2022-03-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innepinne
Hon är försvunnen på eget bevåg med någons hjälp. Troligen lämnat Sverige med falskt pass.
Tycker polisen ska gå igenom övervakning från Arlanda och andra potentiella utfarter från Sverige. Det är min fasta ståndpunkt..

Som jag sa:

Den misstänkte är nu på sannolika skäl misstänkt för följande brott: Mord 2022-02-12 -- 2022-02-13 Barrstigen 1, Bromma, eller annan okänd plats i landet, Sverige.
Citera
2022-03-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Som jag sa:

Den misstänkte är nu på sannolika skäl misstänkt för följande brott: Mord 2022-02-12 -- 2022-02-13 Barrstigen 1, Bromma, eller annan okänd plats i landet, Sverige.

Verkar ha framkommit synnerligen besvärande omständigheter som gör att E nu är häktad för mord..
Har de skrivits någonting i media om vad det skulle kunna vara?
Citera
2022-03-28, 15:22
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Verkar ha framkommit synnerligen besvärande omständigheter som gör att E nu är häktad för mord..
Har de skrivits någonting i media om vad det skulle kunna vara?
Reagerade oxå på det. Inte sett något om de ev nya bevisen i media. Kan vara större mängd blod i bilen eller hemmet t.ex osv.
Det råder ju förundersöknings sekretess.
Citera
2022-03-28, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Reagerade oxå på det. Inte sett något om de ev nya bevisen i media. Kan vara större mängd blod i bilen eller hemmet t.ex osv.
Det råder ju förundersöknings sekretess.

Han blev omhäktad med ny rubricering redan den 18 denna månad men inga uppgifter i media såvitt jag kan finna.
Poliser brukar ju läcka mer än urinkontinens.
Citera
2022-03-28, 22:42
Medlem
Citat:
Han blev omhäktad med ny rubricering redan den 18 denna månad men inga uppgifter i media såvitt jag kan finna.
Poliser brukar ju läcka mer än urinkontinens.

Med Charlie Tvärenvigg som Advokat så blir det ännu tydligare att GM är skyldig, sist Tvärenvigg försvarade någon oskyldig var samtidigt som det blev högertrafik i sverige. Advokaten i fråga brukar mest försvara den åtalade i våldtäktsfall, kanske så GM och advokaten har träffats. Märkligt val annars.
Citera
2022-04-04, 08:36
Medlem
hänt något nytt här..?
Citera
2022-04-09, 20:59
Medlem
why123s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxA8J8/man-haktad-misstankt-for-mord-pa-forsvunna-sasha-somayyeh

Den nyblivna mamman Somayyeh, 40, har varit försvunnen i snart två månader.

Polisen utgår nu från att hon är död och mannen som suttit häktad för människorov är delgiven misstanke om mord.
Citera
2022-04-09, 21:03
Medlem
notknapparens avatar
Kanske inget nytt, har ej följt tråden:
"Enligt uppgifter till Aftonbladet finns det misstankar om att motivet bakom mordet kan vara av ekonomisk art. Somayyeh var en skötsam och ekonomisk person som bland annat ägde en villa.

Det finns också, enligt källor till Aftonbladet, en historik av våld. Den häktade mannen ska flera gånger ha anmälts för att ha slagit Somayyeh, men ingen av anmälningarna ledde till åtal och Somayyeh själv ska inte ha velat medverka i utredningarna.
"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxA8J8/man-haktad-misstankt-for-mord-pa-forsvunna-sasha-somayyeh
Citera
2022-04-09, 21:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda70
Södertörn är ju hans arbetsområde!
Du tror inte att han är där för och prata med en vän på brandstationen då..? Sökt tröst, avkastning med barnet eller bara fått råd av vännerna..?
Det så kallade ”anmälan om en misshandel” har kommit till media genom hennes familj…
med andra ord spekulationer…
Som nära vän har hon aldrig sagt något ont om sin man till mig!
Vad skulle du ha gjort..? Om du inte har din familj i närheten och din fru försvinner och du har en bebis o hund som måste tas hand om..?!
Jag hade sökt mig till mina vänner…
Vilket han gjorde…

Det fetade; det verkar hon ju inte heller ha gjort till sina anhöriga.

Men:

"Det finns också, enligt källor till Aftonbladet, en historik av våld. Den häktade mannen ska flera gånger ha anmälts för att ha slagit Somayyeh, men ingen av anmälningarna ledde till åtal och Somayyeh själv ska inte ha velat medverka i utredningarna."
//

"För Somayyehs familj kom uppgifterna om våldshistoriken som en chock."

Så det borde finnas anmälningar?
Är de inte offentliga?
Citera
2022-04-09, 22:37
Medlem
Den nyblivna mamman Somayyeh, 40, har varit försvunnen i snart två månader.

Polisen utgår nu från att hon är död och mannen som suttit häktad för människorov är delgiven misstanke om mord.

Vi förstod redan när det gått en dag att hon inte skulle komma tillbaka, för hon skulle aldrig lämna sin son frivilligt, säger hennes bror.

Citera
2022-04-10, 01:58
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kensington1975
Jag vill inte skriva exakt adress offentligt. Och jag kan inte skicka PM för att jag har glömt mitt gamla login och har skapat ett nytt.
jag hjälper dig

Somayyeh Pihl Nouri Zad
Barrstigen 1
167 31 Bromma
Citera
2022-04-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det fetade; det verkar hon ju inte heller ha gjort till sina anhöriga.

Men:

"Det finns också, enligt källor till Aftonbladet, en historik av våld. Den häktade mannen ska flera gånger ha anmälts för att ha slagit Somayyeh, men ingen av anmälningarna ledde till åtal och Somayyeh själv ska inte ha velat medverka i utredningarna."
//

"För Somayyehs familj kom uppgifterna om våldshistoriken som en chock."

Så det borde finnas anmälningar?
Är de inte offentliga?
Hon pratade knappt med sina anhöriga!
Hon hade bara kontakt med sin far lite då och då…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in