2022-04-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Hur snåla är ni?
Jag brukar köpa mitt godis på Filmstaden. Men jag vet också att det är en omöjlighet för många. Så varför ett förbud?
Citera
Medlem
Det var evigheter sedan jag var på bio. Sist var Transformers och efter allt jävla könstrams och propaganda i filmen så tröttnade jag totalt och har inte varit på bio sedan dess.

Annars håller jag med många här. Finns noll anledning att stödja någon som gick på covidpass-linjen och som nu vill tvinga folk att köpa deras överprissatta godis/läsk. Ledningen måste ju vara fullkomliga hönshjärnor som inte ens verkar förstå att de bedriver affärsverksamhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Jag brukar köpa mitt godis på Filmstaden. Men jag vet också att det är en omöjlighet för många. Så varför ett förbud?

För att biograferna håller på att gå under ekonomiskt.
Citera
2022-04-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Därför man dricker vatten och inte betalar ockerpriser.

Det är en annan femma. Personen jag citerade ville få det till att det var normalt beteende att ta med egen läsk till en pizzeria
Citera
2022-04-11, 12:49
Medlem
sebertos avatar
1. Finns det biografer fortfarande
2. Vilka är pedofilerna / globalisterna som gynnar dessa gängkriminella
3. De kom alltså på nu att införa dessa restriktioner när den döda biografmarknaden har sina sista dödsryck
Citera
2022-04-11, 12:50
Medlem
Milton.Millss avatar
Ja det suger att gå på bio numera, var dock en häftig upplevelse som liten.

Bio är dyrt, obekvämt (speciellt att behöva gå förbi folk om man blir pissnödig), samt folk som tittar på mobilen istället för filmen alternativt gör annat.

Den sista filmen jag såg var James Bond: Goldfinger hösten 2020 när den spelades för att hedra Sean Connery. Känns som en ypperlig kanske sista film att kolla på i vart fall som ensam på bio.
Citera
2022-04-11, 12:50
Medlem
Citat:
För att biograferna håller på att gå under ekonomiskt.

Jag förstår att det är så och jag vill behålla våra biografer men förbud är inte rätt väg att gå...
Citera
2022-04-11, 12:51
Medlem
För mycket babbar som skriker för att gå på bio.

Hade kunnat börja gå på bio igen om dom höjer biljettpriset typ 3x, så kanske en normal biobiljett går på en femhundring. Och så kan dom sluta helt med godis.

Svårt att tro att babbarna betalar 500 spänn för att se en film. Att förbjuda medtaget godis kommer inte stoppa babbarna.
Citera
2022-04-11, 12:52
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Popcornen var bara ett exempel. Hur mpnga kronor tjänar man på att köpa en påse Gott&Blandat på livset runt hörnet jämfört med på biografen? Kan ju inte handla om 25 kr?
Lite fattig- och prettovarning på att vilja visa hur rik du är genom din vilja att spendera pengar på popcorn på bio
Bio i Sverige är redan snuskigt dyrt, dubbelt mot många jämförbara länder. Vad det beror på kan man diskutera. Men inte fan har du betalt för någon mer än dig själv någon gång om du inte inser hur lite man har lust att gå på bio med familjen om det redan kostar 600:- och sedan dessutom betala godis etc. för drygt 200:-. Sen får de väl förbjuda hur mycket de vill.
Citera
2022-04-11, 12:52
Medlem
Citat:
Hur snåla är ni?

Finns ju ställen som har bättre utbud tex.

Eller så kanske man varit och handlat under dagen och passat på att köpa något till bion så slipper man köa på biografen sen.
Citera
2022-04-11, 12:53
Medlem
Biograferna beräknade förluster under den period då vaccinpass krävdes för att vistas i lokalerna. I och med förlusterna får de nu vidta åtgärder i form av att vända trenden - att man försöker göra det via regler som främjar deras kioskintäkter var väl ett kort de väntat länge på att få lägga.

Eftersom de enligt egen utsago inte bara är biograf utan även försäljare av diverse snacks och läsk, borde de fråga sig själva varför de inte kan finna en hållbar marknadsstrateg likt andra mer framträdande godisbutiker och bli nöjda.

Regel-strategin de använder nu är inte tilltalande för konsumenter - inte minst för att konsumenter påverkas negativt av en åtgärd som egentligen skulle adresserat själva problemet; biografens höga priser på kioskutbudet.
Citera
2022-04-11, 12:55
Medlem
XaoqcHs avatar
En film kostar lika mycket som en månads Netflix och då måste man alltså betala lika mycket för snacks eller så äter man inget alls? Filmstaden är clueless och fast i en bransch som är på väg under så det förvånar mig inte att de fattar ett sånt korkat beslut i desperation.
För övrigt känns det som om vi kommer se en enorm ökning av livsmedelsallergier bland biobesökare som måste ta med egen godis och snacks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in