2022-04-11, 12:12
Medlem
Jävligt girigt av dom.
Vem fan lägger ut 108 kr på en stor popcorn och en läsk?
Citera
2022-04-11, 12:12
Medlem
Trodde det var typ förbjudet redan eller bara ansågs som ofint att inte handla i bion.

Men man kan förstå detta efter politikernas nerstängning av samhället där biograferna lidit otroligt mycket ekonomiskt.

En biobiljett ligger ju på 165kr nu med.
Citera
2022-04-11, 12:13
Medlem
Schmisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkuttCobain
Söt-surt läge för godisbutiken som ligger bredvid bion vid Hötorget.
Du tror inte att folk kommer att gå dit ändå? Det tror jag. Bara att stoppa godiset i fickan när du ska in på bion. Kan inte tänka mig att man kommer bli visiterad...
Citera
2022-04-11, 12:14
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Har aldrig sett någon ha med sig egna popcorn och tror inte det är där som skon klämmer utan det är godis och dricka.
Popcornen var bara ett exempel. Hur mpnga kronor tjänar man på att köpa en påse Gott&Blandat på livset runt hörnet jämfört med på biografen? Kan ju inte handla om 25 kr?
Citera
2022-04-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmiss
Du tror inte att folk kommer att gå dit ändå? Det tror jag. Bara att stoppa godiset i fickan när du ska in på bion. Kan inte tänka mig att man kommer bli visiterad...

Eftersom det bara är polisen eller tullen som får kroppsvisitera så nej, det kommer inte ske.
Citera
2022-04-11, 12:15
Medlem
Aspires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoker27
Nej tar inte med mat till restaurangen, men det är filmen jag går å tittar på sen att jag tar ned eget snacks för att det är billigare
Jag tar med eget lösgodis eftersom jag då kan handla det i en affär som säljer färskt godis och det gör inte filmstaden, i alla fall inte i Malmö och Lund.
Citera
2022-04-11, 12:18
Medlem
KarlFarbmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
You get me one coffee drinker on that jury, you gonna walk outta there a rich man!

Just dont put the balm on..
Citera
2022-04-11, 12:20
Medlem
Schmisss avatar
Tror att 80 - 90% köper sitt godis på annat ställe än på Filmstaden. Ett väldigt konstigt beslut av Filmstaden.
Citera
Medlem
Spelar ingen roll hur ni dressar upp det - det är fel att ta med sig godis utifrån till bion. Det är lite som att ta med sig ett paket dammsugare från Ica in till ett café och beställa en kaffe. ”Deras jobb är att servera dryck, de ska skita i vad jag äter till drycken”. Lite så. Med det sagt så gjorde vi alltid det när vi brukade gå på bio för många år sedan men trodde alltid att vi inte fick egentligen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Det är jävligt enkelt och jag har aldrig begripit vilka fattiga riddare det är som tar med sig godis till en biograf. Tar ni med er mat till en restaurang också?

Löjligt argument. Biografen säljer tittartid på en film. Det är inte en godisbutik eller restaurang.
Om det ligger en godisbutik vägg i vägg med biografen som har lägre priser så går man väl dit? Är biografen intresserad att sälja godis så får dom väl anpassa sina priser. Vi lever i en marknadsekonomi så detta beslut är urbota korkat. Frågan är om det ens är lagligt.

Personligen går jag inte på biografer längre och hade jag gjort det så hade jag slutat att gå dit efter detta beslut.
Citera
2022-04-11, 12:22
Medlem
Troublezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmiss
Var det en 2 liter eller 1.5 liter läskflaska du körde upp?

Jag vet inte om du skämtar eller inte, men 2 eller 1,5 liters läskflaskor är direkt farligt att föra upp i analen. De allra flesta kommer inte ens kunna göra ett ordentligt försök men olyckor sker dagligen när folk överskattar sin förmåga.

0,5 liters läskflaskor kan föras in om man är lite erfaren. Det är viktigt att undvika de vassa delarna på flaskan eftersom slemhinnorna i analen är känsliga och lätt bli uppskurna/spricka. Man bör således tejpa delarna runt korken med en mjuk tejp och se över flaskan så att det inte är några vassa kanter.

Man bör nog tänka både en och två gånger innan man väljer att smuggla saker i analen. Smågodis och sånt, visst det går fint och det kommer jag nog göra i framtiden, men för att spara typ 12 kronor på läsk? Nja, då är det nog bättre att sitta törstig under några timmar.
Citera
2022-04-11, 12:25
Medlem
Börjar bli dyrt att gå på bio med barn .

Barn nöjer ju inte sig bara med film tyvärr.

De borde börja sälja biopaket, där jag bor är det halvtomma salonger ibland bara 3, 4 ST på en film.

Kollade USA deras biljetter kostar 56 Kr, Kinas biljetter kostar typ 30 Kr. Och de har krav på att man inte får ha eget godis. Men då får man en bioupplevelse för 100 Kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in