2022-04-10, 16:52
Medlem
Verkar som ryssarna stulit radioaktiva substanser från Tjernobyl?
Och har Ukrianska myndigheter rätt att så skett så är det ju direkt livsfarligt om substanserna hanteras fel.

Vad är det som fattas dessa ryssar som verkar själa allt som är löst. Avsmaken för det ryska agerandet ju bara växer i det civiliserade världen ju mer av deras barbariska beteende som lyfts fram.

Inte undra faktiskt på att Ukraina tidigt bestämde sig för en politisk resa västerut för vem vill tillhöra det efterblivna österlandet Russia som nu våldtar, bränner, fördriver och mördar i Ukraina precis som under 30 och 40-talet. Ränderna går tydligen ju aldrig ur.

Och Sverige måste väl ändå nu gå med i Nato när vi har dessa bevisligen så vildar mongoler företrädda av Pinocchio Putin härjande så nära inpå knuten.

Slava Ukraini!
Citera
2022-04-10, 16:54
Medlem
Taggads avatar
Någon stor tänkare är då inte den primitive Vladimir Putin.

NATO-medlemmarna Estland och Lettland har ca, 300 km respektive 200 km,s gräns mot Ryssland vilken om Finland ansöker om NATO-medlemskap utökas med ytterligare 1 340 km. Vad Vladimir "det tänkte jag inte på" Putin åstadkommit är en historisk NATO-upptrappning vid "sitt" Rysslands västliga gräns vilken han startade kriget mot Ukraina för att undvika.

Nato planerar för en fullskalig militärstyrka vid försvarsalliansens östflank för att möta framtida ryska aggressioner. Det bekräftar Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg för The Sunday Telegraph.
I dag har Nato en mindre närvaro men The Sunday Telegraph skriver att denna ska ersättas med en styrka som är tillräckligt stor för att slå tillbaka mot ett invasionsförsök mot medlemsstater som Estland och Lettland.
https://omni.se/
Hur begåvad är man om man anfaller Ukraina med intentionen att stoppa NATO,s östliga utvidgning utan att förstå den diametralt motsatta effekten. Med det sagt finns en hel del fog för att ifrågasätta Vladimir "det hade jag ingen aaaning om" Putins psykiska status.

Vladimir Putin styrs av en primitiv, grandios verklighetsuppfattning och inbillar sig gå till historien genom att mörda sig fram till ett Sovjetunionen 2. Rysslands-sänket har fel ty det fullständigt vettlösa anfallet på Ukraina var (hans livs och) århundradets största misstag. Synd på ett så vackert land.
.
Citera
Medlem
StigaSols avatar
https://www.independent.co.uk/news/china-missiles-secret-operation-serbia-b2054978.html?utm_content=Echobox&utm_medium=Socia l&utm_campaign=Main&utm_source=Twitter#Echobox=164 9599026

Russian ally Serbia has taken delivery of a sophisticated Chinese anti-aircraft system in a semi-secret operation this weekend, amid Western concerns that an arms buildup in the Balkans at the time of the war in Ukraine could threaten the fragile peace in the region

Alltså dom där jävla serberna...
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Jag håller helt med dig! Allt skall utredas.

Jag är inget supporter av putin, vilket folk verkar tro när man visar krigsbrott som är gjorda av ukraina.. Att jag inte länkar ryska krigsbrott så ofta är för att ja, det finns det gott om redan och onödigt att posta samma skit om och om igen..

Vill helt enkelt upplysa att krig är skit och det finns inga "vinnare"

Att krig är skit skriver jag under på när som helst.
Citera
2022-04-10, 16:57
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
https://www.independent.co.uk/news/china-missiles-secret-operation-serbia-b2054978.html?utm_content=Echobox&utm_medium=Socia l&utm_campaign=Main&utm_source=Twitter#Echobox=164 9599026

Russian ally Serbia has taken delivery of a sophisticated Chinese anti-aircraft system in a semi-secret operation this weekend, amid Western concerns that an arms buildup in the Balkans at the time of the war in Ukraine could threaten the fragile peace in the region

Det var ju någon här i tråden som postade en bild igår från Flightradar. 6 tunga militärflyg från Kina som landade i Belgrad.

Nu vet vi vad det var.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
En början. Utred utred utred.

Ukraine War: 500 Russia war crimes suspects identified

https://www.youtube.com/watch?v=Xafx5rn1MQ4
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol

Det kommer, det kommer! Vi var några som såg "the writing on the wall" redan i början på kriget i Ukraina. Det kan mycket väl bli i krutdurken på Balkan som det smäller härnäst, och det med besked. 1914 igen, om Ryssland måste backa upp serberna (vilket man inte gjorde under Jeltsin).
Citera
2022-04-10, 17:05
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det kommer, det kommer! Vi var några som såg "the writing on the wall" redan i början på kriget i Ukraina. Det kan mycket väl bli i krutdurken på Balkan som det smäller härnäst, och det med besked. 1914 igen, om Ryssland måste backa upp serberna (vilket man inte gjorde under Jeltsin).

Känns väl inte så troligt att ryssarna skulle klara av att ge särskilt mycket hjälp åt serberna. Det ska till rätt mycket för att ryssarna ens ska ro iland en begränsad seger i Ukraina och det då till priset av extrema sanktioner, total isolering och att de tappar en betydande del av alla exportintäkter de har. Dessutom så har ju Serbien fördömt Rysslands krig.
Citera
2022-04-10, 17:05
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Någon stor tänkare är då inte den primitive Vladimir Putin.

NATO-medlemmarna Estland och Lettland har ca, 300 km respektive 200 km,s gräns mot Ryssland vilken om Finland ansöker om NATO-medlemskap utökas med ytterligare 1 340 km. Vad Vladimir "det tänkte jag inte på" Putin åstadkommit är en historisk NATO-upptrappning vid "sitt" Rysslands västliga gräns vilken han startade kriget mot Ukraina för att undvika.

Nato planerar för en fullskalig militärstyrka vid försvarsalliansens östflank för att möta framtida ryska aggressioner. Det bekräftar Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg för The Sunday Telegraph.
I dag har Nato en mindre närvaro men The Sunday Telegraph skriver att denna ska ersättas med en styrka som är tillräckligt stor för att slå tillbaka mot ett invasionsförsök mot medlemsstater som Estland och Lettland.
https://omni.se/
Hur begåvad är man om man anfaller Ukraina med intentionen att stoppa NATO,s östliga utvidgning utan att förstå den diametralt motsatta effekten. Med det sagt finns en hel del fog för att ifrågasätta Vladimir "det hade jag ingen aaaning om" Putins psykiska status.

Vladimir Putin styrs av en primitiv, grandios verklighetsuppfattning och inbillar sig gå till historien genom att mörda sig fram till ett Sovjetunionen 2. Rysslands-sänket har fel ty det fullständigt vettlösa anfallet på Ukraina var (hans livs och) århundradets största misstag. Synd på ett så vackert land.
.

Han vet att är omringad av nato, kanske det han säger är lögn. Och tanken är att komma närmare oss in i Europa?

Att lura fienden att man själv är svag, är hans bästa vapen. För då finns risken felsteg görs. Sen är det försent.
Affärerna verkar blomstra för dom än så länge med, Sydamerika, Afrika och Asien.

Dom har nog tänkt på detta mer än 1 gång.

Men jag håller med dig, synd detta.. hade själv tänkt semestra genom Ryssland och avsluta i Sydostasien nånstans, kan man ju glömma
Citera
2022-04-10, 17:06
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Att våldta barn och utrota befolkningen är inget sådant "intresse", det syftar enbart till att förtrycka och utöva våld. Du verkar dock tycka det är ok.

Det tycker jag såklart inte, oavsett vem som utför detta. Tycks dock förekomma i alla krig.
Citera
2022-04-10, 17:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Känns väl inte så troligt att ryssarna skulle klara av att ge särskilt mycket hjälp åt serberna. Det ska till rätt mycket för att ryssarna ens ska ro iland en begränsad seger i Ukraina och det då till priset av extrema sanktioner, total isolering och att de tappar en betydande del av alla exportintäkter de har. Dessutom så har ju Serbien fördömt Rysslands krig.
Jo, så som landet ligger nu. Dock svårt att förutse vad som komma skall — krig på Balkan har som bekant en envis tendens att bli blodiga historier. Kanske ser sig Nato tvunget att åter ingripa, som man gjorde under kriget i Kosovo, och så utnyttjar Ryssland det på något sätt. Jag är ingen schackspelare, men här utgår jag från min magkänsla. Den säger mig att det kan bli jobbigt i Europa om krig åter byter ut på Balkan.
Citera
2022-04-10, 17:11
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ja tiden under kommunismen i sovjet var tuff för alla invånare , riktigt tufft.

Inte enligt CIA,

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.cia.gov/readingroom/docs/CIA-RDP85M00363R000601440024-5.pdf&ved=2ahUKEwj2r9Xd4on3AhVzSvEDHcjoA7sQFnoECAQ QBg&usg=AOvVaw06QRMVGCOurHDUtg96SRq0

I själva Sovjetunionen var det typ "bra", DDR med, av dom jag har intervjuat som levde under både Nazityskland och under DDR.

Men i alla dessa små "självstyrande" stater gick det typ åt helvete för pga korruption.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in