2022-04-09, 00:03
Medlem
zergrushs avatar
Rysslands talesperson för utrikesdepartementet förklarar varför det nu råder krig mellan de båda länderna... det verkar också som hon behövde supa till riktigt ordentligt för att komma till denna insikt:
https://twitter.com/kmartynov/status/1512320051575205888
Citat:
At this speech the official representative of @MID_RF Maria Zakharova declared that the reason for war was Ukrainians didn't want to share borscht with her.

Also she is apparently absolutely drunk.
*video*
Drickat verkar ha fått henne att glömma att det inte råder något krig dock...?
Citera
2022-04-09, 00:03
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så är det. Varken Biden eller Putin kan ensamma en morgon vakna och tänka att nu är jag förbannad på Sverige! Fram med knappen så bombar jag Stockholm! Det är flera led. Inte exakt klart hur det funkar. Men det är flera led som det måste gå igenom varav ett kan säga. Nej nej detta är sjukt vi stoppar det och det blir därmed inget kärnvapenanfall.

De har haft över 60 år på säg att förfina systemen för det här. Så de har backup. Om man ska oroa sig för kärnvapen som avfyras bara sådär är det väl mer Nordkorea, Israel, Indien och Pakistan som man bör ojja sig för.

Spännande det där. Jag tänker mig att i Pakistan (och kanske Nordkorea) har militären och säkerhetstjänsten så stor inflytande att de satt dit sådana extrasteg oavsett vad den politiska ledningen beslutat. Indian och Israel har säkert väl utarbetade protokoll för när och hur det blir plutoniumparty.
Alla inser nog att det är alltför riskabelt att låta en enskild gubbe ha en domedagsknapp.
Citera
2022-04-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nä, Ryssland har inte gjort rätt.
Men det är krig och jag undrar vad EU förväntade sig skulle hända.
Det hade enkelt kunnat förhindras om de inte var såna idioter.
Jag säger bara, Rösta inte på von der Leyen nästa gång!
förhindas ? hur då tänker du?
Citera
2022-04-09, 00:04
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Europa har bara två alternativ.

1. Fredsamtal där Ryssarna får sina utbrytarrepibliker samt att Finland/Ukraina ej går med i Nato.

2. Fortsatt evighets krig där bombliberalerna i D. C pumpar in vapen och total Ukrainsk ödeläggelse.
.

Der totale krieg.

Du måste utgå från verkligheten när du gör prognos, inte önskedrömmar.

Nu vet vi att den ryska krigsmakten är bra mycket sämre än någon kunde tro. Ukraina har alltså stora möjligheter att mota bort inkräktarna.

Ukraina vet också att avtal med Ryssland är värt 0 (kärnvapennedrustningen).

Sverige och Finland ser att neutrala länder inte respekteras av Ryssland. Ett Nato-medlemskap är perfekt nu när Ryssland är så försvagat.
Citera
2022-04-09, 00:05
Medlem
Snapcounts avatar
Frankrike får "peppar" ifrån Polen om sitt agerande mot Ryssland.., och Maccron ger "svar på tal"..

French President Emmanuel Macron has called Polish PM Mateusz Morawiecki "a far-right anti-Semite who bans LGBT people", after being criticised for his talks with Russia's Vladimir Putin.

Mr Morawiecki compared Mr Macron's efforts to negotiating with Hitler.

The French president has held regular conversations with Mr Putin since the beginning of the conflict in Ukraine.

On Friday, Poland summoned the French ambassador over Mr Macron's comments, made to a French newspaper.

"How many times have you negotiated with Putin and what have you achieved?" Mr Morawiecki said on Monday.

https://www.bbc.com/news/world-europe-61043344
Citera
2022-04-09, 00:07
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nä, Ryssland har inte gjort rätt.
Men det är krig och jag undrar vad EU förväntade sig skulle hända.
Det hade enkelt kunnat förhindras om de inte var såna idioter.
Jag säger bara, Rösta inte på von der Leyen nästa gång!

Du med dina dubbla akademiska examina och med familj som känner Putin borde kanske kunna förklara för oss?

Din fantastiska intelligens har inte skapat något. Jag har frågat dig om vad Putins uppfattning är, som du gärna vill lyfta fram, men du har inte skrivit något om det.

Trots att det var exakt vad du skrev att du ville göra.

Nej, jag tror att du är en simpel rysk folkmördare: att din familj känner Putin och tjänar pengar på hans diktatur. Det var ungefär så du skrev själv.
Citera
2022-04-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vi får hoppas på avmilitarisering och avputinisering av detta skitland, när kriget är vunnet av ukrainarna.

Ukraina tar tunga förluster pga ryssarnas missiler och flygvapen. Att Ukraina skulle vinna är orealistiskt. De kan hålla stånd mot olika pansaranfall med vapnen Europa skickar men det kan inte hålla i längden då lufherravälda är det viktigaste.

Kolla på Mauripol, en ruinhög, var det värt det??
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ryssarna har återanvänt sina gamla fordon, men använder den nyare iskander missilen på dem.
Så han ljuger ej ovan.

Ukraina har skjutit ner flera av den missiltypen som ofta skjuts från vitryssland ett av många exempel:

https://twitter.com/KremlinTrolls/status/1512538684469526531?t=m8yEvsoISM54fEtxbLn3rQ&s=19
Citera
Medlem
tverskoys avatar
Ryssland håller på att riva sönder Ukrainska Armen! Här är videobeviset:

Video på en massa ukrainska soldater fega kräk som ger upp till Ryssarna
https://youtu.be/ovugaZBaY_A

En till video på en massa fega ukrainska soldater som har gett upp i östra Ukraina
https://youtu.be/8-_yjozb2ZY

Video på många döda ukrainska soldater som ligger och ruttnar på en gata i Volnovakha, Östra Ukraina
https://youtu.be/3BX5Z1j4fTc
Citera
2022-04-09, 00:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Spännande det där. Jag tänker mig att i Pakistan (och kanske Nordkorea) har militären och säkerhetstjänsten så stor inflytande att de satt dit sådana extrasteg oavsett vad den politiska ledningen beslutat. Indian och Israel har säkert väl utarbetade protokoll för när och hur det blir plutoniumparty.
Alla inser nog att det är alltför riskabelt att låta en enskild gubbe ha en domedagsknapp.

Möjligen. Bra poäng. Det är ju som det måste vara väl utstuderade system. För om man använder den. Riskerar man ju att bli utplånade själva. Inget bra vapen så sett.

Israel har enligt rykten en. De kör iväg samtliga vapen om Israel är på väg att gå under. Då kommer världen gå under tillsammans med Israel. Förmodligen lika hos övriga som har dessa vapen. USA är väl de enda som faktiskt satt upp planer på att kunna vinna ett kärnvapenkrig. Om de trycker på knappen först och sedan genom angrepp slår ut Sovjet eller då Rysslands förmåga att helt utplåna USA. Några tiotals miljoner döda amerikaner för man missar några ställen blir en "vinst".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Skrivs om hemlig motståndsrörelse i Ryssland mot kriget.
Är det inte bara ett önsketänkande från väst?

Har du länk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det enda ryssen förstår är våld helst hemskt mycket våld. Europa och världen gör helt rätt som för en gång skull ger ryssen en rejäl käftsmäll. Allt för länge har ryssen kunnat diktera villkoren och gjort lite som de vill men nu verkar det slut på det. Ryssen ska lära sig veta hut.
Instämmer.
Det ryska folket älskar att förnedras.
I över 100 år har det ryska folket frivilligt krupit i smutsen för allt från Stalin till Oligarker.
Det är hög tid att det ociviliserade ryska folket dresseras till ett mänskligt betende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in