2022-04-11, 13:17
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Så, inget har förändrats med andra ord?

Verkar inte så. Personalen lär ju inte orka "läxa upp" varje förbrytare särskilt länge utan kommer tystna efter någon månad.
Citera
2022-04-11, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irenikus
Jag vet, de älskar när det handlar om marginaler - de vet att de kan knulla oss utan att de flesta märker nånting. Samma sak med elen osv...
40% moms på diseln, priset var 21-22 kr innan kriget bröt ut och ligger nu på 23,50-24 kr.

Självklart beror de höga priserna på kriget
Sanktionerna mot rysk olja är inte problemet, Mp skatter på drivmedel är..
Citera
2022-04-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
You're all kinds of special, arentcha?

Iaf, nu börjar man ju förstå varför de stora godisbutikerna i tunnelbanenedgången ssmt andra slagit igen. Kring Filmstaden Hötorget finns en stor på Sergelgatan, en eller två på Drottninggatan, en på mäster Samuelsg. De kommer få slå igen.

På den tiden jag gick på bio tog jag med mig lösgodis i öppen påse. För det var annorlunda, helg-feeling. Säljer de ens sånt på Filmstaden? Var ett tag sedan jag gick på bio.
Haha nä det är mest att jag brukar ta med mig kaffe i bilen efter lunchen och då hänger den med in på bion

Jag är gärna speciell, tycker synd om boskap som inte kan tänka och bestämma åt sig själva...

Tror också att jag inte kommer gå på bio någonsin igen i och med de publikfrånvända trösklar de bygger in. Locka folk genom förbud, tjena...
Senast redigerad av SirDuke 2022-04-11 kl. 13:23.
Citera
2022-04-11, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Verkar inte så. Personalen lär ju inte orka "läxa upp" varje förbrytare särskilt länge utan kommer tystna efter någon månad.

Lycka till när Achmed och boisen kommer.
Citera
2022-04-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Så, inget har förändrats med andra ord?
Förändringen är väl att de tagit ett beslut och kommunicerat det. Och fått badwill.

Jag undrar om ungdomarna i kassan verkligen kommer påpeka nånting i praktiken...
Citera
2022-04-11, 13:26
Avslutad
Jag trodde det redan var förbjudet. Som på festivaler, där tvingas man väl köpa deras svindyra mat och dryck om man vill ha något.
Citera
2022-04-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Fan ska du gömma det?

Han: öppna din jacka

Du... ?
Du: Nej tack
Citera
2022-04-11, 13:30
Medlem
Dr.Hfuhruhurrs avatar
Var det dummaste jag hört. Att ta med sig mat, kan jag förstå att det inte är tillåtet. Visste inte ens att det var tillåtet tidigare.

Men godis? Dom säljer väl inte ens biogodiset nr 1 på biosalongerna längre: Gammaldags nickel. "Nån som vill smarra?"

Vi har ett stort utbud av dryck, mat, snacks, popcorn och godis i våra butiker, för att alla ska kunna hitta något som passar dem.

Hur är det med "tefat", "salta bomber", "tigerhuvuden", "godishalsband", "kolabönor", "peps", "dixiekola" eller "Cloetta krusbär"?

"Stort utbud". Tror inte det va.
Citera
2022-04-11, 13:30
Medlem
peterZiipens avatar
Filmstadens ledningsmöte:
- "Jahopp, vi har haft en nedåtgående trend i antalet biobesökare de senaste åren, vad gör vi?"
- "Vi skulle kunna förbjuda besökarna att få ta med sig eget godis(?)"
- "Genialiskt!"
Citera
2022-04-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Du: Nej tack

"Vakt".

Jag hade satsat på rövfickorna. Går inte ner popcorn där, men en läskburk och gott och blandat exempelvis
Citera
2022-04-11, 13:32
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Förändringen är väl att de tagit ett beslut och kommunicerat det. Och fått badwill.

Jag undrar om ungdomarna i kassan verkligen kommer påpeka nånting i praktiken...

Tja, de får väl tjafsa med dem som de anser vara ofarliga, tuffingarna bör de nog låta bli.
Citera
2022-04-11, 13:32
Medlem
Bio, teater, Skansen, Gröna Lund etc.
Alltid tagit med eget till barn.
Nu är hon vuxen och kommer ta med till eget barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in