2022-03-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Vet inte vad han har för relation till sin senaste exfru? Men de har ju ett par barn ihop. Runars ögonstenar. Jag tror han mest är kär i tanken på sig själv som någon slags super-farsa. Men det är klart, så länge de är små och lättlurade kan han hantera dem. Och sonen Amadeus har ju skaffat stadig flickvän, så han vill nog inte bo med farsan längre. Vet inte om hans exfru har någon ny heller? Hennes egna barn har nog flyttat hemifrån nu. Så möjligen bygger hon ett Attefallshus på tomten och låter Runar hyra där under förnedrande former för att ha närhet till barnen? Vad har han för alternativ? Det är väl tio års kö för en förortslägenhet, och då får man inte ha några skulder och ett fast arbete. Återstår att hyra något i andra hand. Men en trea i orten kostar mellan 15 och 20.000 kronor. Och så brukar de kräva tre månaders deposition också. Så det är nog inte aktuellt heller. Han får nog vackert flytta hem till mor och far i Oslo och bida sin tid.
Nu när Anna Book var på ngt möte i hemförsamlingen och berättade att hon besöker kyrkan ( inte bara på kändisar begravningar) på söndagar kan hon ju låta Runar på i det halvfärdiga Attefallshuset på tomten. Då får ju Annas halvkriminella barn en riktig brottsling till granne.
Citera
2022-03-29, 19:27
Medlem
PhG.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Nu när Anna Book var på ngt möte i hemförsamlingen och berättade att hon besöker kyrkan ( inte bara på kändisar begravningar) på söndagar kan hon ju låta Runar på i det halvfärdiga Attefallshuset på tomten. Då får ju Annas halvkriminella barn en riktig brottsling till granne.

Anna Book + Runar Sögaard= sant
Tror inte Flasback skulle överleva den explosionen, men kul skulle det vara
Citera
2022-03-29, 19:45
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123

Tydligen så brukar booken dricka kaffe med prästen hon besöker i Spanien, så med Runar som granne har hon ju nya möjligheter.
Förövrigt skulle nog Runar kunna hjälpa hennes karriär på traven inom kyrkans värld?

Men pastorn har väl ett bra tag kvar på sin volta? Så det skulle nog rinna ut i sanden?
Citera
2022-03-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Tydligen så brukar booken dricka kaffe med prästen hon besöker i Spanien, så med Runar som granne har hon ju nya möjligheter.
Förövrigt skulle nog Runar kunna hjälpa hennes karriär på traven inom kyrkans värld?

Men pastorn har väl ett bra tag kvar på sin volta? Så det skulle nog rinna ut i sanden?
Anna har tålamod. Sedan vill hon ju ha en trekant med Persbrant, lätt att byta ut mot bildsköne Runar. Då skulle Anna ha 3 gemensamma intressen med Carola. Artister, kyrkan och Runar. Bookslug.
Citera
2022-04-07, 15:52
Medlem
Jag mötte Runar i morse… i norska dokusåpan ´Kamp kulinaris ´, kl 06:30 på TV8. Programmet verkar inspelat 2019-2020. Klart sevärt med ruinerade Runar, det var ett första dubbelavsnitt så alla deltagare är kvar. Upplägget är amatör-kockar som serverar restaurangmat
Citera
2022-04-08, 23:50
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Jag mötte Runar i morse… i norska dokusåpan ´Kamp kulinaris ´, kl 06:30 på TV8. Programmet verkar inspelat 2019-2020. Klart sevärt med ruinerade Runar, det var ett första dubbelavsnitt så alla deltagare är kvar. Upplägget är amatör-kockar som serverar restaurangmat

Lite kul att se faktiskt. Runar håller sig otroligt lugn och tar en bakre position. Anna Anka sabbar som vanligt, sjukt misstänksam och schizofren.
Citera
2022-04-09, 20:55
Medlem
3N37s avatar
Undrar hur det går med filmen om Runar?
Citera
2022-04-09, 21:33
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37

Ja, den skulle väl vara under inspelning nu… Undras hur filmen ska finansieras…
Citera
2022-04-10, 14:02
Medlem
3N37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja, den skulle väl vara under inspelning nu… Undras hur filmen ska finansieras…
Jag har personligen lite svårt att se hur man ska få fram pengar.
Citera
2022-04-10, 15:04
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3N37

Skojar du? Vem vill se en film om honom?
Citera
2022-04-10, 16:53
Medlem
3N37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Skojar du? Vem vill se en film om honom?
Nej jag skojar absolut inte.
Kommer inte ihåg vilken producent som var inblandad. Men jag håller med om att OM den blir verklighet, vilket jag finner osannolikt. Så gissar jag att den attraherar en ganska begränsad publik.
Citera
2022-04-10, 17:50
Medlem
Alonens avatar
Vad jag minns så har Runar sålt filmrättigheterna till sin bok.

Men därifrån till att en produktion startar är det en bit… (skulle ju enligt Runar starta typ nu…)

Rekvisita, filmteam, manus skall skrivas, regissör, smink, belysning, audition, rekrytering av skådespelare, logistik, osv, osv… Allt roddat inifrån fängelset…

Vem fan skulle gå in med kapital för en film om Runar

Vem fan vill se en film om århundradets pankaka-gubbe… (…skyldig flera miljoner till fogden m.fl…)

I någon intervju (eller på Facebook) sa Runar: ”Carola får gärna sitta bredvid mig på premiären…”

(Carola, som vägrar läsa boken eller ens kommentera den…)

Runar har duktigt svårt med verklighets-uppfattningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in