Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Den interne meldingen sier meg at diskusjonen har gått høyt på kammeret, og at
de er redd for at dette skal lekke ut på et eller annet vis. Jeg tror de hadde TH i kikkerten
men at de ikke ønsket å skyve ham vekk. Han var jo allerede antagonistisk nok.
"Det"! Han mener vel liket, da. Man sier HUN eller HENNE om en kvinne som lever.
Det intervjuet er en veldig merkelig suppe. Hvordan i all verden fikk TH taletid
på Dagsrevyen for å prøve å "renvaske" seg? Noe han i mine øyne ikke klarer, tvert i mot.
Det fremstår usselt, både fra statskanalen og drapsmilliardærens side.
Intervjuet er jo bra for oss, for å kunne analysere han, men det ser ikke bra ut for verken NRK eller han, det er sant. Har ikke vært borti noe slikt i noen tidligere drapssak. Nærmeste jeg kommer er denne Vågå-ordførereren. Han ble dømt i tingretten, og så var VG eller var det Dagbladet, hjemme hos han og lot han prate i vei før at det skulle være lagmannsrett. Han påsto han hadde beviser for det ene og det andre som ville renvaske han, og holdt fram en blå perm. Når reporteren spurte hva som var i den, så svarte han bare at "nei, det må oss ta internt". Men dømt ble han.
Ordførereren var jo AP-topp. TH er ikke AP-topp men har mange venner der.
Dette er mektige folk som kan trekke i tråder, og de er ofte å finne igjen i diverse frimurerlosjer.
Det kan være noen sammenheng der.
De har nok hatt TH i kikkerten ganske tidlig, også muligens allerede samme kveld, slik du var inne på i går. Noen skreiv i går også om at TH hadde prøvd å komme i forkjøpet med å si "det høres kanskje usannsynlig ut". Tror det var særdeles viktig å la han tro at de ikke mistenkte han. Det fantes jo ikke noe lik. Ved å la han tro at politiet var på viddene, så var kanskje håpet at TH skulle begå feil. Kaste fra seg noen gjenstand, prate med den ene og den andre, eller kanskje best av alt, lede dem til liket.
TH har jo blitt tungt overvåket, men TH har lært seg på forhånd hvordan politiet jobber.
Han vet at politiet bruker f.eks. såkalte kondensator-mikrofoner som er så ømfintlige at de kan fange opp hvis han står å snakker med noen, 200 meter unna.
Han har studert andre politisaker og lært hvor langt de er villige til å gå.