2022-04-11, 13:04
Medlem
Om man har med sig en egen Fanta på X2000 - ska man bli utkastad då för att man inte handlar i Bistron?

Ditt exempel om sprit på krogen var värdelöst. Syftet med att gå på krogen är att dricka sprit bland annat. Ditt ändamål med krogbesöket är just att dricka sprit/vin/öl och du väljer därför att köpa deras utbud.

Skillnanden på krogen och biografen är att du inte besöker biografen för att äta godis utan för att se på film. Den konsumtion som går utanför huvudsyftet med visiten kan därför göras på annat håll precis som i mitt exempel längst upp med Fanta på tåget. Och samma argument förklarar någons idiotliknelse med att ta med mat på restaurang.

Citat:
Ursprungligen postat av FifaUltimateTeam
Sjålvklart ingår det att köpa godis/läsk i deras koncept.

Är man för snål att köpa läsk/godis så avstår man helt enkelt.

Det är som att gå på nattklubb och bara för man betalar inträde och är där för att dansa , så ska man få ta med sprit för de tar överpriser.

Nu går jag inte på bio/nattklubb längre men skulle jag gjort det hade jag inte varit så snål att ta med godis/läsk/alkohol.

När jag var barn/ tonåring tänkte jag annorlunda.
Citera
2022-04-11, 13:06
Medlem
TheGretaResets avatar
Lol, att ta med eget godis har varit halva grejen sedan barnsben. De har bara haft udda (minns ni strong och nickel) och dyrt godis.

Jag kan inte tänka mig att detta handlar om annat än att man har ekonomisk kris och funderat på hur man kan höja sina intäkter. Idioter.
Citera
2022-04-11, 13:06
Medlem
Mikaelias avatar
Att gå på bio känns inte aktuellt längre då de flesta har bra skärmar och ljud i sin bostad. Det är dessutom väldigt mycket billigare om man har ett abonnemang hos en streamingleveratör.
Att sitta tillsammans med okända människor i en lokal för att se en film på duk är för mig i det förgångna. Att förbjuda medhavd läsk och snacks gör valet att inte gå på bio ännu lättare.
Citera
2022-04-11, 13:08
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmacolife
Ja det är märkligt. Om det är som att ta med mat till en restaurang så borde det vara att ta med en medhavd film till bio.
Lol...du fick mig att skratta här. Ta med en egen film på bio..... Jag skrattar än.
Citera
2022-04-11, 13:08
Medlem
Bra att slippa folk som har med sig förtäring som luktar förjävligt.
Citera
2022-04-11, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irenikus
400% högre skatt, det har gått upp med 3x.
Ja det är sant, tänkte på 20% mindre marginal.
Citera
2022-04-11, 13:10
Medlem
Neatlesss avatar
De har svarat lite på kritiken i kommentarerna på Facebook:

Hej!
Vi kommer inte att kroppsvisitera våra besökare, utan påpekar endast om vi efter en visuell bedömning ser att en gäst tagit med sig egen mat och dryck. Vi kommer inte att ta någons snacks, även om vi hoppas att våra gäster köper sina snacks i våra butiker.

Hej Andreas!
Filmsnacks är en del av upplevelsen på biografen. Att sälja sitt eget godis och snacks är redan ett vanligt koncept som har funnits länge vid andra publika evenemang, så som konserter och idrottsevenemang som arrangeras på olika arenor.
Vi kommer enbart att göra en visuell bedömning och om vi ser att en gäst tagit med sig egen mat och dryck kommer detta att påpekas. Vi kommer inte att ta någons medhavda snacks, även om vi hoppas att våra gäster köper sina snacks i våra butiker.
Citera
2022-04-11, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Ja det är sant, tänkte på 20% mindre marginal.

Jag vet, de älskar när det handlar om marginaler - de vet att de kan knulla oss utan att de flesta märker nånting. Samma sak med elen osv...
Citera
2022-04-11, 13:13
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Nej det är det inte. Folk går dit för filmen dom visar. Inte godiset dom säljer.
Inte du som bestämmer varför folk går dit.
Citera
2022-04-11, 13:13
Medlem
Är inte attraktivt att gå på biograf idag. Förutom att man måste stå ut med prat, mobiler och allmänt trams från andra, så är man en filmentusiast så lär man nog ha bättre utrustning hemmavid och vilket fall så lär det flesta ha vant sig vid detta i och med covid.
Citera
2022-04-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
De har svarat lite på kritiken i kommentarerna på Facebook:

Hej!
Vi kommer inte att kroppsvisitera våra besökare, utan påpekar endast om vi efter en visuell bedömning ser att en gäst tagit med sig egen mat och dryck. Vi kommer inte att ta någons snacks, även om vi hoppas att våra gäster köper sina snacks i våra butiker.

Hej Andreas!
Filmsnacks är en del av upplevelsen på biografen. Att sälja sitt eget godis och snacks är redan ett vanligt koncept som har funnits länge vid andra publika evenemang, så som konserter och idrottsevenemang som arrangeras på olika arenor.
Vi kommer enbart att göra en visuell bedömning och om vi ser att en gäst tagit med sig egen mat och dryck kommer detta att påpekas. Vi kommer inte att ta någons medhavda snacks, även om vi hoppas att våra gäster köper sina snacks i våra butiker.

Så, inget har förändrats med andra ord?
Citera
2022-04-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Om du satt på donken och käkade och ville visa kompisen ett filmklipp från Youtube, skulle du tycka att det var en självklarhet då om du bara fick visa filmklipp som Mc Donalds tillhandahöll och som du betalade 60:- för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in