Ska bli kul om Angela och Linn hamnar i samma lag. Lite av mammor båda två och det kan klicka eller bli konflikt direkt.
Som du skriver - antingen totalkrock eller Klick direkt. Sedan beror det på hur Anna reagerar också för hon är ju lite speciell hon också i sitt sätt. Jag tror att Angela får kliva in i Lag Öst och att Lag Syd upphör (Hanna och Filip) får dela på sig och gå till var sitt lag så att bägge lagen: Nord och Öst består av lika många deltagare dvs 5 st vardera. Så kommer de en efter en att bli utröstade i ett par veckor tills de är ca 6 st kvar totalt i lagen.
Senare om ett par veckor när sammanslagningen kommer och de har haft interna tävlingar i Gränslandet under tiden så ska endast EN ifrån Gränslandet komma in tillbaka till Robinson.
Jag har inte hört att Joel sa dag ett att han inte klickat med någon, och helt ärligt behöver man inte klicka med någon redan första dagen. I början var det mest fokus på Angela och Gorm.
Han hann väl inte tänka igenom bra argument när allt skedde så fort och sanningen var ju att han ville ha kvar Mattias för att han personligen gillar honom bäst.
Gruppen har sig själv att skylla, hade någon lagt mer energi på att bli vän med Joel så hade han nog lyssnat på vad den hade haft att säga innan han skrev på lappen. Han hade ju varit mer "socialt handikappad" om han lyssnade på gruppen vid detta tillfälle, som att han hade trott att han hade en chans i den pakten.. Han har större chanser att pakta med lag Öst. Tycker inte att Joel har stora sociala skills men han är inte handikappad socialt. Om du tycker man är socialt handikappad för att man inte slickar röv på de som stöter ut en så får det stå för dig.
btw, Joel har gjort sig kär hos flera tittare, tillskillnad från pakten så det säger väl också något
Men du, redan i de tidigaste avsnitten sa Joel att han kände sig utanför och höll sig undan med vilje eftersom han kände sig sysslolös och tyckte att alla andra var så duktiga på vildmarksliv medan han själv inte kunde något. I synken med andra deltagare har de dessutom bekräftat att han höll sig utanför i början och "inte passade in i gruppen".
Självklart får vi inte se allting som händer på ön, men bara för att de fokuserade mest på Gorm och Angela i början betyder ju inte att de andra deltagarna bara satt ner och höll käften och inte pratade med varandra. För det gjorde de förstås, och det är förstås där som de första "klickarna" bland personer skett.
Du tänker konstigt när du säger att "Gruppen har sig själv att skylla, hade någon lagt mer energi på att bli vän med Joel så hade han nog lyssnat på vad han hade haft att säga"". Först och främst, i det verkliga livet kan man inte förvänta sig att sitta tyst i ett hörn och vänta på att någon ska komma fram och bli vän med en. Du måste ge tillbaka, vara intresserad och ställa frågor. Givetvis existerar motsatsen till Joel, dvs personer som är väldigt extroverta och pratsamma i en grupp men enbart pratar om sig själva och inte ställer frågor om andra. Den typen av person är också generellt sett ogillad av en grupp och blir ofta utröstade i slutändan, även om de kan hålla sig kvar länge pga manipulativt beteende.
När du väl fått en stämpel i en grupp så kan du aldrig bli av med den. Enda lösningen är att byta grupp.
Senast redigerad av Jonipoon 2022-04-10 kl. 19:19.
Joel valde precis som han ville. Det var också så reglerna var. Det är ju idiotiskt att ha en tävling om man måste göra som majoriteten av gruppen vill i alla lägen.
Ironiskt nog blev Sevin-mobbar-laget av med en ännu starkare spelare (Hayes) istället för Mattias. De får tacka Joel senare antar jag
Precis som i mat-belöningstävlingarna som kommer senare. Alla känner att de måste dela med sig med de andra. Helt idiotiskt att kämpa som ett as då och göra slut på energi. Hoppas och tror nte det fungerar likadant i utländska produktioner av robinson.
Har bara sett amerikanska Robinson, survivor, och där framställs det i alla fall inte som om någon mobbas ut eller fryses ut. Men det kanske sker även där när inte kameran är på.
Joel valde precis som han ville. Det var också så reglerna var. Det är ju idiotiskt att ha en tävling om man måste göra som majoriteten av gruppen vill i alla lägen.
Ironiskt nog blev Sevin-mobbar-laget av med en ännu starkare spelare (Hayes) istället för Mattias. De får tacka Joel senare antar jag
Precis som i mat-belöningstävlingarna som kommer senare. Alla känner att de måste dela med sig med de andra. Helt idiotiskt att kämpa som ett as då och göra slut på energi. Hoppas och tror nte det fungerar likadant i utländska produktioner av robinson.
Har bara sett amerikanska Robinson, survivor, och där framställs det i alla fall inte som om någon mobbas ut eller fryses ut. Men det kanske sker även där när inte kameran är på.
Hade jag varit Joel hade jag uttryckligen sagt till laget att tävlingen är ju uppenbart konstruerad för att produktionen vill skapa fraktioner i lägret. Efter vinsten hade jag sedan sagt att jag vill verkligen ge Mattias den extrarösten, men frågat de andra om de skulle bli väldigt arga på mig om jag gjorde så. Efter rådslag hade man förstås gått på vad majoriteten tycker. Det är högst märkligt att vilja ha kvar någon i motståndarlaget pga att man är "fanboy", och det inte heller något vidare bra resonemang om man vill motivera sitt val inför gruppen. Vem som helst hade tappat hakan och tänkt att Joel är ju inte klok i huvudet. En bättre motivering för att ha kvar Mattias hade varit att säga "Nu kan Mattias rösta ut Hayes som är en ännu starkare spelare".
Går de i skolan eller? När Anders sa till Anna och Hayes på skarpen för att de pratade med varandra när Linn pratade. Uppenbarligen ett annat tecken på att de aldrig sett Survivor och att man inte kan rådgöra med sin pakt under örådet om man ska sitta tyst och snällt medan någon annan pratar.
Men du, redan i de tidigaste avsnitten sa Joel att han kände sig utanför och höll sig undan med vilje eftersom han kände sig sysslolös och tyckte att alla andra var så duktiga på vildmarksliv medan han själv inte kunde något. I synken med andra deltagare har de dessutom bekräftat att han höll sig utanför i början och "inte passade in i gruppen".
Självklart får vi inte se allting som händer på ön, men bara för att de fokuserade mest på Gorm och Angela i början betyder ju inte att de andra deltagarna bara satt ner och höll käften och inte pratade med varandra. För det gjorde de förstås, och det är förstås där som de första "klickarna" bland personer skett.
Du tänker konstigt när du säger att "Gruppen har sig själv att skylla, hade någon lagt mer energi på att bli vän med Joel så hade han nog lyssnat på vad han hade haft att säga"". Först och främst, i det verkliga livet kan man inte förvänta sig att sitta tyst i ett hörn och vänta på att någon ska komma fram och bli vän med en. Du måste ge tillbaka, vara intresserad och ställa frågor. Givetvis existerar motsatsen till Joel, dvs personer som är väldigt extroverta och pratsamma i en grupp men enbart pratar om sig själva och inte ställer frågor om andra. Den typen av person är också generellt sett ogillad av en grupp och blir ofta utröstade i slutändan, även om de kan hålla sig kvar länge pga manipulativt beteende.
När du väl fått en stämpel i en grupp så kan du aldrig bli av med den. Enda lösningen är att byta grupp.
Även om Joel är blyg och har svårare att lära känna folk så ger inte det andra rätten att stötta ut honom och kaxa mot honom. Joel är ju harmlös så de enda de stör sig på har ju varit hans existens. Hur kan man ogilla honom menar du? Förstår faktiskt mig inte på folk som inte gillar någon just för att de inte tar plats. De gör ju ingenting?? Finns ju en del andra att ogilla årets säsong innan man börjar gå på någon som bara existerar. Hela mobbarpakten och sen har ju Hayes varit otrevlig och lat.
Jag tror du missuppfattade, alltså gruppen får skylla sig själv att Joel tar sina egna val.
Hade Inte Hayes kunnat tacka nej till att åka till Gränslandet?
Joel alltså. Han beter sig som en liten 14-årig flicka som träffat Johnny Depp IRL för första gången. Slår vad om att han runkar till Mattias om kvällarna.
Hade jag varit Joel hade jag uttryckligen sagt till laget att tävlingen är ju uppenbart konstruerad för att produktionen vill skapa fraktioner i lägret. Efter vinsten hade jag sedan sagt att jag vill verkligen ge Mattias den extrarösten, men frågat de andra om de skulle bli väldigt arga på mig om jag gjorde så. Efter rådslag hade man förstås gått på vad majoriteten tycker. Det är högst märkligt att vilja ha kvar någon i motståndarlaget pga att man är "fanboy", och det inte heller något vidare bra resonemang om man vill motivera sitt val inför gruppen. Vem som helst hade tappat hakan och tänkt att Joel är ju inte klok i huvudet. En bättre motivering för att ha kvar Mattias hade varit att säga "Nu kan Mattias rösta ut Hayes som är en ännu starkare spelare".
Tror majoriteten av alla människor hade gjort som Joel om de var i hans sits. Jag skulle då aldrig fråga ett gäng mobbare hur arga de blir på en skala ifall jag gör ett val som är mitt val. Man hinner inte tänka ut massa argument när såna oförutsägbara saker händer, och ingen av dem visste hur pakterna såg ut i öst så det hade låtit som taget från luften att säga att Mattias kan rösta ut Hayes när gula laget uppenbarligen trodde att Anna skulle röstas ut (då hon är svagaste länken).
De flesta hade nog tänkt att Joel är dum i huvudet om han lyssnar på laget där och då eftersom han ändå inte kan stärka sin position + att de har varit taskiga mot honom så då får han ge igen lite.
Det är synd att årets säsong lidit av så många bakslag. Typ hälften av deltagarna har lämnat. Två har dött av corona, en av hjärntumör, en blev haffad av polisen, två är bortglömda och borttappade. Resten är på gränslandet eller vill lämna eller är redan deltagare sedan tidigare och inte så särskilt "nya". Pretty much är det ca fyra aktiva deltagare i årets robinson, varav två är totalt intetsägande. De kvarstående består av Shevin, som är cute som in i helvete men som också är gaslightande och obehaglig stundtals. Synd. Sedan Joel som, tja känns väldigt malplacerad i det där normalbegåvade lag Nord.
Senast redigerad av Porkster 2022-04-10 kl. 20:19.
En rolig men ändå rimlig tanke gällande Shevins attityd. Hon skyller ju attityden på att hon har spelat basket, är det så att hon ger igen nu från hur hennes lagkamrater var mot henne? Jag menar vi har ju sett att hon inte är pricksäker (sämst i hela robinson) och så är hon kort (runt 150 vilket är gränsen för dvärg) och även ganska kompakt. Så hur bra kan hon ha varit på basket? Var hon den alla suckade efter?
Eller var hon tvungen att börja med den där attityden när de spelade basket för att försöka osynliggöra hennes dåliga spelande?
Hmm.. jag tror jag är något på spåren
Senast redigerad av chaga 2022-04-10 kl. 20:25.