2022-04-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Sättet barnen dog på, smärtan och skräcken de fick utstå, och dessutom inför sina föräldrar. Helt nattsvart i mitt huvud just nu.

Och gärningsmännen.. Surrealistisk ondska av helt främmande mått. Man begriper det inte.

Detta är inget man ska begripa.

Jag är frisk i skallen och glad att jag inte begriper.
Det är perversion och ondska bortom min horisont.

Jag har aldrig hört om nåt liknande i en modern europeisk kontext..

Nu verkar ju grupper och personer vara identifierade, så bilden kanske klarnar efter kriget, när det skrivs hundratals böcker....

Varför just ryssarna beter sig såhär, blir man ju nyfiken på.

Det handlar inte ens om avtrubbning och krigspsykoser. Det har ju bara gått sex veckor!

Ryssarna har antagligen gått in med avsikten att bete sig såhär.

Det är nåt fundamentalt fel på ryssar.

Det är bara så.
Citera
2022-04-09, 16:50
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Sättet barnen dog på, smärtan och skräcken de fick utstå, och dessutom inför sina föräldrar. Helt nattsvart i mitt huvud just nu.

Och gärningsmännen.. Surrealistisk ondska av helt främmande mått. Man begriper det inte.

Däremot svartnar det för ögonen när man läser alla ryssapologeter här på Flashback.
Må karma drabba dessa.
Citera
2022-04-09, 16:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige-fake
Europeiska oljeskurkar har kommit på ett sätt att komma runt restriktioner för oljetillförsel från Ryssland.
För att göra detta började handlare handla med den så kallade lettiska oljeblandningen, säger källor till Bloomberg.
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2022-04-08/ukraine-war-this-backdoor-keeps-russian-oil-flowing-into-europe
Shell överväger inte en blandning av olika kvaliteter av rysk olja om den står för mindre än 50 % av sammansättningen. Det vill säga en blandning av olika sorter, i vars volym Ural upptar 49,99%, anses inte vara rysk.

Patetiska clowner!

Det är väntat. Kommer säkert flera avslöjanden med tiden..

Det finns banker, finansinstitutioner, skalbolag, advokater, nationer (o deras politiker) och allt mellan himmel och jord. Man skall tjäna pengar. Likaså är aptiten på oljan stor.., för stor för att man kan "tacka nej" till rysk olja.

Det vet och räknar Putin även med.
Citera
2022-04-09, 16:53
Medlem
Blot-Svens avatar
Är det inte problematiskt att skälla på andra europeiska länder som är sätter sig lite på tvären, t.ex. tyskarna och deras energiimport som göder ryska staten? Är det inte ett splittrat EU Ryssland vill ha?

I och för sig svårt att undvika. Det finns ju alltid skillnader i respons, från stat till stat, på alla större samtidshändelser. Helst vill man alltid att alla ska med — minns hur det lät under "flyktingkrisen" pga. kriget i Syrien. Så hemskt osolidariskt av ungrarna, tjeckerna och polackerna att inte dra sitt strå till stacken.
Citera
2022-04-09, 16:54
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Till och med Putin flinar åt eländet..
Ja det är ett ljuvligt klipp, som säger så mycket....

Han flinar antagligen för att han vet att mellanskillnaden har betalat hans marmorgolv i palatset...
Citera
2022-04-09, 16:54
Medlem
I Borodyanka spelas den nya ukrainska nationalsporten "tejpa fast medborgare i offentlig miljö" för fullt.
https://t.me/boris_rozhin/41082
Citera
2022-04-09, 16:56
Medlem
Jirens avatar
Hur ser opinionen ut i Belarus? Står folket ut med att grisen Lukasjenko horar ut deras land till barnamördare, pedofiler och en armé av ren och skär ondska?

Jag har för mig att censuren / hjärntvätten där inte är på långa vägar lika extrem som i Ryssland.
Citera
2022-04-09, 16:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Att Ryssland har visat sig vara usla på att kriga kan inte användas som argument mot NATO.

Ja, det är lite som att gå fram och reta en försupen och nerknarkad Mike Tyson och tro att man inte skulle åka på stryk...
Citera
2022-04-09, 17:00
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är väntat. Kommer säkert flera avslöjanden med tiden..

Det finns banker, finansinstitutioner, skalbolag, advokater, nationer (o deras politiker) och allt mellan himmel och jord. Man skall tjäna pengar. Likaså är aptiten på oljan stor.., för stor för att man kan "tacka nej" till rysk olja.

Det vet och räknar Putin även med.
Det är därför blockaden mot Ryssland måste skrivas in i EU-lagen. Alla företag och aktörer som bryter mot den ska jagas som rabiessmittade hundar. Det är enda sättet.
Citera
2022-04-09, 17:00
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det inte problematiskt att skälla på andra europeiska länder som är sätter sig lite på tvären, t.ex. tyskarna och deras energiimport som göder ryska staten? Är det inte ett splittrat EU Ryssland vill ha?

I och för sig svårt att undvika. Det finns ju alltid skillnader i respons, från stat till stat, på alla större samtidshändelser. Helst vill man alltid att alla ska med — minns hur det lät under "flyktingkrisen" pga. kriget i Syrien. Så hemskt osolidariskt av ungrarna, tjeckerna och polackerna att inte dra sitt strå till stacken.

Som polskvän tycker jag inte de skall ingå i den skaran. Jobbar i Polen sedan många år. Redan innan detta krig bröt ut har de tagit emot ukrainare som flyr, inte heller endast ukrainare utan också georgier och armenier etc. Långt över en miljon. Räknas inte dessa som människor? Måste man vara brun eller svart för att räknas som "flykting"?
Citera
2022-04-09, 17:01
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, det är nåt som varken du eller Putin fattar. Det misstaget blev avgörande
avgörande för vad? Att kriget och våldet har pågått onödigt länge? Du tror väl inte Putin kan dra sig tillbaka nu va?
Så förklara, förutom gasen i Ukraina och Kem labb, samt att Bidens son är delägare i Gasen i Ukraina.
Citera
2022-04-09, 17:01
Medlem
fernebos avatar
Vafan? Boris Johnson är i Kiev och möter Zelenskyj!

https://twitter.com/chestnut_daniel/status/1512796643590090753?s=20&t=dt40ojRq7uY6brZzRklUgA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in