2022-04-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
förhindas ? hur då tänker du?

Vad menar du??
Citera
2022-04-09, 00:33
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det samma verkar gälla Ukraina.
Vi får väl se vem som fattar först.

För att citera en Putinsupporter i tråden: "mänskliga rättigheter det existerar inte i krig. ryssland vill ha ukrainas mark och den som står ivägen kommer bli skjuten."

Sedan så skrev han/hon något om att Ryssarna skulle våldta och mörda tills de var nöjda.
Citera
2022-04-09, 00:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Nu är det dags att Ukraina går in med trupper i Ryssland.
Ryssland börjar få soppatorsk samtidigt som övriga världen matar Ukraina med vapen och pengar.
Låt Ryssland få smaka på sin egen medicin.

Det vore intressant om Ukraina/Nato anföll från syd, Japan från öst, och Sverige/Finland från väster.
Ryssland skulle kapitulera inom 30 dagar.
Precis! Anfall är bästa försvar. Varför låta sig slaktas!?
Inget att förlora, mycket att vinna.
Nu spel mot ett mål bara.

Annars kommer ryssen att ta Ukraina.

Mod!
Citera
2022-04-09, 00:36
Medlem
Skafferns avatar
Slovakien skickar luftvärnsrobotar till Ukraina
https://youtu.be/oNEStBdM7EI

Rysstillverkat förvisso men det borde fungera mot Rysslands eget ännu äldre skit
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Minst 52 döda civila slaktade som grisar av RYSKA NASSESVINEN i Kramatorsk, säger åklagaren.
Ukraine and its allies blamed Russia for a missile attack that killed at least 52 people at a train station packed with women, children and the elderly fleeing the threat of a Russian offensive in the east.
As regional authorities scrambled to continue evacuating the vulnerable, European Union leaders visited Kyiv to offer President Volodymyr Zelenskiy support and expedite Ukraine’s path toward EU membership.
Zelenskiy called the strike in Kramatorsk in the eastern region of Donetsk a deliberate attack on civilians. The town’s mayor estimated about 4,000 people were gathered there at the time.
https://globalnews.ca/news/8745465/30-killed-russian-bombing-kramatorsk-train-station-ukraine/

När man ser bilderna därifrån så förstår man de ukrainska soldaterna som dödar krigsfångar. Jag känner ett mordiskt hat som jag inte trodde att jag skulle kunna känna. Jag förstår de utländska frivilliga som åker till Ukraina för att strida mot ryssarna. Hade jag gjort värnplikt själv hade jag nog också gjort det. Det finns kvinnor som gjort det, som en tjej i frivilliggruppen "Dirty dozen".
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Med tanke på att ryssarnas plan skrotas i luften och dimper ner som prydnad på en ukrainsk åker med jämna mellanrum så skulle jag inte påstå att Ryssland kontrollerar luftrummet nått vidare. Ryssarna har bombat Mariupol till en ruinhög, inte Ukraina. Varför skickar du inte ett mail till Larv-ov med gäddhänget och frågar varför?
Skrotas även på hemmaplan. Så sent som i morse damp en MiG-31 ner nära finska gränser i närheten av St Petersburg.
Källor:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/4659578d-eebf-48e9-96ad-e05c818508eb
https://eurasiantimes.com/mig-31-fighter-jet-crashes-in-leningrad-region-amid-russian-military-action-in-ukraine-western-milit ary-district/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Så regler spelar roll för andra men inte för Ryssland? Vet inte hur många Putinsupporters jag pratat med som öppet föraktar Röda Korset, Amnesty och mänskliga rättigheter. Som säger att Ukraina inte finns trots erkänt av bla Sovjet. Så nej påstå inte att regler skulle gälla då det handlar om Rysslands agerande, för då verkar inga regler alls gälla. Om det hade gjort det så hade Putin för det första inte invaderat. Nu utesluts Ryssland från olika medlemskap just pga att de bara inte bryr sig om några regler alls. Igår så förbjöd de 15 människorrättsorganisationer pga de bara inte bryr sig.

Det var helt ok för USA att invadera Irak.
Varför var det ok? 400,000 dog i det kriget.
Citera
2022-04-09, 00:37
Medlem
Jofs avatar
Kan komma många frivilliga från väst i den kampen med fräscha vapen och hög moral.

First we take Moskva…
Citera
2022-04-09, 00:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
En till rysk general fått smaka på bly. Tror inte vi sett denna rapporterad förut men lite osäkert vilket fall som helst mycket bra. https://twitter.com/RALee85/status/1512556106853363718?s=20&t=1bbnfwldCDOpPOZsCG5rzg

Bra, hoppas det är för att Ukraina krossat hans trupper så att han inte kunde komma undan. Eller så spårade de honom och sköt en robot på honom.
Citera
2022-04-09, 00:43
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Du och flera andra missar en fundamental sak, ska vi prata om hela världen och Amerikansk politik gentemot ex Sydamerika under decennier så kan jag kritisera det. Det behöver du inte oroa dig för.

Men denna tråd handlar om Ryssland och Ukraina. Och Ryssland har invaderat en suverän stat, Ukraina. Dessa har rätten på sin sida att försvara sig. Större delen av världen har fördömt Putins invasion. Så om USA gjort eller gör fel i nutid så försvarar det ändå inte invasionen av Ukraina.
Citera
2022-04-09, 00:43
Medlem
Citat:

>>>Men, herregud. Hitta en tråd om USA krig och skriv där. Finns en drös här på FB. Du är off topic.
Citera
2022-04-09, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Slovakien skickar luftvärnsrobotar till Ukraina
https://youtu.be/oNEStBdM7EI

Rysstillverkat förvisso men det borde fungera mot Rysslands eget ännu äldre skit

Bra ju mer vapen de får desto. Hög tid för ny svensk leverans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in