2022-04-11, 11:39
Medlem
Trodde det redan var förbjudet. Oh well, deras töntregler är inget att bry sig om.
Vi kan bara räkna dagarna, eller timmarna, innan en biljettstämplare åker i backen för att han nekar fel person inträde.
Citera
2022-04-11, 11:40
Medlem
Snart måste man ta med sig en flaska att pissa i.

Fan, jag är en av dom som varit på bio extremt mycket i mina dagar. I hela landet på diverse biografer. Och det går åt helvete med allt.

Finns en anledning till att jag införskaffat en helt sjuk tv med bra sourroundljud.

Dom enda som kommer gå på bio inom 5 år är barn "för upplevelsen" kring någon ny animerad skitfilm.

Men vi som varit trogna och sett bio i alla år kommer försvinna.

1. Priserna. Det är mer värt för mig att köpa en film idag än att se den på bio.
2. Skitiga lokaler.
3. Dagens ungdom har ingen hyffs. Det ska skrikas och larvas, 0 respekt finns idag. Ryter man ifrån, ja då är man dum i huvudet.
4. Man var tvungen att visa LEG. Det räckte inte med att visa ett corona vaccin på sitt kivra. Utan fanskapet som sätt mig hundra gånger där vid bion kunde inte se mellan fingrarna när man nu inte hade med sig ett LEG.
5. Dyrt i shoppen. Dom har tagit bort alla menyer som tidigare fanns där man kunde köpa två läsk och en stor popcorn. Nu har fanskapen gjort så man måste köpa till en läsk. Samt betala 30% mer för alla produkter kontra butiken next door.
6. Finns andra sätt att se filmer på idag. Dom skjuter sig själv i foten. Jag kommer förmodligen gå någon gång ibland framöver. Men det som tidigare varit en film i veckan blir en i kvartalet.
Senast redigerad av Dagsattsvara 2022-04-11 kl. 12:01.
Citera
2022-04-11, 11:42
Medlem
Helt okontroversiellt, biograferna är inte någon allmän förrättning.

Gärna fler biografer med bardisk och servering, höjer helt klart upplevelsen
Citera
2022-04-11, 11:47
Medlem
Nonchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr
Riktigt så enkelt är det inte. De kan neka att sälja biljetter så länge det inte sker på diskrimineringsgrunder. När de väl sålt biljetten har de ingått ett avtal och får inte häva det hur de vill. Vanligtvis är man ganska restriktiv med hur oskäliga avtal företag får sluta med konsumenter, speciellt om de har en dominerande ställning på marknaden.

Som jämförelse skulle man kunna ta att SJ bestämmer att man inte får ta med egen mat och dryck på tåg utan måste köpa det i bistron, det skulle antagligen anses oskäligt.

I det avtalet går du dock med på att följa deras regler, IE att inte ta med dig medhavd mat/dryck/snacks. Vilket gör att om du inte följer dem reglerna kan du också nekas från att vara kvar.
Citera
2022-04-11, 11:47
Medlem
wedonthavetimes avatar
För alla er IQ-befriade som tror att det här är på grund av att biografen vill göra "mer vinst".

Godisförpackningarna som säljs i biograf-kioskerna är av ett speciellt material som är certifierade och framtagna för att ge så lite ljud/prassel som möjligt när man hanterar påsen och plockar godis. Det är även därför dessa är dyrare.

Hur skulle bioupplevelsen bli om alla besökare hade vanliga förpackningar som faktiskt prasslar så in i helvete?
Citera
2022-04-11, 11:51
Medlem
Nonchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
För alla er IQ-befriade som tror att det här är på grund av att biografen vill göra "mer vinst".

Godisförpackningarna som säljs i biograf-kioskerna är av ett speciellt material som är certifierade och framtagna för att ge så lite ljud/prassel som möjligt när man hanterar påsen och plockar godis. Det är även därför dessa är dyrare.

Hur skulle bioupplevelsen bli om alla besökare hade vanliga förpackningar som faktiskt prasslar så in i helvete?

Haha what? På vår biograf kan man köpa helt vanliga gott och blandat, ahlgrens bilar, marabou och så vidare. Hur är det framtaget för lite prassel? Det är självklart att det här till 100 % bara handlar om att göra vinst. De vill hellre att man ska köpa deras grejer till överpris än att köpa samma sak någon annanstans. De säger ju det själva

Citat:
Detta då försäljning på biograferna ingår som en del av vår verksamhet, säger Caroline Hellström, pressansvarig på Filmstaden
.
Citera
2022-04-11, 11:51
Medlem
EggBoxJuans avatar
Vadå, kan man inte grilla medan man ser biofilm nu längre?!!?
Citera
2022-04-11, 11:52
Medlem
Jag hade för mig att detta alltid har varit en regel? En oskriven åtminstone. Och vem fan tar med sig MAT till en biograf? Låter jävligt grisigt.
Jag har själv inte satt min fot på en biograf sedan jag såg Cast Away (2000) och kommer inte göra det igen. Orka jävla dårar som inte kan hålla käften och sitta stilla. Men det är ju biografernas rätt att ha sina regler och besökarnas rätt att inte gå dit. Ska man ta med sig eget godis/mat/dryck till ett ställe som inte tillåter det och starta skit för en sådan sak? De tvingar ju ingen att köpa deras dyra godis och man måste ju inte äta när man ser en film.
Senast redigerad av krampaktig 2022-04-11 kl. 11:56.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Nej det har verkligen inte varit förbjudet! En bio visar film, det är ingen restaurang. Jag brukar ta med en termos kaffe
You're all kinds of special, arentcha?

Iaf, nu börjar man ju förstå varför de stora godisbutikerna i tunnelbanenedgången ssmt andra slagit igen. Kring Filmstaden Hötorget finns en stor på Sergelgatan, en eller två på Drottninggatan, en på mäster Samuelsg. De kommer få slå igen.

På den tiden jag gick på bio tog jag med mig lösgodis i öppen påse. För det var annorlunda, helg-feeling. Säljer de ens sånt på Filmstaden? Var ett tag sedan jag gick på bio.
Citera
Medlem
Big Bosss avatar
Filmstaden ägs väl av amerikanska AMC också..? Kan se att beslutet kommer från ägarna.
Citera
2022-04-11, 11:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Men ditt sär. Skulle Gott och Blandat-påsen i biokiosken vara av ett ”speciellt material” som inte prasslar? Det är samma jävla påse som säljs på Ica bara att den är dubbelt så dyr på bion.

Alla som är friska i huvudet vet att regel nr 1 på bio är att inte störa. Jag tar alltid med eget godis i o-prassliga påsar och det kommer jag fortsätta att göra.
Citera
2022-04-11, 11:53
Medlem
Citat:

Humor. Samma godisförpackningar som säljs i affären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in