2022-04-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Ojoj nu börjar det hända saker, blir zeliniski lös i magen nu.
Hur menar du. Tänker du på den stora flykten av Ukrainare genom bergen.
Citera
2022-04-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Vilka fakta har du som styrker att Le Pen skulle stödja Putins krig i Ukraina??
Le Pen stöder inte Putins krig. Däremot har hon varit en supporter till Putin I 20 år.
Citera
2022-04-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jo kanske men det beror väl lite på hur de har agerat nu under krisen. Macron har ju också anklagats för att vara eftergiven mot Putin av Ukraina. Jag känner inte till Holland men i Tyskland är det ju de allmänt liberala regeringarna som gett Putin alla gasmijarder och gjort sig beroende av det genom att avveckla kärnkraft. Så det är ju inte så svart-vitt.
Håller med om att det inte e svart-vitt men tycker ändå att det e intressant att högernationella var pro-Putin i 20 pr fram tills kriget och nu försöker låtsas om som att det aldrig varit så.
Citera
2022-04-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Jag försvarar inte ryssars beteende alls. Det jag antydde är att i krig så har denna tendens och avarter vart närvarande i alla krig. Vad britterna gjort eller inte i ww2. Därför bad jag dig kolla youtube över amerikaner i Irak, hur de gjorde rape räder om nätterna. Alltså det förekommer i alla krig.

I varierande grad. Det förekommer ju i fred i Sverige också?

Jag är så in i märgen trött på ryssarna whataboutism. Deras gigantiska offerkofta. Och deras tankar om historisk rättfärdighet.

Men mest trött är jag på whataboutism.
Citera
2022-04-10, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Följer stalin, vad menar du med det? Krig går ut på umderkastelse oavsett vart på jorden kriget förekommer.

Han vill avliva eller ”avlägsna” de som inte följer hans narrativ. Gäller ryssar i egna landet som folk i andra länder. Har du inte förstått det än?
Citera
2022-04-10, 18:15
Medlem
I söder har idag ukrainska styrkor skjutit ned en rysk SU-34 jet nära Mykolaiv. Nyheten kommer från ukrainska försvarsdepartementet enligt sajten "Militarytech News".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jo kanske men det beror väl lite på hur de har agerat nu under krisen. Macron har ju också anklagats för att vara eftergiven mot Putin av Ukraina. Jag känner inte till Holland men i Tyskland är det ju de allmänt liberala regeringarna som gett Putin alla gasmijarder och gjort sig beroende av det genom att avveckla kärnkraft. Så det är ju inte så svart-vitt.

Det är den tyska socialdemokratin framförallt, men visst även det lilla liberala partiet och även de konservativa.

Men de högernationella har alltid stött Putin, Orban och de andra korrupta rackarna i öst. Det är naturligtvis ideologiskt grundat.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Där ser man. Det slovakiska artilleriet ska tydligen ha längre räckvidd (40 km) mot det sovjetiska Ukraina har idag (30 km). Man kan gissa att det tyska är liknande kanske. Enligt den här artikeln så kan dock de första leveranserna ske först 30 månader efter att kontraktet skrivits under?! Låter ju tveksamt användbart för den ukrainska stridsförmågan i så fall…

Ja då är det något mer långsiktigt inköp, men vem vet de kanske krigar om 30 månader. De har ju krigat sedan 2014.
Citera
2022-04-10, 18:16
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Här en video där pro putin ryssar i hannover möter motstånd av folk som inte vill ha krig https://youtu.be/SlTliTzv1_Q

Imponerad av att tysk polis sitter på nordsvenska kallblod trodde det ej fanns som poliyhäst. Men bra val en stark tjurig häst som inte är skotträdd
För många poliser på plats.
Mindre poliser och friare händer till motdemonstranterna!

Slit ut de vidriga ryss-humanoiderna ur deras bilar och banka dem sönder och samman. Dessa psyksjuka avarter demonstrerar bl.a för folkmord, våldtäkter och pedofili.
Citera
2022-04-10, 18:18
Medlem
baggebo1s avatar
Azovs führer i Mariupol kan inte längre låtsas. Tidigare har han försökt hålla modet uppe med olika tal om de "heroiska" framgångarna för Azov. Nu är det bitterheten som tar över. Politikerna vägrar ta hans telefonsamtal t.o.m! Jag fattar faktiskt att han är bitter eftersom Mariupol övergavs av Ukrainas ledning för flera veckor sedan.
Citat:
New appeal of the deputy commander of the Nazi regiment "Azov" "Kalina". He says that:

they were betrayed by "politicians who talk about support, but do not answer the phone and do not communicate for more than 2 weeks";

they were betrayed by friends, "they hide their eyes, they are afraid to come to the rescue"

Currently he's in Azovstal plant and his death is very close.
https://t.me/intelslava/24891
Citera
2022-04-10, 18:19
Medlem
Cyprezs avatar
Lyssnade nyss på radion. Där var det ett reportage med en man från Ukraina som berättade om hur stupfulla och arga ryssar gått in i hans hus och mordhotat honom.

Och nu har NATO bestämt att öka sin aktivitet. Inte minska. Vilket Puttefnask förväntade sig.
Senast redigerad av Cyprez 2022-04-10 kl. 18:24.
Citera
2022-04-10, 18:19
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Le Pen stöder inte Putins krig. Däremot har hon varit en supporter till Putin I 20 år.

Frankrike har väl över lag varit väldigt inställsam mot rySSland oavsett president. Frankrike har varit väldigt återhållsam när det gäller att skicka vapen till Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in