Resultat: Är du redo att strida och dö för Sverige?
Ja
34,15%
42 röster
Nej
65,85%
81 röster
2022-04-08, 22:02
Avslutad
Nu när krig och elände känns som inte helt långt borta så har jag grubblat lite på den här frågan. Hade någon frågat mig och bett mig att svara på studs så hade jag sagt ”ja, självklart ger jag mitt liv för att skydda mitt och mina förfäders land”.

Men vänta lite... är detta Sverige verkligen mitt och mina förfäders? De som spillde blod och tårar för att bygga upp landet? Vad står Sverige 2022 för egentligen?

Följande:

- Sverige är gudlöst
- Sverige står för radikalfeminism
- Sverige står för bögerier och dekadens. Homo-flaggor viftas i tid och otid, och den svenska flaggan skändas
- vi har slutat sjunga vår nationalsång. När jag var en knatte så var det uppställning i skolan med handen på hjärtat och nationalsången som gällde vid varje 6e juni och varje skolavslutning
- kvinnorna är lösaktiga, männen är svaga, och barnen saknar ordentlig uppfostran
- Sverige ägs av oligarker och utländska entitet

Listan är lång och kan göras längre. Jag har insett att jag inte är redo att dö för detta Sverige.

Frågeställning:

Är du redo att dö för ”fosterlandet”? Varför, varför inte?

Edit: bara för förtydligande. Det finns naturligtvis bra saker med Sverige också. Men just nu överväger det negativa det positiva med råge.
Senast redigerad av Einzelgaenger 2022-04-08 kl. 22:07.
Citera
2022-04-08, 22:06
Bannlyst
Sverige finns inte längre!

(FB) Dö för Sverige?
Citera
2022-04-08, 22:07
Avslutad
jag är redo att döda för Sverige men inte att dö för Sverige.
Citera
2022-04-08, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nu när krig och elände känns som inte helt långt borta så har jag grubblat lite på den här frågan. Hade någon frågat mig och bett mig att svara på studs så hade jag sagt ”ja, självklart ger jag mitt liv för att skydda mitt och mina förfäders land”.

Men vänta lite... är detta Sverige verkligen mitt och mina förfäders? De som spillde blod och tårar för att bygga upp landet? Vad står Sverige 2022 för egentligen?

Följande:

- Sverige är gudlöst
- Sverige står för bögerier och dekadens. Homo-flaggor viftas i tid och otid, och den svenska flaggan skändas
- vi har slutat sjunga vår nationalsång. När jag var en knatte så var det uppställning i skolan med handen på hjärtat och nationalsången som gällde vid varje 6e juni och varje skolavslutning
- kvinnorna är lösaktiga, männen är svaga, och barnen saknar ordentlig uppfostran

Listan är lång och kan göras längre. Jag har insett att jag inte är redo att dö för detta Sverige.

Frågeställning:

Nä vi har ältat detta många gånger. Jag önskar svenska HBTQ-militären lycka till med att försvara den enda sanna postmoderna värdegrunden sen så tar jag mig till Norge och därifrån till Sydamerika. Jag ska följa kriget från en solstol med en paraplydrink i handen.
Citera
2022-04-08, 22:11
Medlem
TrixieDixies avatar
Jag skiter väl i staten, men om en fiende attackerar det land jag har släkt, vänner och egendom i så kommer jag såklart försvara det. Det är inte politiker och media som är fosterlandet, det är folket som är fosterlandet. Ja, jag är beredd att dö för det svenska folket.
Citera
2022-04-08, 22:12
Medlem
Gabbegy000s avatar
Jag brukar tänka så här vad skulle familjen Wallenberg och Bonnier göra? Tror ni dom skulle stanna och kriga för Sverige eller skulle de ta ett privat plan ner till israel istället.
Citera
2022-04-08, 22:17
Medlem
aldrig. jag tänker inte försvara svenskarna eller sverige. detta säger jag som svensk med två svenska föräldrar.

varför? helt enkelt för att sverige har tagit min vilja och min kärlek ifrån det här landet. folket är satanistiska och demoraliserade. super hejdlöst bort deras miserabla liv. plastikoperationerna får dom att smälta i solen.

det är satanism.

ffs, kvinnorna är manliga och männen är kvinliga. det är en masspsykos/mass psykisk skada folk lider av.

dom kan hota med totalförsvarsplikt men det skiter jag i. jag pissar på dom. och kommer dom efter mig så kan vad som helst hända. men dom släpar inte iväg mig till något krig iallafall. det svär jag på min mormors död.

fängelsestraffet är patetiskt om man skiter i totalförsvarsplikten. max ett år eller böter.

fuck försvaret och polisen. vilka jävla losers.
Citera
2022-04-08, 22:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Man kan tänka så här. I det Sverige idag är ju faktiskt mer politiker, journalister Sveriges riktiga fiende. De förstör det Sverige som miljontals faktiskt har dött för genom tiderna.

Så varför slåss och dö för politiker som Löfven, Magda och resten? Som bara skulle fortsätta förstöra Sverige. Svaret blir väl att det lär inte bli bättre under om vi säger ryskt inflytande. Då kommer Sverige inte ens finnas kvar längre. Sedan när det gäller krig så blir det inte så mycket att man strider och kanske dör för någon politisk ledare. Man gör det för att du själv och din familj inte ska fördrivas och därefter också för de du strider med.
Citera
2022-04-08, 22:22
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Följande:

- Sverige är gudlöst

Frågeställning:

Edit: bara för förtydligande. Det finns naturligtvis bra saker med Sverige också. Men just nu överväger det negativa det positiva med råge.

Du gnäller för mycket. Skaffa dig ett liv istället.

Självklart skulle jag försvara Sverige om det blir attackerat. Att få döda en rysk soldat vore en njutning.
Citera
2022-04-08, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Du gnäller för mycket. Skaffa dig ett liv istället.

Självklart skulle jag försvara Sverige om det blir attackerat. Att få döda en rysk soldat vore en njutning.

Gnäller? Spännande tolkning av mitt inlägg.

Jag har ett fantastiskt liv. Jag är en gift man, välutbildad, och planerar att sätta barn i världen med min fru. Men bara för att man själv har det bra innebär det inte att man inte kan ifrågasätta när felaktigheter begås.
Citera
2022-04-08, 22:27
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Gnäller? Spännande tolkning av mitt inlägg.

Jag har ett fantastiskt liv. Jag är en gift man, välutbildad, och planerar att sätta barn i världen med min fru. Men bara för att man själv har det bra innebär det inte att man inte kan ifrågasätta när felaktigheter begås.

Jag tycker du överdriver i dina påståenden.

Det finns mycket som är bra med Sverige och jag tror nog du själv kan göra en minst lika lång lista som den du gjorde i ditt inledande inlägg.

Vill du inte försvara Sverige i händelse av krig? Vill du se ryssar våldta din fru och döda dina barn?
Citera
2022-04-08, 22:30
Avstängd
Tittar man bakåt från tiden mitten sjuttiotalet och fram till idag har ju samhället blivit sämre på i stort sett alla plan.
Trots tusentals utredningar, massor med nya lagar har pilen konstant pekat åt fel håll.
Hela samhället har blivit kyligare, mera egotänk och status, även mycket "fakestatus"
Jag tror inte folk är lika lyckliga nu som förr. Då kunde man lita på folk i betydligt större utsträckning än idag.
Man kunde vistas i stort sett var som helst oavsett tid på dygnet.
Funderar mest om det finns någon egentlig anledning att kämpa för något som redan är dömt att gå under?
Hade samma fråga ställts för minst trettio år sedan hade svaret varit JA.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in