2022-04-09, 15:19
Medlem
HRTs avatar
Ny Rysk General ska försöka rekrytera 60 000 man och göra offensiv
Tror att vi snart kommer se General Nr7 död

https://www.dn.se/varlden/ny-befalhavare-med-hjaltestatus-ska-vanda-ryska-krigslyckan/
Citera
2022-04-09, 15:31
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ny Rysk General ska försöka rekrytera 60 000 man och göra offensiv
Tror att vi snart kommer se General Nr7 död

https://www.dn.se/varlden/ny-befalhavare-med-hjaltestatus-ska-vanda-ryska-krigslyckan/

Detta är helt enkelt inte friskt. Kan det vara prästerskapet som styr?

Det ligger liksom ett skimmer av religiösa föreställningar över det hela - religionen är hotad eller något.
Citera
2022-04-09, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Källvärdet i dina länkar är lika pålitliga som att hävda att man har hittat Putins bajskorv i Moskvas avlopp.
Seriöst, en radiokommunikation där nåns röst säger nåt och som släpps av en motståndare. Använd din hjärna åsna, de kan klippa ihop det. De kan oxå själva spela in sånt.

Så du har inga källor för ditt påstående?
Nej, jag ska inte söka. Du hävdar något så får du backa upp det. Jag ska inte söka källa för dina påståenden.
Men fan att du orkar, hur kan du mobilisera energi till dina lögner, är det inte jobbigt?
Media i väst ljuger inte och är inte kontrollerade av staten på samma sätt som i diktaturer som t.ex. Ryssland, alla vet det så du kan sluta komma med korkade lögner, ingen går på det skitsnacket.
Citera
2022-04-09, 16:52
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ja sådana som dig vet ju hur man gör saker för sitt lands framtid det är därför ni bor i Sverige allihop.

Ingen vill veta vad diverse sandnegrer, currynegrer eller ooga booga putinist negrer i Afrika anser om europisk säkerhetspolitik.
Har jag pratat om mig själv eller? Jag diskuterar ett lands ledare. Ledaren har ett ansvar för landets framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Tack, inte bara jag som insett själv diskuterar jag inte direkt med araben då risken för hjärnblödning är för stor.
Jag är ingen arab. Du kan inte diskutera förutom att dra in samma mantra som bygger på dina rasistiska åsikter. För ni har inget annat att diskutera.
Vad har du för bevis hitills? Seriöst, nåt som du tycker visar att ryssar förlorar?
Citera
2022-04-09, 16:56
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Har jag pratat om mig själv eller? Jag diskuterar ett lands ledare. Ledaren har ett ansvar för landets framtid.

Jaha och som sagt vad vet ni om det?
Hur går det det för ditt "land"?
Citera
2022-04-09, 16:59
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Men fan att du orkar, hur kan du mobilisera energi till dina lögner, är det inte jobbigt?
Media i väst ljuger inte och är inte kontrollerade av staten på samma sätt som i diktaturer som t.ex. Ryssland, alla vet det så du kan sluta komma med korkade lögner, ingen går på det skitsnacket.
Jag mobiliserar ingenting.
Hela grejen började med att jag frågade efter en källa till det här påståendet som TheDork skrev:

Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Putin sa det i en presskonferens i rysk tv i förrgår kväll.

Sen när det inte fanns nån källa så tyckte meningsmotståndaren att jag ska presentera en källa för hans påstående genom att söka. Nu kommer du och påstår att det är jag som sprider lögner
Citera
2022-04-09, 17:03
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
...?
Det är inte mitt land som diskuteras här. Vi diskuterar Ryssarnas invasion och varför ni tycker att det har varit ett fiasko.
Citera
2022-04-09, 17:25
Medlem
Citat:
Det är inte mitt land som diskuteras här. Vi diskuterar Ryssarnas invasion och varför ni tycker att det har varit ett fiasko.

Det finns uppenbarligen olika synpunkter på vad ett militärt fiasko är.

Vad skulle vara ett militärt fiasko ur rysk synvinkel anser du, eftersom du inte vill kalla det som sker ett fiasko ?

Beskriv gärna ett scenario som skulle kunna anses som ett ryskt militärt fiasko så har vi någon slags referenspunkt att gå efter.
Citera
2022-04-09, 17:42
Medlem
HRTs avatar
lögnmaskinen Ryssland: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GAen2/sa-forvandlas-verkligheten-till-logn-i-rysk-stats-tv
Citera
2022-04-09, 18:25
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:

Ja och då är frågan varför du anser att du har mandat att ens uttala dig i frågan och än mindre slänga invektiv kring dig om tar och reflekterar kring hur väl ditt folk har lyckats med sitt försvar de senaste två tre tusen åren eller så.
Citera
2022-04-09, 18:27
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
A Russian soldier Aleksei Bychkov raped a Ukrainian toddler, filmed the rape and published it in Telegram.
den

Ännu en propaganda succé för Rysslands väldisciplinerade soldater.
Citera
2022-04-09, 18:30
Medlem
Det er noen stolte gutter Russland sender i krig.
Gjøre slike grusomheter, og så være så dum at han legger video ut på nettet. Blir kvalm av mindre.

Russian soldier rapes 1 year old toddler in Ukraine. He films himself and posts the video to Telegram. His name is Alexey Bychkov. His address is Pobedy Street 22/1, Afipsky, Krasnodar region.
https://twitter.com/AlexandruC4/status/1512755104029585414

Og ja - videoen ligger faktisk på twitter i skrivende stund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in