2022-04-09, 01:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Tror och hoppas att Ukraina lägger band på sig och inte svarar med samma grymhet. Jag tror det skiljer en del i mentaltitet trots många påstår att det är ” samma folk”
Det är ju en enorm skillnad i retoriken från Kreml och Kiev Kreml pratar om utrota och att Ukraina inte har rätt att existera, ren Hitler-demagogik.

Tyvärr tror jag ukrainarna redan börjat agera likadant, men det är ju bara mot ryska militärer som ju är yrkesanställda och har valt att kriga i Ukraina. Ryssarna gör det mot civila i ett annat land.
Citera
2022-04-09, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ryssland sätter in 60 000 nya soldater.
Dags att fylla på Ukrainas armé!
Med proffs.
Och moderna vapen.
En i ordens egentliga mening Befrielserörelse.

Här hemma kallar vi dem repgubbar. Kanske någorlunda kompetenta men inga "proffs".
Citera
2022-04-09, 02:05
Medlem
BlueOysterPutins avatar
Liken som kantar Buchas gator kan vara bland de värsta krigsförbrytelser som Europa har sett på länge, men de är också bevis på ryssarnas största synd – apati.

Efter Bucha har det inte varit någon upprördhet i Ryssland. Medan det lilla antalet människor som vanligtvis postar anti-regeringsinnehåll fortsätter att göra det, fortsätter alla andra med livet som vanligt. Rapporter om att deras land begår ett folkmord precis på andra sidan gränsen är lätta nog att komma åt men få, verkar det som, söker upp dem och ännu färre är beredda att göra något åt ​​dem.

"Vad har det med mig att göra?" svarade en person anonymt när han tillfrågades om hans tankar om invasionen. "Jag är inte en soldat och jag är inte en politiker." En annan, en 29-årig trespråkig tolk som arbetar för ett internationellt företag, berättar att sociala nyhetsflöden hade blivit tråkiga sedan kriget började i Ukraina. "Jag gillar inte politik och jag vill inte vara involverad i det", sa hon.

Mongolerna kommer snart att märka när deras inkomst och livsstil tar ett dyk efter sanktioner och bojkotter tar ut sin rätt. Hoppas mongolerna dör ut snabbt.

Slava Ukraini!
Citera
2022-04-09, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vall370
Ähhhh. Azov migrerade till Ukrainas Nationalgarde 2014 tillsammans med en annan bataljon. Från 2014 till nu har folk hoppat av och andra har gått med. Så väldigt få i Azov är nazister.
Ukrainas parlament är dessutom helt nazistfritt, högerextrema samlade hela 1,9% av rösterna i senaste valet. Räcker där som här inte för att bli en del av parlamentet (riksdagen). Högertroll / nazianstrukna är i betydligt högre grad representerade i övriga europeiska länder. I Sverige tex drygt 17%...
Citera
2022-04-09, 02:24
Medlem
raskenss avatar
Ett typexempel på hur ryssarna grisade och svinade runt som värsta äckliga ryssar: väldokumenterat exakt vilken bataljon dom tillhörde:

https://twitter.com/shaunwalker7/status/1512448621207298050?t=scCFyjsCzfhTNqYhQBwTZg&s=19
Citera
2022-04-09, 02:28
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scissorhands
Du väljer uppenbarligen att misstolka det jag skrev, eller möjligen inte förstå.

Så vad missförstod jag? Ukraina hade inga nazister i sitt parlament men Sverige 17,5 %?
Citera
2022-04-09, 02:55
Medlem
HejaFinlands avatar
En nioårig kille är fast i bilen med sin mördade mamma och skriver till henne i sin almanacka. https://twitter.com/lesiavasylenko/status/1512516365198016520
Citera
2022-04-09, 03:06
Medlem
BonerBatmans avatar
Lite fascinerande med alla klipp man ser från RT när ryssen strider i Mariupol. I nästan alla filmer som släpps syns någon med en röd ryggsäck. Efter att ha granskat dessa videos blir det mer och mer uppenbart att det är ren och skär propaganda i säkrade miljöer.

https://www.youtube.com/watch?v=HuX8i9u6jFI

I sista segmentet på detta klipp blir det helt uppenbart. Man ser supply-trucks och forwad-positioner redan parkerade. Sen glider en BTR fram och börjar skjuta på något samtidigt som folk står helt öppet på gatan.

Är den här killen med röd väska någon PR grej man kör i Ryssland?
Citera
2022-04-09, 03:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Lite fascinerande med alla klipp man ser från RT när ryssen strider i Mariupol. I nästan alla filmer som släpps syns någon med en röd ryggsäck. Efter att ha granskat dessa videos blir det mer och mer uppenbart att det är ren och skär propaganda i säkrade miljöer.
https://www.youtube.com/watch?v=HuX8i9u6jFI
I sista segmentet på detta klipp blir det helt uppenbart. Man ser supply-trucks och forwad-positioner redan parkerade. Sen glider en BTR fram och börjar skjuta på något samtidigt som folk står helt öppet på gatan.
Är den här killen med röd väska någon PR grej man kör i Ryssland?

Ja de gör det för journalisterna. De strider inte på riktigt. Ingen journalist kan gå in i Azovs territorium mitt i kriget.
Citera
2022-04-09, 03:48
Medlem
BonerBatmans avatar
Så vad hände idag?

* Missil slår ner och dödar massa civila på en tågstation. Ryssland och Ukraina skyller på varandra.
* Makron hugger till och kallar polens PM en "anti-semistisk högerextremist som hatar LBQT+" efter att den franske presidentens prat med Putin inte lett till något och efterfrågar mer handfasta åtgärder.
* Ryssland var inne och vände i Finland

Utöver den skedde inget speciellt?
Citera
2022-04-09, 04:59
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Jag säger inte mer än så, tänk om Putler ville lägga ned vapnen.

Tala är silver, tiga är guld som det heter.

Huruvida Putin avser att lägga ned vapnen kan man spekulera om. Just för tillfället är det nog inte aktuellt skulle jag tippa på. Dock så tror jag han missbedömde situationen i Ukraina innan han invaderade och om han hade haft tillgång till en kristallkula så hade han mot bakgrund vad som skett, avstått från att ha invadera landet.
Senast redigerad av DeValera 2022-04-09 kl. 05:07.
Citera
2022-04-09, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vilket jävla alkoholiserat pajasland Ryssland är. Vad ska den här slynan komma med härnäst? Att Italien är nazister för att dom inte vill att andra länder ska göra anspråk på pizza som nationalrätt?

Kan inte Ryska, hade gärna velat kunna det, men nope, kan det inte idag.
Vissa hävdar dock i kommentarerna att hon är full, är hon det eller skriver folk bara dynga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in