2022-04-09, 14:28
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Von der layens parti har sett till att putin har pengar att köpa sina vapen för. Det är ingenting man kan utesluta
Jag fattar inte riktigt. Var vill du komma.
Så vitt jag förstår så pröjsar väl Polen fortfarande för rysk gas, är det falskt att de åker till Kiev trots det och stödjer Ukraina?
Citera
2022-04-09, 14:30
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Det råder ingen tvekan om att Ukrainare har dött, dödas och att fler kommer att dö. Men de dör iallafall som offer för en brutal invasion, eller i motstånd mot den. Vad Ryska soldater dör för har jag ingen aning om.

Russians mourn deaths of soldiers

Diana Magnay reports from outside Moscow, where residents are coming to terms with the deaths of soldiers who have died fighting in Ukraine.

https://www.youtube.com/watch?v=BekatiJvDvM

Hjärntvättade ryzzombies,
Citera
2022-04-09, 14:31
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Jag fattar inte riktigt. Var vill du komma.
Så vitt jag förstår så pröjsar väl Polen fortfarande för rysk gas, är det falskt att de åker till Kiev trots det och stödjer Ukraina?

Fattar du inte? Van der layens parti har sett till att putin har sina bomber och vapen. Jag förstår inte hur det undgår dig!!!!
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Känner på mig Väst formligen pumpar in vapen nu under radarn.Tror även det gå in en hel del offensiva vapen. Väst passar på så att ryssen kan totalt krossas så dom aldrig kan resa sig igen dom närmaste 20 åren. Det hade ju varit underbart om dom provocerar ryssen så dom inleder ett angrepp i öst så dom går i fällan och totalt förintas.

Varför är Ukraina så viktigt för väst? UA är varken med i EU eller Nato. Detta engagemang tyder på att något annat ligger bakom.
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Många av generalerna är verkligen gubbfeta, det sups nog en hel del i officerskåren, alkoholismen är utbredd. Det var ett radiorepotage där en journalist var på en militärmässa i Ryssland, Det viktigaste var för officerarna på mässan att hitta var man kunde köpa vodka att ta med sig hem.

Just att hamstra saker på större mässor och möten för höga militärer fick mycket omfattande följder i Sovjetunionen en dag 1981:

https://youtu.be/ZU1f47SC_A8
Flygolyckan där 16 amiraler från Stilla havsflottan dog.

Angående förtidigt åldrande så skall inte omfattande rökande underskattas heller bland ryssar.

Dagens nya ord för min del verkar bli ”selective default” som är den sänkta nivå som Ryssland gått ner till i S & P bedömning av landet kreditvärdighet att betala inkommande statsobligationer.
......senast Ryssland hade problem i denna nivå var efter ett mångårigt krig som tog en intressant vändning 1917.

https://www.reuters.com/business/sp-cuts-russias-foreign-currency-rating-selective-default-2022-04-09/

Edit: Mer omfattande artikel om länder med kreditproblem som Mexico 1982 och Argentina mer nyligen.
https://www.reuters.com/business/finance/clock-ticks-down-towards-russian-default-2022-04-08/
Senast redigerad av Ny.Deodorant 2022-04-09 kl. 14:43. Anledning: Bonuslänk
Citera
2022-04-09, 14:36
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ryssarna kan gräva upp Georgij Zhukov om de vill..det kommer ju inte att hjälpa varken på medel eller lång sikt.
Vad f-n skall rysstrollen göra när de väl fått rimlig militär kontroll över Donbass?
Gräva ned sig och permanent försöka hålla ställningarna emot en motståndare som är stödd av hela västvärlden?
Finns ju inte en janne för att det har minsta chans att hålla för de invaderande ryssjävlarna.

Ryssland har en enda reträttväg kvar.Ut från Ukraina kombinerat att göra sig av med gangsterregimen Putin.

Det är också exakt detta som kommer att ske naturligtvis.Det är bara en fråga om tid och intet annat.
Skulle inte förvåna mig om Zhukov skulle bett Putin dra åt helvete.
Citera
2022-04-09, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ukrainas koppling till nazism i modern tid är väletablerad dock inte Rysslands trots dina hundratals inlägg i tråden.

Kamrat, det bor fler nazister i Borlänge än hela Ukraina.
Citera
2022-04-09, 14:37
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Vi ska vara väldigt försiktiga med all information som kommer ut nu, men kan dessa inspelningar vara sanna. Ja det tror jag, de kommer att bekräftas.

Shocking intercepted audio reveals talk between Russian soldiers

https://www.youtube.com/watch?v=3CXVipVSmEU
Igår dök detta upp. https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/tzacd3/video_from_bucha_the_real_torture_chamber_in_the/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ioss mf

Tror du fortfarande att vi behöver vara försiktiga ang ljudinspelningarna du länkade?

Det lilla vi får se och höra är nog bara toppen av isberget.
Citera
2022-04-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Varför är Ukraina så viktigt för väst? UA är varken med i EU eller Nato. Detta engagemang tyder på att något annat ligger bakom.

Ja, det är nåt som varken du eller Putin fattar. Det misstaget blev avgörande
Citera
2022-04-09, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74

Ukraina är inte viktigt för EU, men att stoppa och skada Ryssland är viktigt för Eu i det här läget. Därav det massiva stödet för Ukraina
Citera
2022-04-09, 14:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
Någon som har en uppfattning om hur många soldater som Ukraina har nu samt ungefär hur många de har i de deras motsvarighet till hemvärnet?
Anledning till att jag frågar är att jag fortfarande titt som tätt läser artiklar där de beskriver de ryska styrkorna som numerärt överlägsna men det känns ju som om med den mobilisering som skett sedan kriget började så borde Ukraina ha en numerär överlägsenhet även om de fortfarande är materiellt underlägsen.

Ukraina sa igår att Terriorial Defence som är typ hemvärn, har ökats med 110000 sedan kriget startade. Och jag tror inte det inkluderar alla reserver till reguljära armén, eller utländska frivilliga.

Men det har också varit en allmän mobilisering i separatistområdena i Donbas också, så ryssarna har också mer trupper.
Citera
2022-04-09, 14:43
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Fattar du inte? Van der layens parti har sett till att putin har sina bomber och vapen. Jag förstår inte hur det undgår dig!!!!
Nej jag fattar inte. Samtliga länder i Europa bidrar till dvärgens kassa genom köp av rysk gas. Exkluderar det deras stöd för Ukraina menar du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in