2022-04-09, 19:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Man overvåker TH lenge, i alle kanaler. Man grer plenen. Bruker alle avanserte midler i verden for å analysere åst.........ent, snart vil rettferdigheten seire».

Jeg ser i hvertfall at siktelsen mot TH ennå ikke er henlagt slik du spådde at den ville bli i november 2020.
Neste spådom fra deg ble april 2021, men også denne spådommen slo feil.
Citera
2022-04-09, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg ser i hvertfall at siktelsen mot TH ennå ikke er henlagt slik du spådde at den ville bli i november 2020.
Neste spådom fra deg ble april 2021, men også denne spådommen slo feil.

Ja.

Jeg tok feil.

Dette er en viktig sak.

Tror du påtalemyndighetene våger seg på en tiltale?
Senast redigerad av Sandemose 2022-04-09 kl. 20:03.
Citera
2022-04-09, 20:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Man overvåker TH lenge, i alle kanaler. Man grer plenen. Bruker alle avanserte midler i verden for å analysere åstedet. Man beslaglegger PC-er. Likevel greier man ikke stable på beina bevis eller indisierekker som holder i retten.
Fortsatt er brorparten av de troende helt sikre på at den gamle mannen er skyldig; «politiet sitter på mer, de kommer snart med det» er de troendes håp.

Slik er det innenfor alle religioner; «bare vent, snart vil rettferdigheten seire».

Vel, dette med tro på at rettferdigheten seirer ligger jo hos både dem som tror TH står bak, og
dem som tror... ja, jeg vet ikke, kanskje på kidnappingsteorien? Det er lenge siden jeg har sett
noen argumentere for "kidnapping gone wrong"-hypotesen, som noen støttet seg på tidligere i tråden.

Det skulle vært meget interessant å lese epostene TH har sendt til politiet. Det skal ha vært mange
av dem, og de skal ha vært lange. Jeg tror ikke han fortsatte denne "hobbyen" etter siktelsen.

Men ser man på hans uttalelser om hvem som liksom kan ha stått bak, så har dette skiftet
fra først å dreie seg om utlendinger som hadde lest i DN hvor rik han var, til å dreie seg om
lokalt forankrede personer som hadde til hensikt å "hevne" seg. Det var vel først snakk om
disse Pareto-toppene, og en hevn for at TH og Sneve hadde deltatt i søksmålet, og så etterhvert
"mistenkte" han folk i hans egen krets, som da tydeligvis var misunnelige på ham.
Citera
2022-04-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Et sammensurium av tull og tøys du presenterer her.

Den første ektepakten ble dagbokført 12. august 1987. Her tok TH særeie på tre heleide AS, et 34% eid AS, et personlig gjeldsbrev mot et firma i Oslo, og ikke-tallfestede eierandeler og ansvarsforpliktelser i to kommanditt-selskaper, begge i Oslo.

Det er realverdiene i disse selskapene, som på begynnelsen av -90-tallet hadde generert inntekter slik at Tom Hagen da hadde nærmere 60 millioner på bok og nesten ingen gjeld.

AE hadde altså rett på halvparten av realverdiene i disse firmaene i august -87. Realverdien av disse selskapene gikk inn i fellesboet etter 18 års ekteskap, helt til TH tok særeie på selskapene uten at AE ble gitt noe vederlag for verdiene, som ble overført fra fellesboet til hans særeie. Verdien av selskapene i 87 må løst anslått være opptil flere ti-talls millioner, ut fra overskuddet som ble generert i løpet av få år frem til på begynnelsen av 90-tallet.

Det var 15. sept 1988 at OL -94 ble tildelt Lillehammer. Lillehammer Olympiske Organisasjonskomité ble opprettet i dagene etter tildelingen. Påstår du at TH var synsk, og investerte i eiendommer på Kvitfjell mer enn ett år før plasseringen av OL ble kjent?

TH hadde absolutt null gjeldsproblemer og ingen pågående kreditorer i 1987.

Du må ikke sause sammen ting så forferdelig.

TH hadde heller ingen gjeldsproblemer i 1993. TH opplevde en likviditetskrise etter OL i 1994. TH hadde alle verdiene sine bundet i eiendommer og tomter, og måtte selge ett tomteområde litt for billig etter hans smak.

En likviditetskrise som dette er mer et tegn på dårlig planlegging og dårlig ledelse, heller enn gjeldsproblemer. En slik krise lar seg lett løse ved å selge noen eiendommer.

Innlegget ditt er mer egnet til å forvirre og tåkelegge, heller en å beskrive enkelt hvordan situasjonen var da ektepakten av 1987 ble signert.
Ikke meg du skriver til, men tenker selv at TH planla å investere hver krone. Fandt noen betalingsartikler og andet som viser at TH før OL investerte. Min konklusjon er at han gjennom langsiktig planlegging da ville bygge opp et imperium, noe som nok lenge hadde vært en del av strategien. Og at det da ble ekstra viktig at AE ikke skulle kunne få korthuset til å ramle.
Måtte samtidig sikre seg at nå som muligheten bød seg, måtte han få særeie på huset.
Må si meg enig i ditt tidligere innlegg ang BB. Den første kontrakten er også temmelig shady. Ens investeringer kan sikres uten av mor til tre blir ydmyket, hånet og satt fullstendig på bar bakke.
Citera
2022-04-09, 20:16
Medlem
Citat:

Slik er det innenfor alle religioner; «bare vent, snart vil rettferdigheten seire».

TH ser også ut til å leve i denne trua. Han virket overbevist om at rettferdigheten vil seire til slutt, men hans erfaring er at det kan ta litt tid.

Men for alt vi vet kan uttalelsen hans ha handlet mer om innsalg av ett eller annet eller kanskje han til og med kom med en innrømmelse der og da. Rettferdigheten har seiret den, men det tok litt tid.
Citera
2022-04-09, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tenker du på ghh, høyrehånden som ikke hadde tid å høre th fortelle om sin kidnappede kone. Hadde vel viktigere ting å bruke tiden på.

Hadde han sikkert. Kanskje det hjalp på uroligheten han følte. Ha noe å henge fingra i kan hjelpe på mangt det.
Lurer på om han gjorde noe forsøk på å kontakte Fru Hagen på sms. Litt omtanke for henne i noen hyggelig sendte ord med tanke på at han visste at noe hadde skjedd henne, selv om han ikke kunne få vite hva. Eller kanskje han ikke er helt av den typen.
Senast redigerad av Kokadu 2022-04-09 kl. 20:46. Anledning: Tillegg
Citera
2022-04-09, 20:44
Medlem
Hadde TH vist oppriktig interesse av å ville snakke, la seg avhøre eller oppklare uklarheter, så skulle jeg mer enn gjerne ha lyttet.
Citera
2022-04-09, 20:47
Medlem
Stopp en halv. Er BB som signerte ektepakten den samme TH snakket med i telefonen fra 10.38 til 11.12 forsvinningsdagen?
Citera
2022-04-09, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hadde TH vist oppriktig interesse av å ville snakke, la seg avhøre eller oppklare uklarheter, så skulle jeg mer enn gjerne ha lyttet.

Det ligger nog en hund begraven hos TH.
Citera
2022-04-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Kanskje det ville forvirret mer enn det oppklarte noe som helst.
Citera
2022-04-09, 20:54
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Tror du påtalemyndighetene våger seg på en tiltale?

Hvorfor tror du at riksadvokaten, som er den øverste i påtalemyndigheten, lar politiet holde på etter 3.5 år?
Citera
2022-04-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Hvis man googler litt, finner man flere artikler om at TH allerede før OL var den første investoren på Kvitfjell.

Men neppe før Lillehammer ble tildelt OL i sept -88.

Google, om Hafjell.
Hafjell Alpinsenter ble bygget sommeren/høsten 1988 for å understreke seriøsiteten i Lillehammers søknad om å få arrangere de 17. Olympiske Vinterleker på Lillehammer.
https://www.google.com/search?q=alpinanlegg+hafjell&oq=alpinanlegg+hafjel l&aqs=chrome..69i57j0i512l5j0i10i22i30j0i22i30l3.5 155j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

kvitfjell.no om Kvitfjell.
Kvitfjell Alpinanlegg ble skapt for OL i 1994.
https://www.kvitfjell.no/om-kvitfjell?gclid=CjwKCAjw3cSSBhBGEiwAVII0Z5vL-1I7mldp2jmGZ4_B4hxchnpnmeJvy4hBajCEgD3AOed1xtQwpho C9 3cQAvD_BwE

Begge anleggene er en direkte følge av Norges søknad om OL -94, og tildelingen til Lillehammer 15. sept -88.

At THs investeringer på Kvitfjell skal ha påvirket ektepakt av 12. aug 1987, er ubegripelig. Det stemmer ikke kronologisk.

At TH på et senere tidspunkt, engang etter begynnelsen av 90-tallet gikk inn og garanterte for gjenbruk av OL-anlegget på Kvitfjell. Det stemmer. Er korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in