2022-04-09, 23:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrupt.Sosse
Har sett många klipp från Mariupol och tjetjenerna agerar väldigt proffsigt, inga IS IQ 80 fiasko självmordsattacker utan slåss som typ marinkårssoldater. De påminner lite om Waffen SS, tar risker och orädda för döden.

Slutstriden om stålverket kommer bli väldigt intressant, ett nytt Stalingrad 2022. Hejar på ingen sida utan jag låter bäste man vinna.

De får agera hur som. Jag är nöjd när jag ser deras huvuden skiljas från deras kroppar. Då kommer jag hurra och vara nöjd. Om de inte är rädda för döden kommer det förhoppningsvis nära i tid.
Citera
2022-04-09, 23:22
Medlem
Nu är det väl ingen fara men det är väl störst risk att han träffar sina vänner som står vid väggen vid huset mitt emot.
Citera
2022-04-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det spelar ingen roll eftersom du uppenbarligen håller med om att den agerar genom diplomati.

Försök att diskutera själva poängen.

Ryssland har startat ett krig.
Den fria världen har inte gjort det.

USA-NATO-EU har tvingat Ryssland att agera du tror väl inte på fullaste allvar att Ryssland invaderar för att skaffa territorium USA-NATO-EU vägrade att agera på diplomatisk väg och nu ser vi resultatet.
Det var antagligen vad USA-NATO-EU ville nu tror/trodde dom att Ryssland skulle kollapsa ekonomiskt och inifrån vilket det inte har gjort Rubeln är starkare än kriget började och Putin har stort stöd från befolkningen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Helt fel Ryssland ingick ett avtal med Ukraina 2014 som tyskar och fransmän satte ihop men Ukraina höll inte avtalet och har bombarderat utbrytarregionerna sen dess.

Det finns ett land som aldrig, varken nu eller historiskt hållit avtal eller överenskommelser...tadaa, det landet råkar heta Ryssland.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
En av orsaker till varför Ukraina förlorar är att väst inte förstår vad Ryssland håller på med på slagfältet. Tanken var ju att gå in snabbt och försiktigt vilket dom gjorde. Sen hoppades dom att det skulle ske en politisk lösning och att soldater skulle lägga ner vapen.
Ryssarna kommer långsamt att mala ner dessa 60 000 precis som dom gjorde i Mariupol.

Ett förbannat slöseri på unga pojkar som vi väst hetsat fram döden för.

För det första, varför skulle det ukrainska folket lägga ner vapnen för att det invaderande Ryssland säger så??? Dom gör det som vilket annat land skulle göra om dom blev invaderade, förstår du inte det människa?

För det andra, det är Ryssland och inget annat land än Ryssland som har hetsat fram döden för alla i Ukraina. Hade de bara hållit sig hemma och slutat spela paranoida för NATO, så hade ingen i Ukraina behövt dö. 100% ansvar ligger på Putin och hans Kreml.
Citera
2022-04-09, 23:24
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det kan gå fort om det blir någon kollaps av ryska trupper p.g.a. bristande moral. Det hände ju i Norra Ukraina där ryssarna flydde ganska panikartat. Kan Ukraina sätta samma press på ryssarna i söder kanske de också alla flyr först till Krim och sedan till Ryssland.

De måste ha någon plan för det, annars skulle de inte ge dem till Ukraina.

Jag tror inte att det idag finns operativa Harpoon som kustrobot. Det har funnits sådana system tidigare men det är ett tag sedan och jag vet att Boeing håller på att utveckla något nytt landbaserat Harpoonsystem åt Taiwan, men jag tror faktiskt inte det finns något operativt idag. Radar och eldledning mm borde väl skilja sig åt mellan sjöburet och landbaserat system? Finns det någon gammal flottist eller kustartillerist här som vet? Intressant om britterna snickrat ihop någon variant på egen hand.

Vi har förstås rbs 15 som kustrobot, men väl bara ett enda batteri tror jag.
Citera
2022-04-09, 23:24
Medlem
Tvonds avatar
Berlusconi tar bladet från munnen en av Putins vänner .

Citat:
Silvio Berlusconi breaks his silence on his friend Vladimir Putin and Ukraine: “I’m distressed and disappointed by Putin. War crimes happened in Bucha. Russia shouldn’t deny its responsibilities”

https://www.repubblica.it/politica/2022/04/09/news/berlusconi_convention_forza_italia-344815053/?ref=RHTP-BL-I344692089-P1-S3-T1

La libertà dell'Ucraina deve essere garantita
Citera
2022-04-09, 23:26
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
USA-NATO-EU har tvingat Ryssland att agera du tror väl inte på fullaste allvar att Ryssland invaderar för att skaffa territorium USA-NATO-EU vägrade att agera på diplomatisk väg och nu ser vi resultatet.
Det var antagligen vad USA-NATO-EU ville nu tror/trodde dom att Ryssland skulle kollapsa ekonomiskt och inifrån vilket det inte har gjort Rubeln är starkare än kriget började och Putin har stort stöd från befolkningen

Eftersom Ryssland är en auktoritär stat med liten eller ingen yttrandefrihet så kan du inte veta vad Ryssar egentligen tycker. Det är inte en demokrati vi talar om.
Citera
2022-04-09, 23:27
Medlem
Citat:
Undra om vanliga ukrainare tycker det dom får ju trots allt sätta sina liv på spel för att USA-NATO-EU ska få sin vilja som är att söndra Ryssland och plocka godbitarna.
Putler-Ryssland som är aggressorn i detta fall verkar "söndra" ganska bra på egen hand. Soppatorsk, soldater utan mat, alla sina moderna leksaker förstörda, 19000 stupade tonåringar. Allt detta för att Puttler gjorde detta för att stärka sin makt på hemmaplan (med båda händerna i statskassan), men har istället lyckats bli Folkmordsrepubliken Kinas egna lilla bitch.
Citera
2022-04-09, 23:27
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Den ende som har tvingat Ryssland att agera är Putin själv.

Och det är just vad de gör. Det är bara att läsa och lyssna på vad Putin säger.

Den som har vägrat att agera diplomatiskt är Putin, vilket man kan se genom att Ryssland anföll Ukraina.
Citera
2022-04-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja, jag tror dig nästan. Men Boris ”är som han är” så han knatar nog på där, in real life. Putin hade fått infarkt av att bara tänka på motsvarande situation ;-)
Puttler hade "slitit ut" några vuxenblöjor bara han behövde dela ett mindre bord med sina viktigaste generaler.
Citera
2022-04-09, 23:30
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Här strider de nog på riktigt faktiskt, men är ju lika odugliga. Ukrainarna löper nog ingen risk att bli träffade.
Ja precis, har själv jakt o sportskyttevapen sen 30+år tillbaka, så man skrattar nästan ihjäl sig på dessa Tjejtjejer och deras vapenhantering..
Senast redigerad av SS70 2022-04-09 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in