2022-04-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag noterar att du tycker det här är en värdig nivå att hålla debatten på.

Nej, ingenting kommer att få dig att ändra uppfattning. Absolut ingenting. Det skulle betyda att du i princip blir tvungen att backa från mer eller mindre varje inlägg du har postat här och för det att ske har du investerat alldeles för mycket prestige och ego. Ni förstår inte världen eftersom ni har tappat kontakten med er själva.

Ja, jag är inne på samma spår. De mår inte bra och istället för att hjälpa sig själva så gör de allt de kan för att alla andra ska må lika jävligt som de själva mår eftersom de med sin självrättfärdigande och grandiosa självbild, är oförmögna till någon form av rannsakan eller reflektion. De är narcissister kort och gott och den negativitet de kan skapa hos andra göder deras egna ytterst bräckliga egon. De har fastnat mentalt på den enda plats där de kan känna sig trygga, och där kommer de stå och spotta och fräsa tills jorden går under.

Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag välkomnar ALLA officiella utredningar om Laptopen, av Rättsvårdande myndigheter, oavsett vilket resultat dessa kommer fram till. Detta så att vi kan lägga denna dator bakom oss.

Jag hoppas bara du och dina gelikar kan hålla sig ifrån att skrika om korruption och annat om detta aldrig leder till åtal och en fällande dom.

Då hoppas jag att du och RobRoys bägge kommer att skriva att ni hade fel. Detta lovar nämligen jag själv att göra om laptopen på något sätt leder till åtal. Så att det inte blir som med det påstådda valfusket och alla ”bevis” för detta, som ni försöker hålla vid liv trots att mer än 60 stämningar antingen förlorats eller slängts ut från rätten.

Är detta också ett löfte från er?

Du kanske inte läste mitt svar till Japhy, men jag välkomnar en officiell utredning av laptopen och kommer också att erkänna att jag har/hade fel om en sådan skulle leda till åtal och dom för Hunter Biden.

Välkomnar du en sådan utredning, Japhny gör det tydligen inte, och kommer du att erkänna att du haft fel om en sådan utredning inte leder till att Hunter Biden döms?
Citera
2022-04-09, 10:09
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jaja. Trump och Japhy och hat. Det är som vanligt. Jag vet inte riktigt varför jag ska erkänna något fel eftersom jag inte haft fel. Hunter utreds, du förnekar det. Ditt svammel om diverse framtidsscenarier känns mest desperat. Din fixering vid mig och Trump är inte topic så jag kan inte besvara det. Kanske kan du hitta en lämpligare tråd att älta Trump. En idiot borde klara av att hitta dem.

Mina åsikter kring en "fullständig utredning" är inte viktiga eftersom jag saknar inflytande över FBI. Jag är dock säker på att de gör sitt bästa, nu när bollen är i rullning.

Jag förstår att Q-anon är viktiga för dig. Inte för mig.

Titta på dett inlägg. Du börjar med en förolämpning av ditt specialintresse Japhy. Fortsätter med lite svammel om Trump och avslutar med att avkräva mig en respons på dina framtidsvisioner och kallar mig "feg" för att jag inte är intresserad av att delta i din spåkulediskurs. Herrejävlar vad du har tappat det, master.bait.
Det är ingen som förnekar att Hunter utreds för bl.a. skattebrott (förutom du möjligtvis, då du verkar tjata om det hela tiden).

Däremot utreds han inte för någon pedofili eller barnsexbrott. Det finns en massa vilda konspirationsteorier om att det skulle finnas bilder på nakna barn i materialet men detta är såklart bara påhitt från dig och dina gelikar. Precis som alltid så presenterar Maxey aldrig något material utan bara "jag ska släppa det snart", "det kommer snart" osv. Allt för att kunna hålla fabricerade stories igång utan några som helst bevis.

Samma sak gäller anklagelserna om att Biden skulle ha utnyttjat sin position som senator/vicepresident/president för att ge fördelar till Hunters affärskontakter. Inga bevis för detta presenteras någonsin utan det "kommer på fredag" osv.
Citera
2022-04-09, 10:14
Medlem
Citat:
Jaja. Trump och Japhy och hat. Det är som vanligt. Jag vet inte riktigt varför jag ska erkänna något fel eftersom jag inte haft fel. Hunter utreds, du förnekar det. Ditt svammel om diverse framtidsscenarier känns mest desperat. Din fixering vid mig och Trump är inte topic så jag kan inte besvara det. Kanske kan du hitta en lämpligare tråd att älta Trump. En idiot borde klara av att hitta dem.

Mina åsikter kring en "fullständig utredning" är inte viktiga eftersom jag saknar inflytande över FBI. Jag är dock säker på att de gör sitt bästa, nu när bollen är i rullning.

Jag förstår att Q-anon är viktiga för dig. Inte för mig.

Titta på dett inlägg. Du börjar med en förolämpning av ditt specialintresse Japhy. Fortsätter med lite svammel om Trump och avslutar med att avkräva mig en respons på dina framtidsvisioner och kallar mig "feg" för att jag inte är intresserad av att delta i din spåkulediskurs. Herrejävlar vad du har tappat det, master.bait.

Som sagt, du är sämst och dessutom oärlig. Jag har aldrig förnekar att Hunter utreds för skattebrott. Om du påstår detta, ge gärna ett exempel.

Jag noterar att du inte heller tycker att en komplett utredning och rättslig prövning av laptopen är viktig.

Min fixering av dig? Det var du som svarade på ett svar RobRoys skrivit till mig, snacka om projicering. Du kan inte ens hålla reda på vilka inlägg du svarar på.

Med detta inlägg avslutar jag vidare debatt med dig i detta ämne.
Senast redigerad av Master.Palm 2022-04-09 kl. 10:21.
Citera
2022-04-09, 10:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det är ingen som förnekar att Hunter utreds för bl.a. skattebrott (förutom du möjligtvis, då du verkar tjata om det hela tiden).
Jo, master.bait förnekar det. Han menar att det är fake news.

Citat:
Däremot utreds han inte för någon pedofili eller barnsexbrott. Det finns en massa vilda konspirationsteorier om att det skulle finnas bilder på nakna barn i materialet men detta är såklart bara påhitt från dig och dina gelikar. Precis som alltid så presenterar Maxey aldrig något material utan bara "jag ska släppa det snart", "det kommer snart" osv. Allt för att kunna hålla fabricerade stories igång utan några som helst bevis.
Jag saknar direkt insyn i utredningen. Bra att du finns som kan dela med dig av dina fria fantasier. Vad gäller Maxey har jag inte skrivit en rad om det och vet inte ens vad det är.
Citat:
Samma sak gäller anklagelserna om att Biden skulle ha utnyttjat sin position som senator/vicepresident/president för att ge fördelar till Hunters affärskontakter. Inga bevis för detta presenteras någonsin utan det "kommer på fredag" osv.
Ok, groomer. Jag vet inte riktigt vad du svamlar om eller vad som ska hända på fredag. Är det nån sorts kultlingo du kör med? Jag vet att kulter brukar utveckla sitt eget språk. Det blir svårt för utomstående att följa med i ert nya sotarmoj.

Men du, var inte laptopen bara massa rysk desinformation? Har du ändrat dig?
Citera
2022-04-09, 13:17
Medlem
Citat:
----

Daily Mail publicerade igår graverande uppgifter om "The Big Guys" involvering i sonens suspekta affärsverksamhet.

Citat:
EXCLUSIVE: Psaki in denial: Hunter's emails reveal 'Big Guy' Joe Biden was to get 10% stake in Chinese oil deal, dined with Hunter's shady business partners when he was VP, shared a bank account with his son and flew associate to Mexico on Air Force 2

Evidence that Joe Biden was involved in Hunter's business dealings is mounting as emails from the abandoned laptop are unearthed

DailyMail.com can reveal that SEVERAL of Hunter Biden's associates called Joe Biden the 'big guy' in emails
The emails appear to have gotten the attention of federal prosecutors investigating Hunter for alleged tax fraud, money laundering and more

A witness testifying to a grand jury in Hunter's probe was reportedly asked who the 'big guy' was in the Chinese deal

The emails being brought into evidence in the case raises the prospect that Joe could become embroiled in the criminal probe

White House spokeswoman Jen Psaki continued to claim the president has never spoken to his son about his overseas business dealings on Tuesday
But emails and documents on Hunter's laptop, many revealed by DailyMail.com, show Joe Biden met with Hunter's foreign business associates

The president also shared a bank account with Hunter, they paid each other's bills and Joe had Hunter's business partner file his taxes
https://www.dailymail.co.uk/news/article-10693351/Hunter-Bidens-associates-called-dad-Joe-big-guy-emails.html
Citera
2022-04-09, 13:53
Medlem
Mer att läsa om Joe Bidens hitintills kända kopplingar till Hunters affärer.

Citat:
Here’s a dozen times Joe Biden played a role in son Hunter’s business dealings
https://nypost.com/2022/04/06/heres-a-dozen-times-joe-biden-played-a-role-in-hunters-deals/
Citera
2022-04-09, 17:11
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Daily Mail publicerade igår graverande uppgifter om "The Big Guys" involvering i sonens suspekta affärsverksamhet.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10693351/Hunter-Bidens-associates-called-dad-Joe-big-guy-emails.html
Det är ju bara samma skitsnack utan substans som ni kört med tidigare. Inget nytt alls.

Ja, mailen bevisar att Hunter påstod att Joe skulle få 10% i ägande.

Nej, det finns ingenting som bevisar att Joe faktiskt var inblandad i eller ens kände till denna deal. Det troliga är väl att Hunter såg en möjlighet att lura sina kontakter och tillskansa sig 10% extra. Notera att dessa 10% på pappret skulle ägas av just Hunter.
Citera
2022-04-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Mer att läsa om Joe Bidens hitintills kända kopplingar till Hunters affärer.

https://nypost.com/2022/04/06/heres-a-dozen-times-joe-biden-played-a-role-in-hunters-deals/

Citat:
Det är ju bara samma skitsnack utan substans som ni kört med tidigare. Inget nytt alls.

Nej, det finns ingenting som bevisar att Joe faktiskt var inblandad i eller ens kände till denna deal. Det troliga är väl att Hunter såg en möjlighet att lura sina kontakter och tillskansa sig 10% extra. Notera att dessa 10% på pappret skulle ägas av just Hunter.

Mailen bevisade faktiskt inte att det skulle avsättas 10% till Joe Biden, utan till ”The Big Guy”. Kan det göras sannolikt att detta är Joe Biden? Ja, definitivt! Men det skulle inte hålla i rätten vid en prövning, om Hunter vill glida på sanningen, Nej, definitivt inte! Det räcker att plocka fram vilken som helst average Joe, i bekantskapskretsen på +120 kilo, peka på honom, och säga att det var han pengarna var avsedda för och anledningen till nicket var hans storlek.

Dessutom vad jag minns så skrevs detta Mail under den tid, mellan presidentvalen (2016-2020) där Joe Biden varken var Senator, VP eller Presidentkandidat, så att han, om det nu var han, skulle få en kick-back på en affär är varken olagligt eller oetiskt i detta fall.

Det finns inte heller några bevis för att den påstådda affären faktiskt skulle ha skett, eller för att Joe Biden skulle ha mottagit några pengar.

Det är liksom uppförsbacke hela vägen, för den eller de som vill göra gällande att detta skulle utgöra någon som helst problem för Joe Biden.
Citera
2022-04-09, 18:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Mailen bevisade faktiskt inte att det skulle avsättas 10% till Joe Biden, utan till ”The Big Guy”. Kan det göras sannolikt att detta är Joe Biden? Ja, definitivt! Men det skulle inte hålla i rätten vid en prövning, om Hunter vill glida på sanningen, Nej, definitivt inte! Det räcker att plocka fram vilken som helst average Joe, i bekantskapskretsen på +120 kilo, peka på honom, och säga att det var han pengarna var avsedda för och anledningen till nicket var hans storlek.

Dessutom vad jag minns så skrevs detta Mail under den tid, mellan presidentvalen (2016-2020) där Joe Biden varken var Senator, VP eller Presidentkandidat, så att han, om det nu var han, skulle få en kick-back på en affär är varken olagligt eller oetiskt i detta fall.

Det finns inte heller några bevis för att den påstådda affären faktiskt skulle ha skett, eller för att Joe Biden skulle ha mottagit några pengar.

Det är liksom uppförsbacke hela vägen, för den eller de som vill göra gällande att detta skulle utgöra någon som helst problem för Joe Biden.
Helt oerhört. Ni har nu i princip accepterat att Hunter Biden gav 10% av sina inkomster till Joe Biden. Inkomster han försäkrade sig om genom att saluföra sin relation med sin fader. Ni accepterar att de delade bankkonto. Ert försvar för Big Guy är nu alltså att han ändå inte kommer kunna bli dömd så det spelar ingen roll att pappa Biden är en mutkolv och genomkorrumperad.

Den moraliska kollapsen är nu ett faktum. Trovärdigheten som bortblåst. Från "rysk desinformation" till, "det spelar ingen roll eftersom bevisen ändå inte kommer hålla i en rättegång" på några veckor. Fantastiskt!

Jag säger så här: Det spelar roll. Det är numera kört för Biden. Han går till historien som inte bara den sämste och mest demente presidenten utan även som en mutkolv med en crackrökande horkarl till son som har suspekta bilder på sminkade småtjejer i raffsett på sin dator och som pippat Obamas dotter. Det går bra nu!
Citera
2022-04-09, 18:18
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Helt oerhört. Ni har nu i princip accepterat att Hunter Biden gav 10% av sina inkomster till Joe Biden. Inkomster han försäkrade sig om genom att saluföra sin relation med sin fader. Ni accepterar att de delade bankkonto. Ert försvar för Big Guy är nu alltså att han ändå inte kommer kunna bli dömd så det spelar ingen roll att pappa Biden är en mutkolv och genomkorrumperad.
Nej, det är ingenting vi accepterat utan det förblir ditt påhitt som du inte presenterat några bevis för överhuvudtaget.
Citera
2022-04-09, 18:48
Medlem
Citat:

Den moraliska kollapsen är nu ett faktum. Trovärdigheten som bortblåst. Från "rysk desinformation" till, "det spelar ingen roll eftersom bevisen ändå inte kommer hålla i en rättegång" på några veckor. Fantastiskt!

Jag säger så här: Det spelar roll. Det är numera kört för Biden. Han går till historien som inte bara den sämste och mest demente presidenten utan även som en mutkolv med en crackrökande horkarl till son som har suspekta bilder på sminkade småtjejer i raffsett på sin dator och som pippat Obamas dotter. Det går bra nu!

Detta är sista gången jag påpekar det för dig. Jag är positiv till en utredning från Rättsväsendet rörande Hunter Bidens laptop. Dels för att säkerställa att det faktiskt är hans dator och dels för att utreda huruvida det finns några bevis för ev. brottsliga handlingar på denna.

I dagsläget har ingenting offentliggjorts från trovärdiga källor som tyder på något olagligt. Det du och dina gelikar kissar på er av exaltering över, och tror er veta vara bevis för att Hunter Biden har sex med Obamas dotter och liknande är skräp, fotomontage och ostyrkta påståenden. Men detta är den avgörande orsaken till varför jag önskar en utredning av dator från vederbörlig myndighet.
Citera
2022-04-09, 18:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Citat:
Nej, det är ingenting vi accepterat utan det förblir ditt påhitt som du inte presenterat några bevis för överhuvudtaget.

Okej. Jag förstår att du lever i förvirring just nu. Det kanske går över i sinom tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in