Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
En av orsaker till varför Ukraina förlorar är att väst inte förstår vad Ryssland håller på med på slagfältet. Tanken var ju att gå in snabbt och försiktigt vilket dom gjorde. Sen hoppades dom att det skulle ske en politisk lösning och att soldater skulle lägga ner vapen. Det ville inte Kiev-regimen.
Du verkar inte tillhör den ryska trollarmén som säger att allt går efter plan. Det är i alla fall bra. För det har inte gått enligt plan.
Nu har ryssarna funderat ut en reservplan, och vi får se om de lyckas med det. Ryssarna har lidit väldigt stora förluster, men att koncentrera de styrkor man har kvar till smalare frontavsnitt är i alla fall rätt rent taktiskt. Då har de en större chans att lyckas än att sprida ut sina relativt få soldater till väldigt många fronter samtidigt. Då blir de ju inte starka någonstans.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Det kommer att blir mycket jobbigt ekonomiskt för EU och inte bara för Ryssland.
Det kommer krävas vissa uppoffringar även av EU, men så är det ju alltid i krig. Ryssland kommer dock lida mest. Det kommer komma fler sanktioner och väst skär bort alltmer av sina handelsförbindelser med Ryssland. Snart finns det ingenting kvar. Olje- och gasberoendet är temporärt. Det ska bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Mitt Ryssland? Jag är en svensk som klarar av att tänka själv och inte faller för grupptryck. Nej, jag har inga som helst problem med folken i Ryssland och Ukraina. Sen tycker jag att båda förtjänar bättre ledare för sina folk, ledare som inte är styrda av USA eller annan främmande makt.
Fast om Ryssland lyckas kommer den ryska staten att utrota alla ukrainare. De planerar ett massivt folkmord på ukrainarna:
Citat:
A Russian Plan for the Genocide of the Ukrainian People
The following article contains a Russian plan for the genocide of Ukraine. It was published by the state-run news agency RIA Novosti.
https://medium.com/@jkmuf1861/a-russian-plan-for-the-genocide-of-the-ukrainian-people-8c866bed9c63
Så det kommer inte att finnas några ukrainare kvar i Ukraina för dig att gilla. Ja, staten Ukraina kommer också att upphöra att existera, om Putin lyckas.