2022-04-10, 18:47
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Hej, det är något som inte stämmer med mig. Har aldrig kännt så här tidigare och tänkte om någon känner igen symptomen och vet vad det kan vara. Symptomen följer nedan:

Var igår helt kry, men vaknade inatt av en rejäl rännskita. Brukar aldrig hända annars. Idag har magen varit lugn förutom ett mycket lätt illamående. Förutom det här jag ont i ögonen (särskilt det ena) när jag kollar överdrivet åt något håll. Hostar jag gör sig även ögonsmärtan påmind. Har även lättare huvudvärk.

Har dessutom frossa (som varit ganska påtaglig), särskilt om ryggen. Svettas även om ryggen fast jag inte är direkt varm. Jag har även en dov smärta i hela ländryggen och nacken. Känner mig lätt yr och misstänker att jag har feber. Inga förkylningssymtop i övrigt.

Mitt allmäntillstånd är relativt gott, kanske 5/10 där 5 precis är att man kan gå till jobbet och jobba med normal kapacitet. Jag känner därav inget behov av att söka vård, men då jag inte känner igen symptomen ville jag ändå höra med någon.

Allt gott.
Citera
2022-04-10, 19:01
Bannlyst
Feber och ont i ryggen behöver inte ha ett orsakssamband.

Du behöver några dagar för dig allena där du kan ta hand om dig själv, utan jobbstress, ungar och övrig familj som "jävlas"

Stäng av mobilen och kryp ner under täcket och slappna av.
Citera
2022-04-10, 19:03
Bannlyst
Covid-19 såklart 😁
Citera
2022-04-10, 19:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Influensa eller covid låter inte helt otroligt. Båda två kan ge ont i kroppen samtidigt som man har feber. Covid har som symtom att magen kan få frispel,

När det gäller ögonen, att det gör ont när du rör dem, så har jag alltid det som regel vid hög feber. Vet inte exakt varför. Ögat sitter ju nära bihålorna. Så det kan ju spela in.

Har man virus i bihålorna ökat trycket när man hostar. Det känns för jävligt då i ögon, kinder och panna för min del.

Huvudvärk är är ett vanligt symtom vid covid. Kan kanske vara så vid influensa också. Symtom är ju så individuella.

Så influensa eller covid. Skulle tror covid eftersom den härjar fortfarande och en ny variant har nyss kommit in i landet.

Håll koll på ryggen eftersom du har hosta. Covid kan ge en smygande lunginflammation. Så börjar du ha ont på baksidan lungorna eller mellan skulderbladen är det bra att låta en läkare kolla upp det hela.

Covid är lurigt på så sätt att man kan bli hastigt sjukt. Vara lite lagom sjuk i några dar och så pang. Så börjat du känna sig kraftigt medtagen är det bäst att söka vård.

Jag tycke du ska ringa 1177 eller en appdoktor. Bara för att höra vad de tror. Om du borde åka och jobba eller vara hemma.
Citera
2022-04-10, 20:15
Medlem
Kanske njuren. Men då är det akut om du även har feber och frossa. Super du mycket? Absolut att ringa 1177. Doktor Flashback ska du lita på.
Citera
2022-04-10, 20:52
Medlem
tussebuss avatar
Tänker direkt på Covid!
Hade liknande symtom i veckan och testade mej.
Självklart positivt trots vaccin!
Citera
2022-04-11, 00:15
Medlem
tantrs avatar
Hade också ont vid ena ögat när jag var positiv för covid 2021.
Citera
2022-04-11, 05:51
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Hej, det är något som inte stämmer med mig. Har aldrig kännt så här tidigare och tänkte om någon känner igen symptomen och vet vad det kan vara. Symptomen följer nedan:

Var igår helt kry, men vaknade inatt av en rejäl rännskita. Brukar aldrig hända annars. Idag har magen varit lugn förutom ett mycket lätt illamående. Förutom det här jag ont i ögonen (särskilt det ena) när jag kollar överdrivet åt något håll. Hostar jag gör sig även ögonsmärtan påmind. Har även lättare huvudvärk.

Har dessutom frossa (som varit ganska påtaglig), särskilt om ryggen. Svettas även om ryggen fast jag inte är direkt varm. Jag har även en dov smärta i hela ländryggen och nacken. Känner mig lätt yr och misstänker att jag har feber. Inga förkylningssymtop i övrigt.

Mitt allmäntillstånd är relativt gott, kanske 5/10 där 5 precis är att man kan gå till jobbet och jobba med normal kapacitet. Jag känner därav inget behov av att söka vård, men då jag inte känner igen symptomen ville jag ändå höra med någon.

Allt gott.
Det är det som går nu, hade samma för typ 1 månad sedan, ingen feber men "feberkänslor". Flera på jobbet som haft samma sedan december
Citera
2022-04-11, 06:43
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Alla symptom i praktiken som bortblåsta idag.
Citera
2022-04-12, 19:12
Medlem
f30malmos avatar
Covid, hade exakt så med ögonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in