2022-04-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Tror det är kemikalier. Ammoniunnitrat, salpeter eller dyl. En vapendepå brukar explodera i omgångar och inte en enda stor explosion.
Verkar var hamnen i Mykolaiv och dom hade ett liknande lager som det i Libanon som ryssarna fick in en lyckträff på. Hela hamnen är jämnad med marken.
Citera
2022-04-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Du har rätt och jag ber om ursäkt. Låter mig provoceras för lätt och i samma ögonblick vederbörande postade sina hemskheter så råkade jag på twitter scrolla förbi hemskheterna som jag kontrade med (och således sjönk ner till exakt samma nivå).

Har själv alltid varit väldigt känslig när det kommer till gore men efter att i en dryg månads tid matats med det ena grafiska materialet efter det andra i sociala medier så har nån avtrubbning tragiskt nog inträtt. Tar till mig kritiken, inge mer gore-material från mig.
Skriv vid länken vad det är för något.

Sanningen är dock att folk faktiskt behöver se vad som faktiskt händer även om de mår dåligt över att se döda människor.

Vanligt folk måste fatta vad som faktiskt sker i närheten av vart de bor och hur krig faktiskt är.
Folk måste vakna upp och fatta att det här ett krig om överlevnad för ser Ukrainska folket.
Citera
2022-04-11, 00:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Att vara i krig kostar massor för Ukraina :

Ukrainas økonomi vil kollapse med 45,1 prosent i år på grunn av invasjonen fra Russland, spår Verdensbanken i nye prognoser som ble offentliggjort søndag.

Verdensbanken estimerer at halvparten av alle i bedrifter i Ukraina har stengt på grunn av krigen og at 90 prosent av kornproduksjonen er stoppet.

De spår og at Russlands økonomi vil krympe med 11,2 prosent i år, skriver Reuters.

https://www.nrk.no/nyheter/krigen-i-ukraina-1.11480927

Vi tar den notan, kriga på bara, vi betalar!
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar inte troligt att den 13 km långa kolonnen (kolumnen) tillintetgjordes med upp emot 2000 döda ryssar. Jag tror inte på den uppgiften.
Den kolumnen är inte på väg mot Kharkiv heller enligt uppgifter som jag dragit ur röven. Den går mot Donbass. Men man har lyckats slå ut en mindre kolonn, jag har surfat runt och sett uppgifter på att upp emot 500 ryssfascister har tillintetgjort och en massa militär utrustning.
Drönare skall ha varit inblandade. Ukraina är experter på att angripa kolumner.
Vi får forska vidare för att få veta mer.

De kanske har använt de nya amerikanska drönarna? Men 2000 låter överdrivet. Hur som helst ukrainska överbefälhavaren har antytt att Ukraina har nått upp till 20000 döda ryssar nu så det kan ha varit någon större attack.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Verkar var hamnen i Mykolaiv och dom hade ett liknande lager som det i Libanon som ryssarna fick in en lyckträff på. Hela hamnen är jämnad med marken.
Nej, det var en rysk raket som sköts ner. Du är sen på bollen. Backa en eller två sidor i tråden.
Citera
2022-04-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
STÄMMER uppgifterna som nu börjar sippra fram på Twitter så har en 13km lång rysskonvoj utplånats HELT! Det måste ju vara konvojen som varit uppe i massmedierna hela dagen.

2000 döda ryssjävlar!?

Ska bli spännande att höra mer imorgon.

Jag vill inte förstöra festen men den 13 km långa kolonnen har väl knappt kommit över gränsen. Det är säkert en annan kolumn som har angripits men det är säkert en framgångsrik bekämpning och visar att Ukraina är på bettet. Jag har sett uppgifter om 500 döda fascister.
Citera
2022-04-11, 00:17
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Låter inte troligt. Hur skulle Ukraina få sådan eldkraft? Flyg?
Kalibr missiler
Citera
2022-04-11, 00:19
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag vill inte förstöra festen men den 13 km långa kolonnen har väl knappt kommit över gränsen. Det är säkert en annan kolumn som har angripits men det är säkert en framgångsrik bekämpning och visar att Ukraina är på bettet. Jag har sett uppgifter om 500 döda fascister.
2000 eller 500 döda ryssjävlar. Hur som helst väldigt skönt att höra.

Kan det vara så att de nya vapnenleveranserna från Uncle Sam och övriga Nato börjat nå fram till frontlinjen?
Citera
2022-04-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De kanske har använt de nya amerikanska drönarna? Men 2000 låter överdrivet. Hur som helst ukrainska överbefälhavaren har antytt att Ukraina har nått upp till 20000 döda ryssar nu så det kan ha varit någon större attack.

Ja det har hänt något idag. Jag har sett uppgifter om att man till dom dödade 19300 har ytterligare 500 dödade fascister.

Ukraina blir nog mer och mer skickliga att använda drönare.

Beträffande dom turkiska drönarna skall 16 nya ha levererats igår. Men Switchblade är nog bättre för Ukraina. Dom skulle till och med kunna angripa Svarta Havsflottan.
Citera
2022-04-11, 00:20
Medlem
YoloSwag420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Mycket intressant video! Blicken när han får frågan om vilken utrustning Azov kör med
Komiskt med Rysshororna som i flera veckors tid nu sagt att de tagit över Mariupol. De avancerar enbart när Azov drar sig tillbaka och omgrupperar.
Senast redigerad av YoloSwag420 2022-04-11 kl. 00:22.
Citera
2022-04-11, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
UAF har tio AT vapen för varje ryskt pansarfordon till sitt förfogande. Pluss en del artilleri också.

Om man ser till antal som de har mottagit, kan de utrota ryska armén flera ggr om. De har fått AT i samma mängder som man delar ut gevär.
Citera
2022-04-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uyuni
Propaganda. Men fortsätt fira med SVT om det gör dig lycklig

Jag firar inte men olika uppgifter tyder på att en ganska stor kolonn har tillintetgjorts. Dock inte den på 13 km som knappt kommit över gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in