2022-04-09, 10:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Verkar inte jätte smart.

Ryska soldater ”gjorde vad de ville” i Tjernobyl

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryska-soldater-gjorde-vad-de-ville-i-tjernobyl

Många av dem kommer att belönas senare i livet med cancer (om de överlever kriget):

Citat:
Ryska soldater grävde skyttevärn i Tjernobyls förbjudna zon och tillbringade veckor i den radioaktiva skogen.
– De kom och gjorde vad de ville, säger säkerhetschefen Valeriyj Simyonov till The New York Times.

Ryska styrkor ockuperade området kring Tjernobyls kärnkraftverk tidigt under invasionen av Ukraina, i sitt försök att nå huvudstaden Kiev. Under flera veckor grävde ryssarna skyttevärn och bunkrar och rullade runt med bulldozrar och stridsvagnar.

– Vi sade åt dem att inte göra det, att det var farligt, men de ignorerade oss, säger Valeriyj Simyonov, säkerhetsansvarig för Tjernobyls kärnkraftsområde, till The New York Times.
Citera
2022-04-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag hoppas jag får rätt, åtminstone till 9 maj, som var ett slutdatum. Jag hade dock som kristen hoppats till Påsk. Jag har dock i många inlägg erkänt att jag underskattat avstånden som larvfötter måste korsa, även på bra asfalt. Jag trodde det skulle gå något snabbare men "Ukraina" är ett enormt territorium. Det tar tydligen den tiden det tar. Tänk om västvärlden vore lika rak som jag är och att de nu målat in sig i ett hörn de aldrig kan släppa. Det kommer att göra jävligt ont. Både på slagfältet och i samhällena.

Jag ser fram emot dina nästa ursäkter efter 9 maj. För det andra, sluta inbilla dig att du är kristen.
Citera
2022-04-09, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej jag menar att han var med och provocerade fram den.
Märkligt att det alltid är någon annans fel. Puttler är inte bara feg, han låter sig tydligen manipuleras.
Citera
2022-04-09, 10:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Jag ser fram emot dina nästa ursäkter efter 9 maj. För det andra, sluta inbilla dig att du är kristen.

Men Putin är en "god kristen" eller hur? Såg en länk där han tillsammans med patriarken Kirill besökte en kyrka och tände ljus. Två kristna hycklare tillsammans. En "kristen" krigspresident och en "kristen" företrädare som välsignar ett brutalt krig.
Citera
2022-04-09, 10:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Krigspresidenten har bekymmer. Kriget som han kallar "specialoperation" går inget vidare för honom. I ren desperation har han hittat en gammal dekorerad skitgubbe kallad "hjälte" att ta befälet över de skamfilade styrkorna präglade av usel stridsmoral m m. Krigspresidenten måste till varje pris vinna någon form av "seger" inför paraden den 9 maj hur det nu skall gå till. Om intet tvingas han sin lögnaktiga vana trogen kalla nederlagen för segrar.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/rysk-hj%C3%A4lte-ska-leda-invasionen/ar-AAW1wZp?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=1e8f0d9f3e154cd 78ded02851a2b07ab
Citat:
Rysk "hjälte" ska leda invasionen

Den ryska invasionen fått en ny, erfaren befälhavare i form av generalen Aleksandr Dvornikov, enligt uppgifter till BBC. Han har tidigare lett ryska styrkor i Syrien och enligt en källa tillsätts han i ett försök att öka koordineringen mellan styrkorna.

60-årige Dvornikov har tidigare utnämnts till Ryska federationens hjälte, den finaste hedersutmärkelsen som kan tilldelas en rysk medborgare. Han har flera andra utmärkelser och en lång militär karriär bakom sig som går tillbaka till Sovjettiden. Enligt källan kan man vänta sig att samordningen mellan de ryska styrkorna kommer öka framöver.

Hoppas den amerikanska underrättelsetjänsten kan spåra upp honom och ukrainarna sedan döda honom. På samma sätt som de redan dödat ett gäng ryska generaler.

Tänk på att ukrainarna har rätt att döda honom även på ryskt territorium. Amerikanarna kan inte göra det, men ukrainarna får, eftersom de redan är i krig med Ryssland.
Citera
2022-04-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gym84
Krigspresidenten har bekymmer. Kriget som han kallar "specialoperation" går inget vidare för honom. I ren desperation har han hittat en gammal dekorerad skitgubbe kallad "hjälte" att ta befälet över de skamfilade styrkorna präglade av usel stridsmoral m m. Krigspresidenten måste till varje pris vinna någon form av "seger" inför paraden den 9 maj hur det nu skall gå till. Om intet tvingas han sin lögnaktiga vana trogen kalla nederlagen för segrar.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/rysk-hj%C3%A4lte-ska-leda-invasionen/ar-AAW1wZp?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=1e8f0d9f3e154cd 78ded02851a2b07ab

Den här avdammade stjärnan är 61 år gammal men ser ut som 71 på bilderna på nätet.

Mycket vodka har passerat genom honom.

Ja Putin blir väl alltmer desperat.
Skulle inte förvåna mig om han introducerar nåt nytt inför paraden.

Utarmat uran? Dirty bombs? Nukes?

Gud vet.....
Citera
2022-04-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Odjuren siktade på perrongen där flyktingar väntade på tåget.

... precis och vilka är det som har intresse av att stationen och järnvägen skall fortsätta fungera och civila som vill lämna stridsområdet skall dö?

Och sedan peka på "ryssarnas" massaker och kräva mer vapen?

Om man tror ryssarna varit idioter nog att göra detta som har man läst lite för mycket i Mein Kampf - han ansåg att ryssar/slaver/judar var alltför lågtstående folk för att få leva och behärska de bra jordbruksmarkerna hitom Ural och skulle drivas till Asien där de mer hör hemma. Ni som skriver sådana här grejer har faktiskt anslutit er till nazismens grundtanke.

Tror knappast ryssar är med på detta och kanske inte heller ukrainare när de förstått att de använts som kanonmat.
Citera
2022-04-09, 10:13
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Därför bör EU slänga deras ansökan i papperskorgen, de får gå in i Rysslands variant i stället.

Ja, att få in Serbien i EU kommer bara bli som ett till Ungern eller Polen. Länder där man inte är intresserad av demokrati och (åtminstone i Ungerns fall) man slickar röv på diktaturer som Ryssland och Kina. Efter att ha träffat ett antal både serber och ukrainare så slipper jag gärna serberna. Ukrainarna har en helt annan framtoning, känns lite som oss människor i Norden/Baltikum.
Citera
2022-04-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Många av dem kommer att belönas senare i livet med cancer (om de överlever kriget):

De belönas med högsta graden av cancer, för sina lysande insatser, under strålande förhållanden.

Tjernobyl-utflykten är ett synnerligen absurt inslag i ett absurt krig. Ryssarna har 0 självbevarelsedrift.
Citera
2022-04-09, 10:16
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Märkligt att det alltid är någon annans fel. Puttler är inte bara feg, han låter sig tydligen manipuleras.
Västmakterna har provocerat under lång tid och Ryssland har haft tålamod men nu tyckte Putin att de gått över en gräns. Så nu ska han göra kaoz och klippa tung.
Citera
2022-04-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Om man tror ryssarna varit idioter nog att göra detta som har man läst lite för mycket i Mein Kampf - han ansåg att ryssar/slaver/judar var alltför lågtstående folk för att få leva och behärska de bra jordbruksmarkerna hitom Ural och skulle drivas till Asien där de mer hör hemma. Ni som skriver sådana här grejer har faktiskt anslutit er till nazismens grundtanke.

Tror knappast ryssar är med på detta och kanske inte heller ukrainare när de förstått att de använts som kanonmat.
Och nu är det ryssarna som invaderat, så ansvaret för allt lidande hänger på barnamördare V.Puttin. Inge fler ukrainare behöver bli kanonmat om slapptasken Puttler drog tillbaka sina trupper
Citera
2022-04-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hoppas den amerikanska underrättelsetjänsten kan spåra upp honom och ukrainarna sedan döda honom. På samma sätt som de redan dödat ett gäng ryska generaler.

Tänk på att ukrainarna har rätt att döda honom även på ryskt territorium. Amerikanarna kan inte göra det, men ukrainarna får, eftersom de redan är i krig med Ryssland.

Ryssarna kan gräva upp Georgij Zhukov om de vill..det kommer ju inte att hjälpa varken på medel eller lång sikt.
Vad f-n skall rysstrollen göra när de väl fått rimlig militär kontroll över Donbass?
Gräva ned sig och permanent försöka hålla ställningarna emot en motståndare som är stödd av hela västvärlden?
Finns ju inte en janne för att det har minsta chans att hålla för de invaderande ryssjävlarna.

Ryssland har en enda reträttväg kvar.Ut från Ukraina kombinerat att göra sig av med gangsterregimen Putin.

Det är också exakt detta som kommer att ske naturligtvis.Det är bara en fråga om tid och intet annat.
Senast redigerad av Lookalike 2022-04-09 kl. 10:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in