2022-04-10, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.O.G.N.A.C
Om man läser de där brevet Linus hade skickat till nån/några avdelningar som någon postade här på Flashback några sidor bakåt, så ser man ju att han skriver att han inte kan ringa sin farsa för att han är OUT (hans pappa alltså).
Fan man är med i en biker klubb som man offrar och lägger ner så mycket tid på tex dom första två åren då du får vara en springisar och måste vara aktiv dygnet runt. Sen ska du va beredd på att sitta några år på kåken för klubben om det så krävs. Du ska visa lojalitet för dina så kallade ”bröder” med livet som insats iaf under 90-talet då det var ett riktigt MC-krig.
Sen låter dom dig inte ens ringa din egen farsa liksom? 🤷🏼‍♂️ Måste vara jätte konstigt i lilla Lidköping där man antagligen springer på varandra titt som tätt och man för knappt hälsa absolut inte prata med varandra….
Aja jag har aldrig förstått mig på det där med kriminella MC-gäng dock så har jag förståelse för icke kriminella klubbar där det verkligen är sammanhållning där verkar det inte bråkas om pengar hit o dit (men det är min uppfattning iaf) och där åker dom MC ihop och har roliga fester och umgås. I Bandidos och HA verkar det bara vara varumärket/västen och pengarna man kan göra tack vare sitt medlemskap och ingen gemenskap.
Jag är dålig på att skriva och uttrycka mig så denna texten blev rörig. Men jag hoppas ni förstår min tanken iaf. Trevlig helg

Lin*s fick inte prata/umgås/ringa med/till J*ocke eftersom J var out/badstanding och L var fortf kvar i klubben, vid det tillfället. Sen åkte ju även L ut o blev också han badstanding, då fick dom såklart pratas/umgås igen... Vad är det som är så konstigt med det?
Citera
2022-04-10, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Nej, men du har klubbar som har skyddat spelare som våldtagit och du har många spelare som har begått mord.
Nötter finns överallt, men HA är inte värre än nåt annat kriminellt gäng. Tvärtom så är det sällan som oskyldiga stryker med.
Har läst igenom denna tråd och det är mer pinsamt hur ni tror er veta så mkt om HA, enbart efter skitsnack som ni hör.
Folk pekar ut dom till våldtäktsmän och annat skit utan att ha en enda dom som bevis. När tom en gängmedlems sambo förklarar hur det ligger till så blir hon dumförklarad? Av folk som inte vet mer än det dom läst på nätet.
Men egentligen är det rätt simpelt. Behandlar man dom fair så får man samma behandling tbx, men ger man dom skit så får man oftast tio ggr värre tbx. Jag är likadan. Det är många av er oxå.
Jag har umgåtts med HA medlemmar i ca trettio år och har aldrig haft några problem. De enda jag sett få stryk eller skit är såna som vill testa killarna eller som hänger packade på dom som ryggsäckar trots varningar.

Och det mest korkade med en del människor är att de inte ser skillnad på klubben och individen i klubben.

Ett exempel:
Klubben mördar ingen, det är individen som är medlem i klubben som mördar.
Citera
2022-04-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dapong
Hur kan vissa försvara HA som uppenbarligen stödjer kvinnovåld?
Källa: (FB) Mord i Notviken, Luleå - kvinna i 25-årsåldern skjuten, 2021-07-30

En avrättning skedde på en kvinna med flera skott från en medlem från något förortsgäng.
Denna mördare umgås tydligen med HA.

En HA medlem vid namn Henrik har skickat/betalat denna mördare flertal gånger med swish.
Samma HA medlem hjälpte mördaren fly dagen efter genom att skjutsa honom till flygplatsen.

Ni som skyddar HA här inne. Hur kan ni ens jämföra detta med en fotbollsklubb?
Fotbollsklubbar hjälper nog inte kallblodiga mördare att fly genom att skjutsa de till flygplatsen efter en avrättning skett.

Var hittar du information om att han swishat och skjutsat honom?
Citera
2022-04-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nosmokenotbroke
Var hittar du information om att han swishat och skjutsat honom?

Blev nyfiken av hans inlägg så jag kollade i FUP som användare Castafiore lagt ut i samma tråd.
I Aktbil 259 sida 191 så tror jag info finns angående den skjuts han skrev om. Inte hunnit kolla igenom alla dokument ännu.
Citera
2022-04-10, 19:36
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
En gång var de på toppen av den kriminella hierarkin på gatan. Men under hård press från förortsgängen har Hells Angels och Bandidos utmanats om sin position inom den organiserade brottsligheten.

Motorcyklar har dränkts i urin, HA-medlemmar har misshandlats, Bandidos-män har beskjutits. Senaste exemplet är mordet på 36-årige uteslutne HA-medlemmen Linus Bergh – vars död kopplats till en bakomliggande konflikt mellan HA och andra gäng.

Kriminologen Amir Rostami tror dock att mc-gängens nederlag mot förortsnätverken är strategiska beslut.

– Man vill inte ha konflikten för de tjänar inte på det.

https://www.expressen.se/nyheter/gatugangens-press-pa-hells-angels-vill-inte-ha-konflikt/
Citera
2022-04-10, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Nej, men du har klubbar som har skyddat spelare som våldtagit och du har många spelare som har begått mord.
Nötter finns överallt, men HA är inte värre än nåt annat kriminellt gäng. Tvärtom så är det sällan som oskyldiga stryker med.
Har läst igenom denna tråd och det är mer pinsamt hur ni tror er veta så mkt om HA, enbart efter skitsnack som ni hör.
Folk pekar ut dom till våldtäktsmän och annat skit utan att ha en enda dom som bevis. När tom en gängmedlems sambo förklarar hur det ligger till så blir hon dumförklarad? Av folk som inte vet mer än det dom läst på nätet.
Men egentligen är det rätt simpelt. Behandlar man dom fair så får man samma behandling tbx, men ger man dom skit så får man oftast tio ggr värre tbx. Jag är likadan. Det är många av er oxå.
Jag har umgåtts med HA medlemmar i ca trettio år och har aldrig haft några problem. De enda jag sett få stryk eller skit är såna som vill testa killarna eller som hänger packade på dom som ryggsäckar trots varningar.
Det kan väl inte finnas många fotbollsspelare i Sverige som begått mord?
Våldtäkter, absolut.
Citera
2022-04-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hendon
Haha så han fick inte prata med sin pappa som var "out"?
Är detta sant? Låter som regler små barn kommit på.

Fast man ska ska kanske inte vara förvånad om detta nu stämmer.
Personer som söker sig till HA och personer runt omkring de är sällan intelligenta.
På tal om intelligent. Behöver nog inte vara så intelligent för att lista ut varför vissa konton i denna tråd frekvent försöker lyfta HA.

Vet att det är så. Är man OUT i badstanding så får man inte ha något som helst kontakt med någon av medlemmarna.

Stora frågan är varför dom inte kickade ut sonen samtidigt som farsan??
Senast redigerad av igglepiggle 2022-04-10 kl. 20:32.
Citera
2022-04-10, 21:11
Medlem
Kul att man kan läsa i tidningarna hur HA medlemmar åker på stryk av taniga somalier
Citera
2022-04-10, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHat
Kul att man kan läsa i tidningarna hur HA medlemmar åker på stryk av taniga somalier

Ja, det känns som att HA är påväg bort.

HA gubbarna/grabbarna vet att dessa somalier och andra förorts grabbar inte tvekar en sekund med att skjuta. Är ju oftast påverkade av piller och knark så jag tror knappt att dom vet vad dom gör?

Sen vill ju alla dessa grupperingar ha makt och status. Men både mc och andra har ju oftast bara våldet att ta till då. Då det knappast är några Mensa snubbar som söker sig till detta liv. Finns naturligtvis undantag, men få.

Dom får välja mellan typ göra pommes frites på donken eller något annat som inte har någon hög status eller bli gangsters.
Tråkigt att dom inte förstår att dom skulle kunnat få ett bra mkt bättre liv med ett vanligt kneg.

HA snubbarna brukar ju oftast ha ett vanligt jobb. Vilket också förmodligen är ett minus när det hettar till i kriminella miljöer. Dom har för mkt att förlora. Dom har företag, familjer. Vill inte bli skjutna eller sitta inlåsta.

Vilket är helt förståligt.

Dock är det nog svårt att vara med och slåss om olagliga marknader med dessa förutsättningar.

Därför tror jag att dom inte kommer att finnas kvar i Sverige i all framtid.

Men den som lever får se.
Citera
2022-04-11, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovetstefan
Varför skulle man varal lojal mot en klubb som kastat ut en? Är inget konstigt att man känner sig sviken och hittar en ny klubb som vill ha en där.

”Kastat ut en”? Helt seriöst ta reda på fucking sanningen. Hur lojal var Linus då som en HA-medlem? Han byt sida innan hans tatuering i stort sätt hade läkt🤦🏼‍♂️ Dessutom hade han hela Hells Angels tatuerad på magen. Jag tror nog inte att det var så många som kände att han var en lojal person inom mc-världen.
Citera
2022-04-11, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Mycket rykten här nu!! Kan någon konfirmera att Rooth är ute?? Väldigt viktigt för en vän!

Roth är OUT, punkt och slut.
Citera
2022-04-11, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Riktigt starkt och intelligent första inlägg, eller? Näe!
Är helt övertygad om att det inte var något problem över huvudtaget att far och son pratade, dock icke om klubben och allt där omkring.
För min del handlar inte mina inlägg om att ”lyfta” HA, det handlar enbart om att upplysa mindre vetande, och rätta till rena felaktigheter.

By the way, skulle vilja se lite belägg angående ditt påstående att individer som väljer att gå med i HA är mindre intelligenta än tex människor som går med i den lokala fotbollsklubben eller golfklubben? Visst visst det finns nötter i HA men ärligt talat det finns även nötter i andra klubbar och föreningar, om man hävdar annat så skall men nog inte prata om intelligens.

Citat:
Ursprungligen postat av Jazzfunk
Jag tror inte heller att det var Ha, Hells Angels gubbarna skulle aldrig göra mer än nödvändigt tror jag, jag tror att det var nödvändigt att kasta ut far och son, så det blir ordning och reda i klubben, man vill inte ha massa dårar som springer och skyltar med västen i utpressning, indrivningar, ska man göra sånt så tror jag att man sköter sånt lite mer diskretare, ( Min egen tanke bara) sen att det säkert förekommit flera gånger, men jag tror inte det är så populärt inom klubben eller organisationen,
Det känns också som att en del medlemmar tror att man är odödlig bara för att man har en Ha väst, men så är det ju inte,
Var med i Ha eller nåt annat mc gäng men var alltid ödmjuk, hjälpsam, lojal, mot alla människor och visa respekt och framför allt den du är: med eller utan väst

”jag tror att det var nödvändigt att kasta ut far och son, så det blir ordning och reda i klubben, man vill inte ha massa dårar som springer och skyltar med västen i utpressning, indrivningar,”🙏🏼
Tack, äntligen någon som förstår👊🏻
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in