2022-04-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Samma kan sägas om Österrike och Tyskland

Österrike blev ju "tvingade" under WWII.

Ganska mycket av Tyskland finns kvar. Det kan man inte säga om Ungern. Och Tyskland var ingen monarki utan kung.
Citera
2022-04-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ukrainas koppling till nazism i modern tid är väletablerad dock inte Rysslands trots dina hundratals inlägg i tråden.

Räcker väl med ett namn - Ivan Ilyan.
Citera
2022-04-09, 13:10
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Man ser ju direkt vilken som är fjollan i denna bild hahaha....

https://images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/0bb1b5d0-6715-4877-a420-0111edcc803b?fit=crop&format=auto&h=481&q=50&w=130 0&e5e218e4
Där finns inget, länka ordentligt!
Citera
2022-04-09, 13:14
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ukrainas koppling till nazism i modern tid är väletablerad dock inte Rysslands trots dina hundratals inlägg i tråden.

Tänker du på Organisationen för ukrainska nationalister (OUN) och dess väpnade styrka, den ukrainska upprorsarmén (Ukrains’ka povstans’ka armiia, UPA) under andra världskriget? Annars förstår jag inte kopplingen.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige-fake
Nej. Vi talar om chefen för ett av länderna i Europa. Kanske betydande - Tyskland eller Frankrike. Eller någon liten, som Albania,Transistorania elle Swetzerlamdia... Jag vet unte
Jak er det nua svenskläraret. Ormet kruper i skoget.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige-fake
Nej. Vi talar om chefen för ett av länderna i Europa. Kanske betydande - Tyskland eller Frankrike. Eller någon liten, som Albania,Transistorania elle Swetzerlamdia... Jag vet unte

Citat:
Zelensky är inte längre trodd i Europeiska unionen! Hur är detta möjligt?

Du skrev tidigare ovanstående och det tolkas som att EU inte har något förtroende för Zelensky. I verkligheten så är den några eller någon enskild person som inte har förtroende för Zelensky. Det är en jävla skillnad på enskild person och EU.
Citera
2022-04-09, 13:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Hitler hade från allra första början målsättningen att ena alla tysktalande i ett rike och tränga undan slaverna/judarna eftersom de var underlägsna rasmässigt för att utöka det. Läs Mein Kampf. Andra världskriget var ett erövringskrig och för att erövra använder sig makthavare ofta av folkhat, religösa motsättningar och hat mot oliktänkande.

Hitler gjorde precis samma sak som Nato gör nu. Det här kriget handlar om pengar, naturresurser och handelspolitisk makt.

Magdalena Andersson skickar inte vapen till nazister i Ukraina för att hon stödjer deras ideologi utan för att de strider för västerlandet, de gamla kolonialmakterna och USA. Det här är ett kolonialkrig där man använder sig av Ukraina-ryssar som kanonmat.

Ok, vi tar det igen fast med lite ändringar:

Citat:
Putler hade från allra första början målsättningen att ena alla rysktalande i ett rike och utrota alla andra eftersom de var underlägsna ryssarna. Läs Putlers essä om ukraina. Kriget var och är ett erövringskrig och för att erövra använder sig makthavare ofta av folkhat, religösa motsättningar och hat mot oliktänkande.

Putler gjorde och gör precis samma sak som Hitler gjorde. Det här kriget handar om att utvidga den ryska cancersvulsten och om rysk, feodal, imperialism.

Magdalena Andersson skickar vapen till Ukraina för att hon stödjer deras kamp för de moderna Europeiska värderingarna och för att de strider för västerlandet. Det här är ett frihetskrig där ukrainarna strider för sin egen rätt att välja framtid och där de ryska trupperna blir Putlers kanonmat.

Så nu blev det rätt!🙂
Citera
2022-04-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hinner inte med denna djävla läderbögs-skit, men har ni sett så hemskt fula dom ryska generalerna är. Jag får lust att sätta en kula i skallen på hela patrasket. Fula uniformer och den som nu skall organisera kriget, den dekorerade, han är ju tjock både i kroppen och i huvudet.

Fula uniformer och inget stämmer. Titta istället på ukrainsk militär. Dom ser ut som dom kommer direkt från skyttegravarna, riktiga hjältar.

Död åt dom ryska bögofficerarna!! Idag är jag på hemskt humör.
Visst är det skönt att dom ryska generalerna skjuts av en efter en. Gissar det här nya stjärnskottet också möter samma öde
Citera
2022-04-09, 13:21
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag hinner inte med denna djävla läderbögs-skit, men har ni sett så hemskt fula dom ryska generalerna är. Jag får lust att sätta en kula i skallen på hela patrasket. Fula uniformer och den som nu skall organisera kriget, den dekorerade, han är ju tjock både i kroppen och i huvudet.

Fula uniformer och inget stämmer. Titta istället på ukrainsk militär. Dom ser ut som dom kommer direkt från skyttegravarna, riktiga hjältar.

Död åt dom ryska bögofficerarna!! Idag är jag på hemskt humör.

Håller med.
Dessa är mongolernas direkta avkommor därav ett sådant utseende.
1/3 av den ryska militären är muslimer.
Citera
2022-04-09, 13:23
Medlem
Jag såg på sajten "the Daily Unseen" att Turkiet förbereder en ny sändning drönare till Ukraina. Leveransen beräknas ske i nästa vecka. Påskveckan alltså.

Erdogan går från klarhet till klarhet. Han bör nomineras till Nobels fredspris, absolut före Greta.... .....
Citera
2022-04-09, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Visst är det skönt att dom ryska generalerna skjuts av en efter en. Gissar det här nya stjärnskottet också möter samma öde

Denne går nog inte ut på fältet så man kommer åt honom. Men förhoppningsvis är han lika trög i huvudet som dom andra.
Citera
2022-04-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Sök på:

Molotov Ribbentrop pakten
Wagner gruppen
Ivan Ilyin
Dmitry Utkin
Alexander Barkashov

Varsågod.

SBU har en inspelning på när Barkashov bestämmer att resultatet för "Donetsk referendum" ska bli 89% vilket det också blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in