2022-04-11, 15:14
Medlem
Hussefars avatar
Vad är det för luffare som har med sig mat till biografen?

Egen dricka, godis, chips etc. ska Filmstaden ge fan i för övrigt.
Citera
2022-04-11, 15:14
Medlem
Mra205s avatar
Största fråga är trots allt, vem går på bio nuförtiden?
Citera
2022-04-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Nja inte riktigt, ett kafé går man ju till för att fika, man går inte till en biograf för att äta snacks.

Nej precis man går till en biograf för att se en film och vill man ha snacks utöver det så köper man det på biografen. Precis som man går till ett kafé för att köpa en kaffe/te/juice och vill man ha fikabröd utöver det så köper man det på kaféet och inte på ICA bredvid.
Citera
2022-04-11, 15:17
Medlem
BrorGertruds avatar
Skönt att slippa höra folk som dragit med sig chipspåsar och annat otyg in i salongen.

Hur mycket dyrare kan det bli att köpa dricka och popcorn i biografen jämfört med i valfri turkkiosk? 20kr?

Tycker inte att det är några hutlösa priser i biosalongen heller så förstår inte uppståndelsen. Stanna hemma om det inte passar då.
Citera
2022-04-11, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Nej precis man går till en biograf för att se en film och vill man ha snacks utöver det så köper man det på biografen. Precis som man går till ett kafé för att köpa en kaffe/te/juice och vill man ha fikabröd utöver det så köper man det på kaféet och inte på ICA bredvid.

Märker att du inte förstod skillnaden så ingen idé att fortsätta diskussionen.
Citera
2022-04-11, 15:19
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Var ligger den då?

Du menar väl inte nån porrbiograf typ?
Bromölla, Filmpalatset.
Citera
2022-04-11, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Skönt att slippa höra folk som dragit med sig chipspåsar och annat otyg in i salongen.

Hur mycket dyrare kan det bli att köpa dricka och popcorn i biografen jämfört med i valfri turkkiosk? 20kr?

Tycker inte att det är några hutlösa priser i biosalongen heller så förstår inte uppståndelsen. Stanna hemma om det inte passar då.

Princip sak. Ungefär som att Ica skulle förbjuda dig att använda tygpåse för man vill sälja plastpåsar för 10kr styck där man har marginaler på minst 1000%.
Citera
2022-04-11, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Märker att du inte förstod skillnaden så ingen idé att fortsätta diskussionen.

Förklara skillnaden då? Varför ska jag få ta med mig något jag köpt utifrån till en biograf (när samma sak finns att köpa där) men inte få ta med mig något jag köpt utifrån till ett kafé (när samma sak finns att köpa där)?
Citera
Medlem
Mra205s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Går man på bio år 2022? Tycker inte folket att de är skönare att kolla på film hemma?

Exakt min frågeställning också.
Citera
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Lite fattig- och prettovarning på att vilja visa hur rik du är genom din vilja att spendera pengar på popcorn på bio
Bio i Sverige är redan snuskigt dyrt, dubbelt mot många jämförbara länder. Vad det beror på kan man diskutera. Men inte fan har du betalt för någon mer än dig själv någon gång om du inte inser hur lite man har lust att gå på bio med familjen om det redan kostar 600:- och sedan dessutom betala godis etc. för drygt 200:-. Sen får de väl förbjuda hur mycket de vill.
Det är ingen som tvingar dig att gå på bio. Ingen tvingar dig att köpa godis eller dryck heller. Filmupplevelsen brukar bli bättre om man struntar i massa snask och koncentrerar sig på duken.
Citera
2022-04-11, 15:22
Medlem
Dbloodss avatar
Bio är väl bara något folk tvingas gå på när man fått biobiljetter i present eller liknande? Eller betalar faktiskt folk för att sitta i dem där obekväma stolarna. Fullt med nötter som prompt skall prata, hosta, snora och prassla stup i kvarten. Sen de andra som fipplar med mobilen konstant...nä fyfan.

Fick tre biljetter i julas, dem gav jag bort omgående.
Citera
2022-04-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Förklara skillnaden då? Varför ska jag få ta med mig något jag köpt utifrån till en biograf (när samma sak finns att köpa där) men inte få ta med mig något jag köpt utifrån till ett kafé (när samma sak finns att köpa där)?

För på kafé är syftet att fika, på bio ä det att se på film. Ska jämförelsen var jämförbar är det som att gå på bio och ta med egen film och se på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in