Citat:
Når man har med en tydelig kontrollfreak og manipulator som TH å gjøre, som i tillegg
er steinrik, så er det ikke utenkelig at han kan ha fungert som "finansinstitusjon" for
mindre bemidlede folk i nær krets. Små "investeringer" i form av pengelån som
setter låntakeren i en spesifikt underordnet posisjon overfor utlåner. Særlig effektivt
kontrollmiddel overfor folk med høyt privat forbruk.
"Gulrot og pisk. Med hovedvekt på pisk".
TH vet hva han snakker om.
er steinrik, så er det ikke utenkelig at han kan ha fungert som "finansinstitusjon" for
mindre bemidlede folk i nær krets. Små "investeringer" i form av pengelån som
setter låntakeren i en spesifikt underordnet posisjon overfor utlåner. Særlig effektivt
kontrollmiddel overfor folk med høyt privat forbruk.
"Gulrot og pisk. Med hovedvekt på pisk".
TH vet hva han snakker om.
Ser ikke bort fra at TH har satt opp lignende honningfeller, for å få skikkelig tak på de folkene han har bruk for.
Citat:
Ikke meg du skriver til, men tenker selv at TH planla å investere hver krone. Fandt noen betalingsartikler og andet som viser at TH før OL investerte. Min konklusjon er at han gjennom langsiktig planlegging da ville bygge opp et imperium, noe som nok lenge hadde vært en del av strategien. Og at det da ble ekstra viktig at AE ikke skulle kunne få korthuset til å ramle.
Måtte samtidig sikre seg at nå som muligheten bød seg, måtte han få særeie på huset.
Må si meg enig i ditt tidligere innlegg ang BB. Den første kontrakten er også temmelig shady. Ens investeringer kan sikres uten av mor til tre blir ydmyket, hånet og satt fullstendig på bar bakke.
Måtte samtidig sikre seg at nå som muligheten bød seg, måtte han få særeie på huset.
Må si meg enig i ditt tidligere innlegg ang BB. Den første kontrakten er også temmelig shady. Ens investeringer kan sikres uten av mor til tre blir ydmyket, hånet og satt fullstendig på bar bakke.
Ektepakten av -87 er like ille som tillegget av -93. Jeg har allerede oppklart litt med krologien i et annet innlegg.
Citat:
Nei. Advokatvennen BB satte opp ektepaktene. Samme advokatvenn var styreformann da Elkraft ble stiftet i 1992, og har vært styreleder i alle år senere, frem til i dag.
TH ringte MN, medstifter av Elkraft i 1992, daglig leder fra stiftelsen og frem til i dag. Eierforholdet TH/MN er i dag 70/30. Jeg har lest at TH "i løpet av 90-tallet kjøpte seg opp til 70% eierandel" i Elkraft. Dette forholdet er nevnt i flere artikler i forskjellige medier.
Jeg har ikke funnet den opprinnelige fordelingen mellom eierne ved stiftelsen. Den type informasjon må kjøpes, og så interessert er jeg ikke.