2022-04-09, 13:29
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
De producerar också människor som är för EU, jag har själv varit måttligt förtjust i EU. Nu ser jag helt födelen med det och kanske aldrig blir en hardcore supporter, men blev glad av Von Der Leyens besök hos Zelensky.

Ryssland och Putin har tydligt lyckats med något, och det är att få människor att byta åsikt. Putin som gammal KGB man har inte gett några bra vibbar men cool kille som kör judo, rider, fiskar och kör Formel-1. Många har älskat att han inte är PK. Nu... vet vi att han bara är en galen man som är ansvarig för ett mycket brutalt Krig i Europa. Han är inte cool längre, nu är han bara ännu en person med en galen ide och inte bryr sig om män, kvinnor eller civila som står i vägen.
Låter som att det är mig du beskriver. Jag har länge beundrat Putin, exakt av de anledningarna som du nämnde.

Idag vill jag trycka ner fanskapet i en köttkvarn. Sakta, centimeter för centimeter. Känner mig rent av lurad och besviken på honom. Han har gått från cool pk-befriad nationalist till vidrig massmördare med storhetsvansinne. Jag längtar efter att se kraschen.
Citera
2022-04-09, 13:30
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag såg på sajten "the Daily Unseen" att Turkiet förbereder en ny sändning drönare till Ukraina. Leveransen beräknas ske i nästa vecka. Påskveckan alltså.

Erdogan går från klarhet till klarhet. Han bör nomineras till Nobels fredspris, absolut före Greta.... .....

Härligt! Då vankas nya fräscha videos på avlivade våldtäktsbarbarer. Varje död ryss ökar chansen för 3-åringar att slippa våldtäkt och lemlästning
Citera
2022-04-09, 13:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du vill få det att framstå som att hela Europa ifrågasätter Zelensky men så är inte fallet. Möjligen ett par pro-rySSar vill göra det men det är fullt förståeligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige-fake
Nej. Vi talar om chefen för ett av länderna i Europa. Kanske betydande - Tyskland eller Frankrike. Eller någon liten, som Albania,Transistorania elle Swetzerlamdia... Jag vet unte

Orban för Ungern är det troligaste. Han har uttryckt liknande tongångar även offentligt:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2022-04-09, 13:39
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Varje död ryss ökar chansen för 3-åringar att slippa våldtäkt och lemlästning

Faktum är att det är exakt så det är

Det är därför vi alla (utom rysstrollen) blir så glada när vi ser ryska fegisar grillas i sina stridsvagnar.

Tycker man om att våldta och döda barn så håller man så klart på ryssland och hejar på pruttan som vissa här i tråden
Citera
2022-04-09, 13:39
Medlem
Termos99s avatar
Utred, utred och utred.

Russia's actions in Ukraine 'appear' to be war crimes - EU

The International Criminal Court's chief prosecutor said last month he had opened an investigation into possible war crimes in Ukraine.

https://www.jpost.com/international/article-703655
Citera
2022-04-09, 13:44
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Utred, utred och utred.

Russia's actions in Ukraine 'appear' to be war crimes - EU

The International Criminal Court's chief prosecutor said last month he had opened an investigation into possible war crimes in Ukraine.

https://www.jpost.com/international/article-703655
Min respekt för Ursula von der Leyen har ökat dramatiskt. Hon åker till Ukraina och vill se med egna ögon vilket tyder på att man genuint bryr sig. En jävligt stark dam.
Citera
2022-04-09, 13:44
Medlem
raskenss avatar
Ryssarna har fört bort 121000 barn från Ukraina, en del i den etniska rensningen:

https://twitter.com/MaxRTucker/status/1512529009661419530?s=20&t=WxJFfQLeNcB-5nKfiQEd5A
Citera
2022-04-09, 13:45
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Jag såg på sajten "the Daily Unseen" att Turkiet förbereder en ny sändning drönare till Ukraina. Leveransen beräknas ske i nästa vecka. Påskveckan alltså.

Erdogan går från klarhet till klarhet. Han bör nomineras till Nobels fredspris, absolut före Greta.... .....
Så vitt jag förstår har inte Erdogan något med dessa försändelser att göra. Det är ett privatägt företag som gör drönarna som köps in? Ägaren ryktas erhålla ett ursinnigt hat mot ryssar.
Någon som är bättre insatt?
Citera
2022-04-09, 13:48
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ryssarna har fört bort 121000 barn från Ukraina, en del i den etniska rensningen:

https://twitter.com/MaxRTucker/status/1512529009661419530?s=20&t=WxJFfQLeNcB-5nKfiQEd5A

121,000 Ukrainian children have been forcibly removed to Russia, Ukraine’s Ombudswoman says. Now Moscow plans to simplify the procedure for Russians to adopt these children, potentially separating them from their families forever. This calculated cruelty is astounding.

Snart kontaktar jag Säpo eller Anonymous för att få uppgifter om mongolerna i tråden och förkorta deras lidande.
Citera
2022-04-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Då skulle Ryssland vara tvungna att bomba Polska flygfält vilket innebär att man måste in i ett NATO land vilket i sig aktiverar artikel 5.
Kan det inte va det NATO väntar på ?
Citera
2022-04-09, 13:49
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOysterPutin
Min respekt för Ursula von der Leyen har ökat dramatiskt. Hon åker till Ukraina och vill se med egna ögon vilket tyder på att man genuint bryr sig. En jävligt stark dam.
hon tillhör europas mest falska politiker och stack till kiev när ryssarna dragit och italien öppnar ambassaden i stan igen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Annat med den polska tjeckiska och slowakiska politikern som drog till ukraina närr det bombades för fullt

Dessutom har ju van dr layens partikamrater och landsmän betalat putins vapen
Citera
2022-04-09, 13:51
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Jag hinner inte med denna djävla läderbögs-skit, men har ni sett så hemskt fula dom ryska generalerna är. Jag får lust att sätta en kula i skallen på hela patrasket. Fula uniformer och den som nu skall organisera kriget, den dekorerade, han är ju tjock både i kroppen och i huvudet.

Fula uniformer och inget stämmer. Titta istället på ukrainsk militär. Dom ser ut som dom kommer direkt från skyttegravarna, riktiga hjältar.

Död åt dom ryska bögofficerarna!! Idag är jag på hemskt humör.

Många av generalerna är verkligen gubbfeta, det sups nog en hel del i officerskåren, alkoholismen är utbredd. Det var ett radiorepotage där en journalist var på en militärmässa i Ryssland, Det viktigaste var för officerarna på mässan att hitta var man kunde köpa vodka att ta med sig hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in