2022-04-08, 18:29
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronBurr
Jag ser två exempel på möjliga skjutingar av civila som kan vara krigsbrott. Men jag ser inget som tyder på nåt systematiskt och avsiktligt dödande av civila som nån sorts del av krigföringen vilket ju anklagelserna handlar om.

Vad gäller bilder på massa (döda eller inte) kroppar så måste det till oberoende undersökningar där alla parter är representerade innan vi kan veta vem som gjort vad, vilka offren är osv, eller om vissa av fallen är fejkade till och med. Om det ens är möjligt att fastställa hur det ligger till.
Men jag hävdar att motivbilden är en viktig ledtråd om man vill förstå vad som pågår.

Sen kan jag inte låta bli att reflektera över han som publicerade motsvarande bilder där amerikaner mejade ner civila i Irak. Han sitter och ruttnar bort i nåt fängelse nu. Det är skillnad på vad man får visa och vad man inte får visa.
Du låter extremt apologetisk. Dessutom, kan inte ni ryssvänner lägga av med denna ständiga Whataboutism?
Citera
2022-04-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men du accepterade ju min logik som handlade om att påverka allmän opinion. Din invändning verkar ha varit att det bara kan fungera om Ryssland bombar områden kontrollerade av Ryssland.

Om det sista du skriver är din verkliga uppfattning, då borde ditt svar riktas till AaronBurr, och det borde vara av slaget, ingen gör det här för det är kriget i sig som är det viktigaste.

Med en sådan logik är det förstås också uppenbart att det är Ryssland som har bombat.
Ja, är det ryskt område så kan det påverkas på samma sätt som i Ryssland via propaganda. Jag bryr mig inte om din logik utan har min egen, det får du acceptera eller kommer du att fortsätta att bryta ner varenda ord jag skriver i ett försök att visa andra att jag brister i logik? Det gör inte mig något så fortsätt med det om du tycker att du vinner något på det.

Krig har sin egen logik och vi vet inte riktigt vad dessa två parter tänker. Jag tror dock att Ryssland inte vill ha in ännu mer kraftfulla vapen från NATO eller skapa än mer hat för det gynnar inte deras krig. Det är en enkel logik för det är svårare att slåss mot både hatfulla välbeväpnade soldater och civila som tar till vapen.
Citera
2022-04-08, 18:32
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronBurr
Jag ser två exempel på möjliga skjutingar av civila som kan vara krigsbrott. Men jag ser inget som tyder på nåt systematiskt och avsiktligt dödande av civila som nån sorts del av krigföringen vilket ju anklagelserna handlar om.

Vad gäller bilder på massa (döda eller inte) kroppar så måste det till oberoende undersökningar där alla parter är representerade innan vi kan veta vem som gjort vad, vilka offren är osv, eller om vissa av fallen är fejkade till och med. Om det ens är möjligt att fastställa hur det ligger till.
Men jag hävdar att motivbilden är en viktig ledtråd om man vill förstå vad som pågår.

Sen kan jag inte låta bli att reflektera över han som publicerade motsvarande bilder där amerikaner mejade ner civila i Irak. Han sitter och ruttnar bort i nåt fängelse nu. Det är skillnad på vad man får visa och vad man inte får visa.

Om det är Chelsea Manning du menar så släpptes han/hon ut 2017
Citera
2022-04-08, 18:33
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ukrainsk tv la precis ut en film på youtube som handlar om att ryssar som är krigsfångar har satt upp en egen pluton (Freedom of Russia legion) som ska kämpa för att avsätta Putin. Vad i helsike är nu detta? Kan det vara på riktigt eller är det nåt påhittat för att göra Putin galen?

https://youtu.be/BJ61bjLhhww
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ryska soldater börjar att bli demoraliserande.

https://mobile.twitter.com/olex_scherba/status/1512434916969046022
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyEuropa
film ifrån hamnen. nu är dom kvarvarande nazisterna i azovstal
https://twitter.com/wargonzoo/status/1512460504744267776?t=Yv6uEpleGLR3Ox3QOe4arQ&s=19
Detta ser inte ut som azovstal..
https://mobile.twitter.com/markito0171/status/1512449710136639491
Citera
2022-04-08, 18:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
film ifrån hamnen. nu är dom kvarvarande nazisterna i azovstal
https://twitter.com/wargonzoo/status/1512460504744267776?t=Yv6uEpleGLR3Ox3QOe4arQ&s=19
Oj, för två veckor sedan så var Azovstal erövrat och Azov höll en liten spillra. Nu håller Azov Azovstal helt plötsligt och ryssarna håller ”hamnen”.
Tror du ens själv på skiten du postar.
Citera
2022-04-08, 18:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
då måste folket har gjort något dåligt antar jag. vad är orsaken?
Oraken är att ukrainarna anser att Ukraina är ett land.
Det kan Ryssland inte tolerera.
Citera
2022-04-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja, är det ryskt område så kan det påverkas på samma sätt som i Ryssland via propaganda. Jag bryr mig inte om din logik utan har min egen, det får du acceptera eller kommer du att fortsätta att bryta ner varenda ord jag skriver i ett försök att visa andra att jag brister i logik? Det gör inte mig något så fortsätt med det om du tycker att du vinner något på det.

Krig har sin egen logik och vi vet inte riktigt vad dessa två parter tänker. Jag tror dock att Ryssland inte vill ha in ännu mer kraftfulla vapen från NATO eller skapa än mer hat för det gynnar inte deras krig. Det är en enkel logik för det är svårare att slåss mot både hatfulla välbeväpnade soldater och civila som tar till vapen.

Det är ju mycket lättare att inte kriga alls. Men det tycks felas i erat tankegods....
Citera
2022-04-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ukrainsk tv la precis ut en film på youtube som handlar om att ryssar som är krigsfångar har satt upp en egen pluton (Freedom of Russia legion) som ska kämpa för att avsätta Putin. Vad i helsike är nu detta? Kan det vara på riktigt eller är det nåt påhittat för att göra Putin galen?

https://youtu.be/BJ61bjLhhww
Detta borde ju vara prio 1 för Ukraina och Väst att se till att bunkerdvärgen undanröjs.
Uppmuntra genom pengar och trygghet för dom ryssar som väljer det rätta.
Alla USAs satelliter borde väl kunna se om/när han lämnar bunkern?

Om ryssarna sköter hans säkerhet lika dåligt som kriget i Ukraina borde det vara en enkel match.
Men den fege diktatorn tillbringar väl all tid under jorden.
Citera
2022-04-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Det är ju mycket lättare att inte kriga alls. Men det tycks felas i erat tankegods....
zelenskjy delade ju ut vapen så då får dom skylla sig själva om dom blir skjutna enligt mig.
Citera
2022-04-08, 18:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du låter extremt apologetisk. Dessutom, kan inte ni ryssvänner lägga av med denna ständiga Whataboutism?

Håller med! Jag har lagt märke till att en del av trollen t o m inleder sin Kreml-propaganda med att hävda att de är emot invasionen för att sedan komma med otaliga ursäkter till Putlers agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in