2022-04-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vet inte om det har länkats till denna förut, men "chefen" för Makariv säger att 132 är skjutna där.

https://t.me/kyivoperativ/94704

Och borgmästaren i Tjernihiv uppger 700 döda.

Det har säkert dött över 10 000 civila redan.
Lite trist information som militärkunniga gärna får rätta. För varje död soldat går det 3-4 skadade. För varje död soldat från båda sidor går det lika många döda civila. Så du har säkert rätt i antalet fast det är mindre än förväntat.

Vi får hoppas kriget snart tar slut så vi slipper fler döda.
Citera
2022-04-08, 17:29
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Och vem ska flyga dom? Ukrainarna kan bara flyga ryska plan.. tar ett tag att lära sig en mig29

Mig-29 är ett plan utvecklat under Sovjettiden. Togs i bruk 1982. Ukraina har har det i sin luftflotta sedan början av 2000-talet.
Citera
2022-04-08, 17:30
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronBurr
Min tes om att Ukraina ligger bakom attackerna grundar sig i att de har motivet att göra det. De har all att vinna på det och Ryssland förlorar all på det.

Ryssland har faktiskt att vinna på det. Armén behöver backas av ett fungerande civilsamhälle för att fungera i längden och det är det Ryssland angriper nu, för att försämra Ukrainas uthållighet och försvarsförmåga.

Krigsbrott sker inte bara på grund av hat och illvilja utan kan lika gärna baseras på logiskt rationella, om än fruktansvärt cyniska tankemönster. Det är inte för inte som det finns krigslagar.
Citera
2022-04-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stadskanten
Nyss var det nazism. Nu är det terrorism. Du har det inte lätt här i livet du.
Snart är det militanta veganer ryssarna ska jaga. De har trots allt viss fantasi, det måste man ändå ge dem.
Citera
2022-04-08, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
All euro och dollar växlas i transaktionen mot rubel. Dvs euro dollar ner rubel upp.

Dom säljer euro dollar mot rubel.

Är du verkligen så här korkad? Tror du dollarn och euron skulle gå ner på grund av rubeln?
Det enda man gör är att man stödköper rubel för sina dollar och euros. Hur länge tror du det håller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY-kuksugare
Européer! Vi måste stå enade mot aggression! Ingen stat i världen kan invadera en annan suverän och oberoende stat! Nu bombar en annan aggressorstat, mitt framför våra ögon, civilbefolkningen i en oberoende grannstat för att störta regeringen där! Detta uppenbara brott mot internationell lag och ett brott mot mänskligheten måste straffas! Vi måste snarast införa sanktioner mot angriparen och förbjuda importen av dess olja och gas! Jag menar Saudiarabien, som just nu invaderar Jemen...

Nu är det skillnad på vilken dignitet anfallande nation har. Samt naturligtvis att geografin gör att Ukraina ligger i Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Nej. Flera europeiska länder gör det som är kraftigt beroende av deras gas.

Ska vi svälta och betala deras krig? Nej tack.

Kamrat, ingen betalar sin gas eller olja med rubel. Man hotade hej vilt att man ville ha betalt i rubel, men det har inte skett. Så du kan sluta ljuga om det
Citera
2022-04-08, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Snart är det militanta veganer ryssarna ska jaga. De har trots allt viss fantasi, det måste man ändå ge dem.

Och snart är det djuren dom var ute efter. För djuren ville inte bo hemma hos ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Vem pratar ni med? Är ni full?

Nu sägs det att 50 har dött i raketattacken mot järnvägsstationen
https://www.reuters.com/world/europe/russia-laments-tragedy-troop-deaths-ukraine-braces-major-offensive-2022-04-07/

Riktigt otäcka bilder från platsen. Det är alltså civila, kvinnor och barn främst som mördats av terror-regimen i ryssland med psykopat-dvärgen putin i spetsen.

Det måste vara dags att straffa ryssland på allvar snart. Medelklass-orcherna i moskva och st petersburg behöver smaka på vad lidande är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du vill inte heller fördöma Ukrainas krigsbrott, va?
Då Puttler-Ryssland startade kriget genom att invadera Ukraina i februari, så hänger ansvaret på skitstövel V.Puttin
Citera
Medlem
Enligt sajten "MilitaryTech News" har idag en rysk MIG-31 interceptor störtat. Piloterna utlöste fallskärmarna.

Händelsen har nog inget med kriget att göra för MIG-31 är avsedda att bekämpa amerikanska bombplan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
I så fall vore det ingen mening av Ryssland att ens försöka hävda att Ukraina ligger bakom, så din invändning är falsifierad av ryssarnas beteende.
Det är väl ganska meningslöst vad ryssar hävdar för ingen i väst bryr sig ändå, bara en reflex från ryssar som det är en reflex från ukrainare. Det är krig så man ska ta allt med en nypa salt. Det säkraste kortet är att se vem som verkligen tjänar på en händelse. Du verkar tycka att det är Ryssarna som tjänar på sådant här och det är trist för då kommer vi att få se tiotusentals döda civila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in