2022-04-11, 15:18
Medlem
Jag förutsätter att det är knarkpengar det handlar om. Antingen för redovisning till högre chefer i utlandet eller så kan det tänkas vara pengar för inköp av knark.

Vem kan 20-åringen tänkas vara? Nästan så att jag får en känsla av att han är känd sedan tidigare.

"En man greps i går på Arlanda när han försökte lämna landet.

I väskan hade han flera miljoner i kontanter, enligt uppgifter till Aftonbladet.

– Mannen är nu anhållen misstänkt för penningtvättsbrott, säger åklagare Kevin Öksuz.
.
.
Bagaget ska ha tillhört en svensk man i 20-årsåldern som försökte lämna landet.
.
.
Åklagare och polis är förtegna kring händelsen och vill inte kommentera saken ytterligare. Om det funnits fler grunder för gripandet eller om mannen är känd av polisen sedan innan säger man inte.

– Det vill jag inte gå in på, säger Kevin Öksuz."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G3LGom/greps-pa-arlanda-med-miljoner-i-vaskan
Citera
2022-04-11, 15:31
Medlem
maxatdunders avatar
Säg inte att han har lastat det i en resväska och checkat in som vanligt... snacka om att torska vid paradisets gränd, men jaja, karma har alltid sin gång.
Citera
2022-04-11, 15:44
Bannlyst
Dåligt att man inte kan lämna landet med lite fickpengar.
Citera
2022-04-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Säg inte att han har lastat det i en resväska och checkat in som vanligt... snacka om att torska vid paradisets gränd, men jaja, karma har alltid sin gång.
Nyfiken, hur ska man gå tillväga då?
Citera
2022-04-11, 15:51
Medlem
Nåt säger mig detta kan va väskan och pengarna från snubben /hemlösa snubben som blev påkommen med 6millw kontanter när han tiggde pengar.
Han blev ju rånad för ej så länge sedan väl?
Citera
2022-04-11, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Ta bilen via Öresundsbron.
Citera
2022-04-11, 15:56
Medlem
covf33fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humleburk
Kryptovalutor
Citera
2022-04-11, 15:57
Medlem
johnthedickholmess avatar
Det måste väl finnas enklare sätt att smuggla några miljoner över gränsen. Jag tänker om man har tex 3 svarta miljoner. Köpa guld? Köpa bilar? köpa klockor? diamanter?

Eller varför inte bara ett växlingskontor och telegrafera pengarna i mindre högar?
Citera
2022-04-11, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Det måste väl finnas enklare sätt att smuggla några miljoner över gränsen. Jag tänker om man har tex 3 svarta miljoner. Köpa guld? Köpa bilar? köpa klockor? diamanter?

Eller varför inte bara ett växlingskontor och telegrafera pengarna i mindre högar?
Förr vet jag man gick till en shady valuta kontor,köpte postcheckar,resecheckar och andra alternativ,idag känns säkerheten större de skulle funka,
Citera
2022-04-11, 16:20
Medlem
Han måste ha varit stressad, chansa via Arlanda med miljoner i resväskan
Citera
2022-04-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Han måste ha varit stressad, chansa via Arlanda med miljoner i resväskan

Låter faktiskt väldigt oplanerat. Var det möjligen någon som förföljde honom hack i häl och var ute efter att lägga beslag på alla dessa pengar?
Citera
2022-04-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covf33f
Kryptovalutor
Att köpa krypto för några miljoner svarta kontanter känns spontant inte helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in