Citat:
Ursprungligen postat av
chaga
En rolig men ändå rimlig tanke gällande Shevins attityd. Hon skyller ju attityden på att hon har spelat basket, är det så att hon ger igen nu från hur hennes lagkamrater var mot henne? Jag menar vi har ju sett att hon inte är pricksäker (sämst i hela robinson) och så är hon kort (runt 150 vilket är gränsen för dvärg) och även ganska kompakt. Så hur bra kan hon ha varit på basket? Var hon den alla suckade efter?
Eller var hon tvungen att börja med den där attityden när de spelade basket för att försöka osynliggöra hennes dåliga spelande?
Hmm.. jag tror jag är något på spåren
Shevins släktingar är troligen inte så långa, därför är hon lite kort i rocken.
Kortvuxenhet misstänker man på grund av uppenbara fysiska egenskaper därför att kroppsmåtten (armlängd, förhållandet mellan över- och underarm) skvallrar om disproportionalitet. Det handlar inte om längden på en person med normala proportioner, utan om autosoma genvariationer som påverkar strukturen eller utvecklingen av ben, brosk eller bindevävnad.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kortvuxenhet
Ja, hon är att pain in the ass, hon har en bedrövlig attityd och behöver gadda ihop sig med andra för att framhäva sin egen förträfflighet och därigenom sänka andra. Men även hon kan utvecklas under programmet och förändra sitt beeende.