2022-04-11, 00:51
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Zemmour förstör på samma sätt för Le Pen som AfS förstör för SD menar du? Hur mycket hade inte Le Pen haft om inte Zemmour blandat sig i tror du?

Zemmours väljare lär rösta på Le Pen i nästa omgång, men de andra väljarna lär rösta på Macron så han kommer nog tyvärr vinna.

Jag har förresten tänkt starta en tråd om såna medlemmar som dig: "Hur gick ni från nationalism till globalism/7klöver"?
Citera
2022-04-11, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Men var ser du det?

Han får svara, men detta är den officiella, vad jag förstår:

https://www.resultats-elections.interieur.gouv.fr/presidentielle-2022/FE.html

92% klart. Skiljer en dryg miljon röster mellan Le Pen och Melenchon. 24,37 mot 21,18. Tror inte han kommer kunna gå om.
Citera
2022-04-11, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Han får svara, men detta är den officiella, vad jag förstår:

https://www.resultats-elections.interieur.gouv.fr/presidentielle-2022/FE.html

92% klart. Skiljer en dryg miljon röster mellan Le Pen och Melenchon. 24,37 mot 21,18. Tror inte han kommer kunna gå om.

Här är det i princip färdigräknat 100%, några få vita distrikt kvar bara.

https://www.france24.com/en/live-2022-french-presidential-election-%E2%80%93-first-round-results
Citera
2022-04-11, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Många som röstar på Mélenchon i Paris och trakten runt om. Paris är naturligtvis bland det sista som blir färdigräknat, men jag tippar att Mélenchon och Macron bägge är starka där - och en stor del av Mélenchons väljare kommer troligen att rösta på Macron i andra omgången.
Nej dom hatar Macron, det är de gula västarna. De var dessa väljarna som demonstrerade varje lördag mot vänsterfascisten Macrons bränsleskatt, auktoritära coronahanteringen och att folket fått det bra mycket sämre med den liberala dåren vid makten.

Du är lika okunnig inom Fransk politik som Amerikansk ser jag
Citera
2022-04-11, 01:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Zemmours väljare lär rösta på Le Pen i nästa omgång, men de andra väljarna lär rösta på Macron så han kommer nog tyvärr vinna.

Då är vi överens om vem som kommer att vinna detta val. Förhoppningsvis anpassar sig Le Pen till verkligheten inför nästa val, och slutar upp med sina fientligheter mot EU/NATO, och isf kommer jag att hålla på henne då.

Citat:
Jag har förresten tänkt starta en tråd om såna medlemmar som dig: "Hur gick ni från nationalism till globalism/7klöver"?

HAHAHA!!!
Citera
2022-04-11, 01:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Här är det i princip färdigräknat 100%, några få vita distrikt kvar bara.

https://www.france24.com/en/live-2022-french-presidential-election-%E2%80%93-first-round-results

Cool karta. Man ser att Le Pen är största parti på rätt många ställen i landet.

Tror dock min länk är den officiella. Och att man ännu ligger på 92% räknade. Det är vad Le Monde refererar till, tex. Men det är nog osannolikt att det blir någon större förändring nu. Le Pen lär slå Melenchon.

93% nu.
Citera
2022-04-11, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Nej dom hatar Macron, det är de gula västarna. De var dessa väljarna som demonstrerade varje lördag mot vänsterfascisten Macrons bränsleskatt, auktoritära coronahanteringen och att folket fått det bra mycket sämre med den liberala dåren vid makten.

Du är lika okunnig inom Fransk politik som Amerikansk ser jag

De höll för näsan och röstade mot Le Pen förra gången (dvs de röstade på Macron), men som du skriver så hatar många av dem Macron idag, men tveksamt om de hatar Macron så mycket att de röstar på Le Pen. Jag tippar att det snarare blir soffan för många av dessa.
Citera
2022-04-11, 01:03
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Då är vi överens om vem som kommer att vinna detta val. Förhoppningsvis anpassar sig Le Pen till verkligheten inför nästa val, och slutar upp med sina fientligheter mot EU/NATO, och isf kommer jag att hålla på henne då.

Frankrike är i akut behov av nationalister som stoppar den långt gående islamiseringen av landet.
Citera
2022-04-11, 01:06
Avslutad
Fortsätt med mer sånt över hela Frankrike, så vinner Le Pen presidentvalet

Citat:
Nu kommer rapporter om upplopp i staden Rennes i nordvästra Frankrike efter att flera hundra personer hade samlats för att följa valet, rapporterar AFP.

Runt 500 personer, främst unga, har vandrat genom staden och ropat slagord om antikapitalism och anti-facism. De ska också ha ropat slagord där de tagit kraftigt avstånd från Le Pen.

Gatumöbler har vandaliserats och fönster till ett bankkontor har krossats. Vid ett torg ska en eld ha tänts och brandkåren kallades till platsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Gyjao/liverapportering-franska-presidentvalet
Citera
2022-04-11, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
De gula västarna är en ganska liten minoritet inom Mélenchons parti, dessutom har luften delvis gått ur den här missnöjesrörelsen under pandemin.
Citera
2022-04-11, 01:18
Medlem
I-van-Toers avatar
Första rundan 2017.

Macron 24,0%
Le Pen 21,3%
----------------
Fillon 20,0%
Mélenchon 19,6%

Första rundan 2022.

Macron ca 27%
Le Pen ca 24%
----------------
Mélenchon ca 21%
Zemmour ca 7%

Det verkar således som både Macron, Le Pen och Zemmour tagit väljare från republikanerna i och med det enorma tappet från Fillon 2017 till Pécresse 2022. Annars ser det nästan likadant ut som för fem år sedan. Sen kommer vänsterliberala väljare att rösta på Macron i andra rundan.
Citera
2022-04-11, 01:19
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Tyvärr för fransmännen.
Macron har förstört Frankrike lika mycket som Socialdemokraterna har förstört Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in