2022-04-08, 22:55
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Vi skulle erbjudit humanitär hjälp.
Vi skulle stoppat USA från sitt medlande i Ukraina redan 2014.
Vi skulle avvecklat NATO för länge sen.
Det är just NATO samt USA som utlöst denna konflikt.
Natos enda uppgift är att agera skydd mot det hot Natos existens skapat.

Det är nästan oroväckande att se hur många som på något sätt fått för sig att konflikten i Ukraina kan kopplas samman med NATO. Den enda förklaringen till detta som jag kan se är att det antingen varit svagsinnade individer som svalt den ryska propagandan som är så genomskinlig att det nästan är humoristiskt eller så är det personer med en klar och tydlig politisk agenda som vi inte får lov att skriva om i tråden.

NATO har inte lyft ett finger för att påverka förhållandena mellan Ukraina eller Ryssland, utan det har varit löst snack som förts från Ukraina's sida efter Ryssland gick in och annekterade Krim och stöttade Luhansk och Donetsk med militära trupper. Hade Ryssland aldrig gått in i Krim och stöttat utbrytarrepublikerna så hade Ukraina aldrig fört ett allvarligt samtal om NATO. Nej, that dog don't hunt. Du får nog ta och tänka om både en och två gånger innan du börjar skifta över skulden på NATO. Det är Ryssland som är klar och tydlig aggressor i detta fallet och alla som försöker hävda motsatsen är kort och gott sagt korkade.
Citera
2022-04-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitler.was.a.vegan
Ryssland har råd så länge Tyskland och Holland vräker in pengar till dom

Ja jättebra taktik att göra hela Ukraina till världens största majbrasa och så får vi hit 500 k fattiga Justyna med barn hit och vi går under.

Skitbra tänk. Nobelprize till dig.

Ett par fina 100k arbetsvilliga Justyna tar vi helkre än 10 mill tandlösa alkoholiserade illiterata Sergei. Förstår du hur efterblivet ditt folk är? Alla som har en hjärna eller högre examen har ju redan lämnat ryzzland. Fick en jlbbansökan igår från en ryzz som betalat 90000 för en flygbiljett ut ur Ulandet🤣
Citera
2022-04-08, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Ja! Men Ukraina och Ryssland har sedan tidigare haft en överenskommelse att Ukraina skall förhålla sig neutralt (samma som Sverige). OCH INTE gå med i Nato.
Det fanns en överenskommelse om att inte tillåta någon utomstående makt att använda ens territorium till att attackera den andre. Men det var en del av Budapestmemorandumet som Ryssland dödade genom sin invasion av Ukraina 2014. Det finns inget uttryckligt om Nato, och Ukraina är heller inte medlem i Nato för då hade veklingen Puttler inte vågat sig på en attack.
Citera
2022-04-08, 22:58
Moderator
-Info-s avatar
Enligt denna artikel i CNN så har ryssarna upprättat "filtreringsläger" i östra Ukraina:

Citat:
Rather than allowing safe passage out of the city, Russian and separatist troops are taking tens of thousands of civilians to so-called "filtration centers" in the self-proclaimed Donetsk People's Republic (DPR) in eastern Ukraine before moving them to Russia.

The Mariupol City Council said in a statement that Russia's failure to agree on evacuation corridors, and its creation of filtration centers, were part of a broader effort to cover up potential war crimes carried out in the city. "The occupiers try to identify all potential witnesses to the occupiers' atrocities through filtration camps and destroy them," the council said.

https://edition.cnn.com/2022/04/07/europe/ukraine-mariupol-russia-deportation-cmd-intl/index.html

Låter ganska otäckt.
Citera
2022-04-08, 22:58
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Vi skulle erbjudit humanitär hjälp.
Vi skulle stoppat USA från sitt medlande i Ukraina redan 2014.
Vi skulle avvecklat NATO för länge sen.
Det är just NATO samt USA som utlöst denna konflikt.
Natos enda uppgift är att agera skydd mot det hot Natos existens skapat.

Ja, vi skulle hindrat ryssland ifrån att ta över Ukraina, och att de inte skulle jämnat hela Syrien med marken. Helt rätt!

Ja, det är NATO som bombat Ukraina och Syrien! Säkert Ryssland med! Har inte amerikaner mördat civila i ryssland som ryssland gjort i ukraina? jag har hört sånt!
Citera
2022-04-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag vet inte hur mycket jag skulle lyssna på honom.

How a Sleazy American Dating Coach Became a Pro-Putin Shill in Ukraine

https://www.thedailybeast.com/gonzalo-lira-is-a-pro-putin-shill-in-ukraine-and-a-sleazy-manosphere-dating-coach
Oh typen som gillar dominanta män. Puttin är väl ganska tantig i jämförelse med Stalin, Tito och andra riktiga män med hår på ryggen eller?
Citera
2022-04-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jag har sett prognoser för BNP ,eller snarare tillväxt tappet. Euro krisen (ni mina när Grekland gick bankrutt) var 10x större än vad man förväntar att gas/energi sanktioner kommer leda till (enligt tyska ekonomer).

så jag är inte det minsta orolig

På tal om Grekland så betalade man härom dagen in sista betalningen på lånen man fick. Två år tidigare än avtalat.
Citera
2022-04-08, 23:01
Medlem
När ska samtliga ryssar börja förföljda och trakasseras ? Hela landet borde blir världens största parkering.
Citera
2022-04-08, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Ett par fina 100k arbetsvilliga Justyna tar vi helkre än 10 mill tandlösa alkoholiserade illiterata Sergei. Förstår du hur efterblivet ditt folk är? Alla som har en hjärna eller högre examen har ju redan lämnat ryzzland. Fick en jlbbansökan igår från en ryzz som betalat 90000 för en flygbiljett ut ur Ulandet🤣

Enda jag har med Ryssland att göra är att jag brukar fiska i Kirkenes i NordNorge varje sommar, som har gräns till Ryssland. Sen har vi en rysk R-programmerare på jobbet.
Citera
2022-04-08, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ja de strider på bra den lilla bataljonen och de återvinner ryssar och ryskt matriel på löpande band i och runt Mariupol Och de får fortfarande underhåll utifrån i stort sett varje natt.
Och ska man döma av tidigare inlägg i tråden så har förlusterna varit tiotusentals vid det här laget. En rejält tilltagen bataljon.
Citera
2022-04-08, 23:03
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Två veckor till innan de har tillräckligt med sjömålsrobotar. Om tre veckor kommer ryssarna gråta igen.

Vet man något om hur dessa robotar avfyras? Den ukrainska flottan är väl i princip obefintlig. De sänkte ju bla sitt största fartyg i hamn i Mykolaiv, och verkar mest ha mindre fartyg i övrigt, inget som klarar att bära ett Harpoon-system, gissar jag. Dvs, ska de avfyras från land ska man komma jäkligt nära Krim för att kunna använda dem för att spela sänka skepp.
Citera
2022-04-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Hittills finns det bara en stor vinnare i det här kriget.

Den vanliga. Den som alltid tjänar stora pengar.

Det militär-industriella komplexet.

Mycket ordrar nu och framåt...

Köpte Saab-aktier i början av konflikten. Gått snorbra.
Saab B uppe i 351 SEK.
Idag höjde SEB riktkursen för Saab till 410 SEK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in