2022-04-11, 13:33
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Nej, bara en sjukt snål jävel tar med sig dricka utifrån till en pizzeria

Det var inte det jag skrev. Men om du ska hämta upp en pizza från en pizzeria så kan du lika gärna köpa en dricka från butiken på vägen hem.

Att ta med sig en dricka hemifrån till en restaurang är ohyfsat, men när det gäller biografer kunde jag inte bry mig mindre om folk vill ta med sig en hel hamburgermeny.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Lycka till när Achmed och boisen kommer.
Men det kanske går att lösa om de börjar sälja solrosfrön i förbutiken?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Jag trodde det redan var förbjudet. Som på festivaler, där tvingas man väl köpa deras svindyra mat och dryck om man vill ha något.
Men det är bara en myt! Det är inte förbjudet!

Svensk lag gäller. Arrangörer kan ha mjuka regler men det är frivilligt att efterleva dem.

Jag har varit på massa festivaler, konserter, finlandsfärjor etc där det står att man inte får ha med mat men vakterna bara ler när folk kommer med mat från McDonalds eller thaivagnen utanför. (Däremot får du inte ha med dig alkohol, inte pga arrangörens regler utan alkohollagen)
Citera
2022-04-11, 13:34
Medlem
Ska de gå runt i salongen under filmvisning och kolla vad folk äter? Verkar väldigt ogenomtänkt.
Citera
2022-04-11, 13:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
De har svarat lite på kritiken i kommentarerna på Facebook:

Hej!
Vi kommer inte att kroppsvisitera våra besökare, utan påpekar endast om vi efter en visuell bedömning ser att en gäst tagit med sig egen mat och dryck. Vi kommer inte att ta någons snacks, även om vi hoppas att våra gäster köper sina snacks i våra butiker.

Hej Andreas!
Filmsnacks är en del av upplevelsen på biografen. Att sälja sitt eget godis och snacks är redan ett vanligt koncept som har funnits länge vid andra publika evenemang, så som konserter och idrottsevenemang som arrangeras på olika arenor.
Vi kommer enbart att göra en visuell bedömning och om vi ser att en gäst tagit med sig egen mat och dryck kommer detta att påpekas. Vi kommer inte att ta någons medhavda snacks, även om vi hoppas att våra gäster köper sina snacks i våra butiker.

så lika tandlöst som uppmaningarna till
munskydd i kollektivtrafiken var.
Citera
2022-04-11, 13:38
Medlem
Jag slutade gå på bio när man inte kan betala med kontanter länge. Detta ökat inte chanserna för att se mej på bio.
Citera
2022-04-11, 13:38
Medlem
Det bästa är så klart att ta med tandborste & tandkräm och använda dessa under hela filmen.
Godis-suget blir minimalt
Citera
2022-04-11, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Men det är bara en myt! Det är inte förbjudet!

Svensk lag gäller. Arrangörer kan ha mjuka regler men det är frivilligt att efterleva dem.

Jag har varit på massa festivaler, konserter, finlandsfärjor etc där det står att man inte får ha med mat men vakterna bara ler när folk kommer med mat från McDonalds eller thaivagnen utanför. (Däremot får du inte ha med dig alkohol, inte pga arrangörens regler utan alkohollagen)

Vad är det för lag som förbjuder privata aktörer att förbjuda medhavd mat och dryck? Det låter ju väldigt märkligt.

Du menar alltså att jag kan sitta med en egen kaffetermos på Espresso House, och de kan inte göra något åt saken?
Citera
2022-04-11, 13:41
Medlem
Inte gått på bio på några år men trodde det var så redan. Har haft det ändå pga deras överpriser för både biljetter i tilltugg, men köpt popcorn med för biopopcorn är 10/10
Citera
2022-04-11, 13:44
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hehehe jag läste om när Herman Lindqvist var på kabukuteater i Japan. Där hade folk med sig både lunch och middag in till bänkarna eftersom teatern tog flera timmar och folk ringde på mobilen och pratade med varandra osv under teaterns gång. Om Filmstadens ledning hade ägt det stället hade de fått dåndimpen och avgått direkt.
Citera
2022-04-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Det är en annan femma. Personen jag citerade ville få det till att det var normalt beteende att ta med egen läsk till en pizzeria
Ja, alla gör ju det?
Citera
2022-04-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
så lika tandlöst som uppmaningarna till
munskydd i kollektivtrafiken var.

Det är som vanligt i Sverige då. Regler gäller bara för laglydiga och konflikträdda svennar. Blattarna kan skita i allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in