2022-04-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeloveOG
Enligt aftonbladet så är det hämnd för tidigare skjutning.

1. De klippte honom för att han inte ska hämnas för sina morbröder och bror.
2. Han hade något med mordet på Lourens issa eller de i norsborg.

Kan bara tänka mig något av de

Okej tack, men det är bekräftat att det är M Tamer?
Citera
2022-04-10, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XMAXA
Okej tack, men det är bekräftat att det är M Tamer?

Yes det är bekräftat
Citera
2022-04-10, 13:42
Medlem
Citat:
Med vilken? Vem var tillsammans med en muslim?

Tjejen var tillsammans med en muslim. Därefter blev hon tillsamans med han som dog i Norsborg. Det sägs att det är hennes ex som klippte honom
Citera
2022-04-10, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
Om det där stämmer så blev alltså bägge bröderna mördarna för att dom hypotetiskt kunnat utföra hämndmord men samtidigt är dom själva inte aktova kriminella fyfan.... hoppas fan att det inte stämmer

Jag tror nog att det stämmer. Två oskyldiga själar som blir mördade för att man rent hypotetiskt trott att de skulle hämnas åt tidigare mord.
Citera
2022-04-10, 13:47
Medlem
Citat:
Enligt aftonbladet så är det hämnd för tidigare skjutning.

1. De klippte honom för att han inte ska hämnas för sina morbröder och bror.
2. Han hade något med mordet på Lourens issa eller de i norsborg.

Kan bara tänka mig något av de

Det har inget med Norborg mordet att göra kan jag garantera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gforlofe77
Jag tror nog att det stämmer. Två oskyldiga själar som blir mördade för att man rent hypotetiskt trott att de skulle hämnas åt tidigare mord.

"Oskyldiga själar". Tydligen försökte hans bror 2016 att brösta upp sig och talade om hämnd för morbröderna: (FB) 18-årige Ellia Tamer skjuten till döds, Södertälje 2016-04-10
Citera
Medlem
Citat:
Men var verkligen Elias Elias oskyldig?

Of T Elias Elias var en av dem som dömdes i den uppmärksammade jätterättegången mot ett stort antal medlemmar i det s.k. Södertäljenätverket. Han dömdes till 1,5 års fängelse för utpressning. Han hade ännu inte börjat avtjäna straffet när han mördades
Senast redigerad av Vemdalen62 2022-04-10 kl. 13:52.
Citera
2022-04-10, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Det finns alltså inga konkurrerande nätverk men att de gör upp inom nätverket för att sätta hierarkin? Det låter inte som att det kommer sluta bra.

Finns det inga konkurrerande nätverk? Till Södertäljenätverket som har makten över stora delar av ekonomin i kommunen, företagandet, beskyddarverksamhet, narkotikahandel osv. Det begås mord åt olika håll. Klart som fan det finns motiv och konkurrenter som vill se folk döda.
Citera
2022-04-10, 13:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Aha så när aftonbladet skriver att någon hittats död vid en kyrkogård så är det alltså på en tomt bredvid kyrkogården och kyrkogården har egentligen inte med saken att göra?
Samtidigt skriver Aftonbladet att det är en hämndaktion för en tidigare skjutning, hur kan dom veta det redan om det nu inte är två olika dödsskjutningar nästan samtidigt? Tycker att det verkar lite konstigt 😀, men skyller på att det är söndag 😱😂

Mja, uppsåtspekulation kanske, någon familjemedlem till honom är väl begravd där men man besöker väl sällan dem nattetid. Däremot är väl en kyrkogård nattetid just därför ett bra ställe att träffas på om man inte vill bli sedd (ursäkta den ofrivilliga vitsen som kan tolkas annorlunda än avsett i just de här omständigheterna). Ifall någon stämt möte med honom i avsikt som varit illvillig från start (till skillnad från hastigt uppkommet bråk som spårar ur).
Citera
2022-04-10, 13:54
Avslutad
Citat:
Bekräftat att BO är Mattias tamer. Bror till Elie Elia tamer som blev skjuten 10/04 2016.

Samma datum, kan inte vara en slump det.
Citera
2022-04-10, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Men var verkligen Elias Elias oskyldig?

Of T Elias Elias var en av dem som dömdes i den uppmärksammade jätterättegången mot ett stort antal medlemmar i det s.k. Södertäljenätverket. Han dömdes till 1,5 års fängelse för utpressning. Han hade ännu inte börjat avtjäna straffet när han mördades

Du snackar om helt fel person. Elias Elias var över 40 år när han dog i luna gallerian. Elia Tamer var 18 år när han dog utanför sitt hus. De två olika person
Citera
2022-04-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cortneyjackson321
Du snackar om helt fel person. Elias Elias var över 40 år när han dog i luna gallerian. Elia Tamer var 18 år när han dog utanför sitt hus. De två olika person
Sorry.. Jag såg det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in