Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-10, 10:24
Bannlyst
Nu när det är högaktuellt att diskutera Pruttlands övergrepp på Ukraina så spammar en massa rysstroll inlägg som nästan enbart innehåller videoklipp upplagda på telegram.

Det finns bara ett stort problem med et här (ja, förutom att varenda jävla länk är på ryska i både text och tal, stort sett 100% av dem): man kan inte se den allra största majoriteten av dessa videos om man inte installerat deras jävla skitapp.

Nog för att dessa inlägg är dåliga som de är, där de stort sett bara länkar till en video.. sådana inlägg kan man anmäla för off-topic. Men hur ser modsen på det faktum att den allra största majoriteten av dessa inlägg inte ens går att se om man inte installerar telekuk-appen? Bör det inte räknas som OT då?

Det vore en sak om det vore något inlägg här, något inlägg där. Men dessa spammas på heltid. Var och varannat inlägg i ryss-trådarna länkar till telegram av dessa etniskt ryska äckliga pedofil-kremlintroll bosatta i ryssland.
Senast redigerad av pruttler 2022-04-10 kl. 10:26.
Citera
2022-04-10, 10:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Träligt är det. Klickar man dyker det bara upp du måste vara medlem för att se skiten! Men det är ju inte bara Telegram, även för Reddit gäller detsamma. Du måste se det i deras app och vara inloggad.
Citera
2022-04-10, 13:59
Medlem
Vad är skillnaden mot att länka artiklar bakom betalvägg?

...eller instagram, facebook, osv?
Citera
2022-04-10, 14:42
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Vad är skillnaden mot att länka artiklar bakom betalvägg?

...eller instagram, facebook, osv?
En skillnad är att det är gratis att bli medlem i nämnda sociala medier. Det är alltså frivilligt. En betalvägg är just det, man måste betala för att komma åt innehållet.

Det är en utmärkt fråga och mitt svar är min personliga åsikt.
Citera
2022-04-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
En skillnad är att det är gratis att bli medlem i nämnda sociala medier. Det är alltså frivilligt. En betalvägg är just det, man måste betala för att komma åt innehållet.

Det är en utmärkt fråga och mitt svar är min personliga åsikt.
Telegram är väl också gratis?
Jag tänker att detta fenomen är rätt gammalt och absolut inte isolerat till telegram.

Finns det inte en sådan regel när det gäller trådstarter, att man inte ska behöva klicka en länk för att förstå vad tråden handlar om? skulle det funka att införa den regeln på inlägg också?
Citera
2022-04-10, 15:40
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Finns det inte en sådan regel när det gäller trådstarter, att man inte ska behöva klicka en länk för att förstå vad tråden handlar om? skulle det funka att införa den regeln på inlägg också?

Den regeln finns klistrad i den aktuella tråden, men skulle gärna se den gälla för hela forumet.
Citera
2022-04-10, 15:40
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Telegram är väl också gratis?
Jag tänker att detta fenomen är rätt gammalt och absolut inte isolerat till telegram.

Ja telegram är gratis.

I de forum jag modererar har vi ett krav på att man inte ska behöva klicka en länk för att få reda på vad en användare vill ha sagt. Rena länkposter raderas om de inte är svar på en begäran. Alltså även inlägg, inte bara trådstarter.
Citera
2022-04-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Den regeln finns klistrad i den aktuella tråden, men skulle gärna se den gälla för hela forumet.
håller med!
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Ja telegram är gratis.

I de forum jag modererar har vi ett krav på att man inte ska behöva klicka en länk för att få reda på vad en användare vill ha sagt. Rena länkposter raderas om de inte är svar på en begäran. Alltså även inlägg, inte bara trådstarter.
Det är ju idealet! Men varför är det inte så i alla forum?
Citera
2022-04-10, 20:24
Medlem
Om jag öppnar en telegramlänk i FB, med surfplatta eller mobilen, kanske detsamma på Pc, så kommer jag till en grön sida med texten telegram, i den ser jag inte bilden eller filmen som är uppladdad , men om Jag sveper höger med fingret på skärmen, då kommer filmen eller bilden upp och spelas upp.
1, öppna länken, telegram grön bild
2, svep höger på skärmen
3, nu kan du se vad som var uppladdat i telegram

Funkar för mig, och jag har varken telegram eller twitter.
På twitter funkar det sämre, bara några sekunder.

Lycka till!
Citera
2022-04-10, 20:36
Medlem
Hardstekts avatar
twitter, instagram, facebook går inte heller att läsa utan konto.
Citera
2022-04-11, 11:29
Moderator
Humbugs avatar
Ser inte problemet. Det länkas dagligen till facebook och medier bakom betalvägg och då talar vi om medier som styrs uppifrån på ett eller annat sätt. Vad vi vet just nu så styrs den inte av någon stat och i synnerhet inte den ryska staten då de flera gånger försökt förbjuda tjänsten.

Gällande ukrainakriget så används appen av båda sidor i konflikten och kanaler drivs ofta av privatpersoner. Man kan därför på ett enkelt sätt få tillgång till ocensurerade klipp direkt från källan. Sedan är det upp till mig som betraktare att sålla och värdera informationen som presenteras. Precis som här på Flashback.

Det är också fel att man behöver en inloggning. Större filmklipp behöver man öppna i appen, men bilder, kortare klipp och text går att se utan inloggning eller app.
Senast redigerad av Humbug 2022-04-11 kl. 11:35.
Citera
2022-04-12, 07:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Ser inte problemet. Det länkas dagligen till facebook och medier bakom betalvägg och då talar vi om medier som styrs uppifrån på ett eller annat sätt. Vad vi vet just nu så styrs den inte av någon stat och i synnerhet inte den ryska staten då de flera gånger försökt förbjuda tjänsten.

Gällande ukrainakriget så används appen av båda sidor i konflikten och kanaler drivs ofta av privatpersoner. Man kan därför på ett enkelt sätt få tillgång till ocensurerade klipp direkt från källan. Sedan är det upp till mig som betraktare att sålla och värdera informationen som presenteras. Precis som här på Flashback.

Det är också fel att man behöver en inloggning. Större filmklipp behöver man öppna i appen, men bilder, kortare klipp och text går att se utan inloggning eller app.

Det verkar som att problemet beror på vilket land man befinner sig i. Jag är ju ett betalt EU-troll från NATO, så dessa telegramlänkar fungerar aldrig för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in