Citat:
Ursprungligen postat av
bengtochjag
Jag ber dig sansa dig lite och diskutera underlaget i TS. Dina personliga åsikter angående Ryssland och dess medborgare är inte det vi vill diskutera här.
Klokt, känslomässiga meltodwon är ju inte alls roliga i en disskussion när man inte kan se spektaklet.
Citat:
Varför tror du Ryssarna valde att bomba flyende civila, vad är tanken bakom attacken?
Denazifiering, tror inte alla ryska förband har fått order om det, men tillräkligt många vittnesmål, avlyssnad komunikation, och direkta handlingar pekar på att det inte är "slump och otur" varje gång någon civil i ukraina förolyckas....
Citat:
Kan det finnas incitament för andra grupperingar att utföra en sådan attack för att ändra utgången av händelseförloppet?
Ja, det är inte orimligt att det är donbass seperatister som ligger bakom, det krävs trots allt inte mer än att odisciplinerade terrorister har fått lite utrustning från ryssarna ska ha gjort det, det kan naturligtvis i deras värld vara motiverat av andra skäl än order om denazifizering. men svårigheten är väll att betrakta dem som något annat än "ryssar", seperatisterna är trotts allt en rysk stöd och "rysk" företelse från 2014.
Citat:
Ta några djupa andetag, och försök förstå att det är av största intresse att se till att de ansvariga för denna attack kommer upp till ytan och straffas för sina handlingar - oavsett vilken sida man själv står på i konflikten som helhet.
Man kan även ordinera en bit choklad, det fungerar bättre på vissa former av känslomässiga tillstånd.
Det finns naturligtvis även en tredje förklaring dvs den "ryska" , den bygger dock på rena officela lögner ,ryssarna har inga Tochka-U, ryssarna skjuter inte på civila, ryssarna för inget krig etc osv och osubstansierade "indicier". missilerna kom från väst om staden, ukraniarna rapporterade att det va iskander robotar, men ändrade sig när man hittade resterna av missiler, hur kan väskan stå upp det måste vara fejk osv.
Som en mer "isoloerad händelse" i ett vakum så är ju naturligtvis allt från aliens till avancerade konspirationer förklara motivet och till vilken nytta man kan dra av en "falseflag", de känns dock orimligt långsökta i det här fallet och inte heller sker det i ett vakum, att omtiverat skjuta misiler eller bomba civila mål har ryssarna gjort i mer än en månad nu, att just denna "plötsligt" inte var dom för att ukraina minnsan har något att vinna på det är aldeles för otroligt för ens nysta vidare i.
skulle jag tvingas välja så sätter jag mina pengar på donbass seperatister, med ryska militärlednings gillande och kordination.