2022-02-24, 00:14
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Varför pumpar denna när börsen rasar och pandemin håller på att packa ihop picket och packet?
Kommer förmodligen tjäna bra på all vård som har skjutits upp på grund av pandemin. Dessutom är man bra exponerad mot diverse megatrender som åldrande befolkning och ökat välstånd.
Citera
2022-02-24, 11:39
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Varför pumpar denna när börsen rasar och pandemin håller på att packa ihop picket och packet?

Läkemedel, mat och guld är ju klassiska "flight to safety" när det är oroligt på börsen.
Citera
2022-02-25, 13:40
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Läkemedel, mat och guld är ju klassiska "flight to safety" när det är oroligt på börsen.
Yes, bolag som Abbvie och Johnson & Johnson ligger också på plus i år.
Citera
2022-02-25, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Yes, bolag som Abbvie och Johnson & Johnson ligger också på plus i år.
Mm bra för balansen i portföljen och fina bolag är det med. Energibolag är också bra att ha med på resan. Tänkte nu på att plocka in Astra i portföljen igen med månadsköp.
Citera
2022-04-08, 14:58
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Gick in i Astra vid 900kr.

Är dock velig, dags att sälja av eller hålla kvar?

Är ganska okunnig kring aktier i grunden därav frågan.

Tror ni det blir en split?
Citera
2022-04-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Gick in i Astra vid 900kr.

Är dock velig, dags att sälja av eller hålla kvar?

Är ganska okunnig kring aktier i grunden därav frågan.

Tror ni det blir en split?
Jag köpte hävstångsprodukter runt 1248 kr och jag går ut nu, men då tänker jag lite på urholkningen också. Dock ingen jättevolatilitet i Astra.
Jag hade behållit aktierna och ser Astra som ett alternativ för att kompensera för risk i besvärligare tider.
Citera
2022-04-08, 15:59
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Jag köpte hävstångsprodukter runt 1248 kr och jag går ut nu, men då tänker jag lite på urholkningen också. Dock ingen jättevolatilitet i Astra.
Jag hade behållit aktierna och ser Astra som ett alternativ för att kompensera för risk i besvärligare tider.

Tack för ditt svar.

Jag blir kvar ett tag till.
Citera
2022-12-18, 12:11
Medlem
Klappasäftens avatar
Är inte aktien lite väl högvärderad nu? PE på över 100. Ser ut som en topp. Är det värt att gå in?
Citera
2022-12-18, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Är inte aktien lite väl högvärderad nu? PE på över 100. Ser ut som en topp. Är det värt att gå in?

Vänta är mitt råd, inte länge sedan de låg runt 1200. Är också intresserad av Astra men inte över 1400 och p/e 95.
Citera
2022-12-18, 21:29
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften

Jag tycker det är fel läge. Aktien är upp gigantiskt för att det är svajigt på börsen. Folk kommer sälja av den och köpa cykliskt när konjunkturen ser ut att vända upp igen. Det är då du ska plocka upp Astra till den långsiktiga portföljen. Nu köper man bara rakt in i haussen.
Citera
2023-01-12, 14:04
Medlem
Szalenstwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Jag tycker det är fel läge. Aktien är upp gigantiskt för att det är svajigt på börsen. Folk kommer sälja av den och köpa cykliskt när konjunkturen ser ut att vända upp igen. Det är då du ska plocka upp Astra till den långsiktiga portföljen. Nu köper man bara rakt in i haussen.

Håller med dig om detta. Sitter själv och velar på om jag ska sälja av och invänta att det faller lite inför ett återköp eller om man ska bli kvar i hopp om att folk köper in sig upp till 1600kr.
Citera
2023-03-15, 17:32
Medlem
Ograsts avatar
Fina Astra håller emot bra i börsturbulensen, en bra hedge helt enkelt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in