Citat:
Ursprungligen postat av
Max111
Nej. Orsaken till skadan är inte tvistig. Man är eniga om att han varit storrökare i hemmet och att skicket är därefter. Det finns således inget att bevisa. Det är ansvaret man tvistar om, och hyreslagen beskriver den punkten. Sedan är det rimligheten i beloppet som skall bedömas, beroende på antalet boendeår och lägenhetens övriga underhållsbehov.
Men sluta låtsas vara duktig. Det är helt ointressant att diskutera orsaken. Du visar bara att du är ute och cyklar och sedan försöker föra tillbaka frågan till det jag redan sagt att det handlar om, nämligen ersättningskravet.
Citat:
Det finns massor av liknande fall om vanvård. Detta är inget unikt på något vis. Det är som sagt inte rökningen det hänger på, utan skicket vid avflyttning.
Rökning skrev jag, rökning. Har du svårt att läsa?
Citat:
Du kan jämföra med hemmahörande barn: Ingenting i kontraktet förbjuder folk att ha barn, men gissa om hyresvärden kommer att kräva ersättning vid avflytt ifall hyresgästen låtit ungarna klottra på väggarna.
Helt vriden jämförelse som inte har någon bäring på detta. Du verkar riktigt okunnig, men du är ju i »branschen« och jag vet vilka pappskallar som är i den.