2022-04-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Varför ska folk åka omkring med tåg och med barn mitt under ett krig?

Flyr mot kiev, donbass regionen är nästa stora stridsområde.
Citera
2022-04-08, 18:06
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Ryssland har aktivt förnekat inblandning i dådet, samtidigt som Ukraina och västerländsk media påstår att det är ryska missiler som använts. Ett ytterst oklart läge - kanske kan vi på flashback hjälpa till att reda ut denna fruktansvärda terrorhandling?
Nej, Ryssland har ju erkänt att det var dom som bombade.

Det är ju därför du och dom andra trollen nu får order om att spamma forumet med desinformation. Du vet, precis som Ryssland vet, att det var Ryssland som bombade.
Citera
2022-04-08, 18:06
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nandersen
Varför ska folk åka omkring med tåg och med barn mitt under ett krig?
"Åka omkring"? De flyr undan den befarade ryska offensiven. De vill inte bli våldtagna, bakbundna, skjutna i huvudet och lämnade på en väg för hundarna att äta på. Därför försöker de åka tåg under ett krig.
Citera
2022-04-08, 18:07
Medlem
Emma18s avatar
Ryssland har ju som sagt redan erkänt och skrutit om attacken innan det visade sig att de bara träffade civila: https://twitter.com/olehbatkovych/status/1512354504133517312
Citera
2022-04-08, 18:11
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Då kan vi konstatera att det var ryssarna som gjorde det, det finns video på toshka-U system, snyggt målade med V för "våldtäktsmongoler"

https://twitter.com/newsburko/status/1512391257997385736
Inte första gången ryssarna ljuger om att dom inte har aktuellt vapensystem för att ganska snabbt bli avslöjade. Gjorde ju samma när de sköt ner MH17...

Men undanflykterna är väl mest för hemmaopinionen...
Citera
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viftter
In order to accuse Russia of an alleged missile strike on Kramatorsk railway station, Kiev regime has posted on social media pictures of Tochka-U missile launchers that took part in "Union Courage 2022" Russian-Belarusian exercise inFebruary.

▫️Please note, all photos published by Kiev from "Union Courage 2022" exercise show non-Russian missile systems.

▫️Tochka-U tactical missiles whose wreckage was found near Kramatorsk railway station are used only by the Ukrainian Armed Forces.

▫️According to clarified information, the strike on Kramatorsk railway station was carried out by missile division of the Ukrainian armed forces from area of Dobropol’e, 45 kilometres south-west of the city.

▫️The aim of Kiev regime's strike on the railway station in Kramatorsk was to disrupt the mass exit of residents from the city in order to use them as a "human shield" to defend Ukrainian armed forces positions, as in many other Ukrainian population centres.

https://t.me/mod_russia_en/761

Inte övertygad. Ryssland kan ha stulit missilen från Ukraina, eller haft en gammal på lager.

Fråga din chef om han kan sticka till dig någon mer källa på att raketen måste ha kommit från Ukraina. Annars ser jag att exakt samma argument som du skriver ovan med små variationer dyker upp på alla forum och Youtubeklipp nästan samtidigt, så jag gissar att ni har en Powerpoint på väggen i trollfabriken som ni läser ifrån som inspiration till era inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Man kan väl säga som så här att är det Ukraina som ligger bakom så är det ett tragiskt misstag då det inte finns på kartan att Ukrainas skulle göra en sådan politiskt blunder och bomba den egna befolkningen. Är det ryssen så är det ju inte ett misstag utan som brukligt är en beräknad kallblodig attack. Och till ryssens nackdel, ryssen har ju ännu inte har blivit påkomna med att tala sanning när deras krigsbrott i kriget man mot alla folkrätt startade mot Ukraina blivit förstanyheter.
Ryssland har dessutom inget anseende kvar att förlora längre, men det har ju Ukraina.

Finns ju ingen annan logik än så. Och allt pekar givetvis mot ryssen än så länge.

Det fetade är något många inte tänker på i dagens läge, men det är ju så att Ryssland har inte längre något behov i att legitimera sina mål för omvärlden - utan det är enbart opinionen på hemmaplan som behöver övertygas.

Vi lär se fler attacker med Tochka där man skriver kryptiska meddelanden på drivsteget. Uppenbarligen är det mycket effektivt ur ett propagandaperspektiv.
Citera
2022-04-08, 18:12
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Nej, Ryssland har ju erkänt att det var dom som bombade.

Det är ju därför du och dom andra trollen nu får order om att spamma forumet med desinformation. Du vet, precis som Ryssland vet, att det var Ryssland som bombade.

Jag är inget ryskt troll. Jag är och har alltid varit svensk medborgare. Jag har betalat skatt till den svenska statskassan i ungefär 15 års tid. Jag ber dig vänligt men bestämt att sluta förstöra tråden med dina personliga fabuleringar kring ryska troll.

Vänligen länka en källa som styrker ditt påstående om att Ryssland tagit på sig attacken.
Citera
2022-04-08, 18:12
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtochjag
Jag ber dig sansa dig lite och diskutera underlaget i TS. Dina personliga åsikter angående Ryssland och dess medborgare är inte det vi vill diskutera här.

Varför tror du Ryssarna valde att bomba flyende civila, vad är tanken bakom attacken? Kan det finnas incitament för andra grupperingar att utföra en sådan attack för att ändra utgången av händelseförloppet?

Ta några djupa andetag, och försök förstå att det är av största intresse att se till att de ansvariga för denna attack kommer upp till ytan och straffas för sina handlingar - oavsett vilken sida man själv står på i konflikten som helhet.

Ryssen bombar civila för att skylla allt på Ukraina. Samt så är den större strategiska syftet att knulla sanningen så att ingen vet varken fram eller bak längre.
Citera
2022-04-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Inte första gången ryssarna ljuger om att dom inte har aktuellt VAPENSYSTEM för att ganska snabbt bli avslöjade. Gjorde ju samma när de sköt ner MH17...

Men undanflykterna är väl mest för hemmaopinionen...

Ja. de flesta har ju inte internet, och de som har måste vada genom trollpropganda på sitt hemspråk först.

Och när de minst efterblivna bland ryssar (typ en engelskalärare eller med dyl förmåga) kollat upp det närmare så är det böter och fängelse när de ska berätta om det.
Citera
2022-04-08, 18:16
Medlem
bengtochjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Ryssen bombar civila för att skylla allt på Ukraina. Samt så är den större strategiska syftet att knulla sanningen så att ingen vet varken fram eller bak längre.

Tack för din input. Så du tror Ryssland bombar civila för att skapa allmänt kaos och misstro till allt, även Ryssland själva?

Kan kanske vara ett möjligt motiv, men jag tror inte jag köper det helt och hållet riktigt ännu.
Citera
2022-04-08, 18:17
Medlem
Haha som vanligt blir rysstrollen ägda och förnedrade i trådarna

Vad är nästa krigsbrott ni ska förneka? Ni låter som att ni helt tappat förståndet. Varför försvara kräken som invaderar och våldtar ett land ? Har inte era mödrar lärt er bättre än så ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in