Citat:
Ursprungligen postat av
Sandemose
Man overvåker TH lenge, i alle kanaler. Man grer plenen. Bruker alle avanserte midler i verden for å analysere åstedet. Man beslaglegger PC-er. Likevel greier man ikke stable på beina bevis eller indisierekker som holder i retten.
Fortsatt er brorparten av de troende helt sikre på at den gamle mannen er skyldig; «politiet sitter på mer, de kommer snart med det» er de troendes håp.
Slik er det innenfor alle religioner; «bare vent, snart vil rettferdigheten seire».
Vel, dette med tro på at rettferdigheten seirer ligger jo hos både dem som tror TH står bak, og
dem som tror... ja, jeg vet ikke, kanskje på kidnappingsteorien? Det er lenge siden jeg har sett
noen argumentere for "kidnapping gone wrong"-hypotesen, som noen støttet seg på tidligere i tråden.
Det skulle vært meget interessant å lese epostene TH har sendt til politiet. Det skal ha vært mange
av dem, og de skal ha vært lange. Jeg tror ikke han fortsatte denne "hobbyen" etter siktelsen.
Men ser man på hans uttalelser om hvem som liksom kan ha stått bak, så har dette skiftet
fra først å dreie seg om utlendinger som hadde lest i DN hvor rik han var, til å dreie seg om
lokalt forankrede personer som hadde til hensikt å "hevne" seg. Det var vel først snakk om
disse Pareto-toppene, og en hevn for at TH og Sneve hadde deltatt i søksmålet, og så etterhvert
"mistenkte" han folk i hans egen krets, som da tydeligvis var misunnelige på ham.