2022-04-08, 11:15
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Ukraina påstås ha bombat stationen i Kramatorsk. Detta uppges man styrkt genom identifiering av raketvraket. 30-tal döda och över 100 skadade.
https://t.me/faceofwar/18279

Vid det här laget har nog dem flesta insett att Ryssland bara ljuger. Det kanske händer då och då att de inte gör det, men deras trovärdighet är totalt borta efter alla lögner.

Det finns nog ingen anledning att lyssna på ryssen längre.
Citera
2022-04-08, 11:17
Medlem
Citat:
Jo, att båda sidor skyller på varandra är ju väntat. Ryssidan säger att missiltypen är av en typ som ukraina använt förut vid reträtter, 9M79 Tochka-U.
Jag dividerar inte om vem som avfyrat den, bara hänvisar till vad som står i det jag länkade.
Hoppas för din egen skull att du är betald. Att vara på så fel sida av historien av eget bevåg tror jag riskerar bli jobbigt längre fram i livet. Att sitta och försöka täcka över eller missleda kring krigsbrott som dessa. Nån dag kommer det sjunka in hur du resonerat och då är det kanske du själv som behöver terapi.

Det gäller för övrigt inte bara dig, utan även de andra ryssvänliga som basunerar ut propaganda dagligen.
Senast redigerad av Tremadog 2022-04-08 kl. 11:19.
Citera
2022-04-08, 11:19
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Fler bevis för att de ryska fascisterna är skyldiga till massakern på civila i Bucha. Drönarfoto från mars jämförs med bilder från efter befrielsen.

https://meduza.io/en/feature/2022/04/07/meduza-publishes-new-footage-evidencing-civilian-murders-in-bucha-during-russian-occupation

Den har kanske varit uppe i tråden redan men det är viktigt att dela så att så många som möjligt får se eländet.
Rysstrollen lär inte ändra uppfattning förrän de är gripna och åtalade för landsförräderi men de som förståeligt har svårt att ta in att vidrigheterna(inga närbilder i klippet) faktiskt har hänt på riktigt behöver se och bearbeta.
Fascisterna måste ut ur Ukraina och Plutte måste oskadliggöras så fort som möjligt!
Tysk underrättelsetjänst har också de ansvariga mördarna på band när de pratar om att mörda civila i Butja:

”The intercepted comments now appear to refute Russia’s denials. DER SPIEGEL has learned that the BND briefed parliamentarians on Wednesday about its findings. Some of the intercepted traffic apparently matches the locations of bodies found along the main road through town. In one of them, a soldier apparently told another that they had just shot a person on a bicycle. That corresponds to the photo of the dead body lying next to a bicycle that has been shared around the world. In another intercepted conversation, a man apparently said: First you interrogate soldiers, then you shoot them.”
https://www.spiegel.de/international/germany/possible-evidence-of-russian-atrocities-german-intelligence-intercepts-radio-traffic-discussing-the- murder-of-civilians-in-bucha-a-0a191c96-634f-4d07-8c5c-c4a772315b0d

Jag kan inte påminna mig några krigsförbrytare som lämnat så mycket spår efter sig som dessa ryska soldater. Skulle vara ISIS med sina tfn-filmer då, men det kanske dessa ryssar har också om man får fatt dem. Lägg till drönar- och satellitbilder från den ryska ockupationen där man ser kropparna och bara hårt vodkamarinerade och/eller reflexmässigt ljugande ryssar förnekar vad som skedde.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-04-08 kl. 11:22.
Citera
2022-04-08, 11:20
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jepp. De har gått "all-in". Putin kan inte backa nu.

Bästa scenario lär fortsatt vara att ryssarna själva fimpar Putin och sedan skyller allt på honom. Då skulle relationerna kunna återskapas i en relativt nära framtid.

Sedan kan man kanske oroas över västs långsiktiga "commitment" om/när kriget blir "vardag" och energipriserna skapar politiska bekymmer på hemmaplan.

Så fanatiskt dumdristiga som Putin är var inte ens Sovjet, trots ett starkare ”lag” då än de har idag. Det visar att kriget inte handlar om Ukraina utan om Putins makt internt. Förlorar han kriget är han död. Och likt Hitler går han all-in med hela sitt land, oavsett konsekvenser.
Citera
2022-04-08, 11:20
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Försöken att västifiera Ryssland på 90-talet gick om stöpet. När oljan skulle delas ut till folket via delägarskap så köptes alla dessa "aktier " upp för en sketen liter Vodka och vips! Så hade man skapat oligarkerna.

Ryssarna vill INTE bli västifierade. Det ligger i deras kultur att vilja bli förtryckta och pissade på.

Det är ett omöjligt uppdrag att få dom att fatta vad demokrati är.

Låt dom vara i fred, prata inte med dom, handla inte med dom. Låt dom ruttna i leran. Det är precis det dom vill.
Man kan lära sig av gamla misstag. Västifiering betyder bättre ekonomi och högre livskvalitet. Med undantag av vissa dinosaurier vill nog de flesta ryssar bli västifierade.
Citera
2022-04-08, 11:25
Medlem
Citat:
Jo, att båda sidor skyller på varandra är ju väntat. Ryssidan säger att missiltypen är av en typ som ukraina använt förut vid reträtter, 9M79 Tochka-U.
Jag dividerar inte om vem som avfyrat den, bara hänvisar till vad som står i det jag länkade.
Men du glömmer ju att tänka logiskt. Ukraina har ju absolut inget för att förstöra sin egen infrastruktur och på köpet kanske rentav erodera sitt goda rykte som rättsstat. Så tänk gärna en gång till innan du sätter dina tokigheter och reflexmässiga försvar av ondskan imperium och psykopaten Putin på pränt.
Citera
2022-04-08, 11:25
Medlem
TheNightTrippers avatar
Jag vill se delrepublikerna nu ta chansen att bli självständiga, fattar dom inte Moskva skiter fullständigt i dom och dom är bara kanonföda så inte några soldater från Moskva blir dödade.
Skulle civila från typ Sibirien åka till Moskva så hade dom fått stryk av dom etniska ryssarna och dom skulle inte bli kallade ryssar av den lite ”finare” delen av Ryssland.
Bli självständiga och tåga mot Moskva med högaffeln i handen!

Jag tyckte i början synd om dom ryska civila, men nu har det gått lite för lång tid för att inte förstå vad som pågår, dom kan inte längre skylla på att dom inget visste.
Jag har sagt detta till mina ryska vänner och dom förstår att jag känner så, dom håller på och förbereder sig från att flytta ifrån skitlandet.

Bilden på den 3 åriga flickan som mördats och blivit våldtagen och låg på sin döda syster som jag råkade se igår, försvinner fan inte från mina ögon, dom skyldiga till det skall ha ett långt och utdraget straff tills dom dör, dom är inga människor längre, dom är mindre värda än en fästing.
Citera
2022-04-08, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Tysk underrättelsetjänst har också de ansvariga mördarna på band när de pratar om att mörda civila i Butja:

”The intercepted comments now appear to refute Russia’s denials. DER SPIEGEL has learned that the BND briefed parliamentarians on Wednesday about its findings. Some of the intercepted traffic apparently matches the locations of bodies found along the main road through town. In one of them, a soldier apparently told another that they had just shot a person on a bicycle. That corresponds to the photo of the dead body lying next to a bicycle that has been shared around the world. In another intercepted conversation, a man apparently said: First you interrogate soldiers, then you shoot them.”
https://www.spiegel.de/international/germany/possible-evidence-of-russian-atrocities-german-intelligence-intercepts-radio-traffic-discussing-the- murder-of-civilians-in-bucha-a-0a191c96-634f-4d07-8c5c-c4a772315b0d

Jag kan inte påminna mig några krigsförbrytare som lämnat så mycket spår efter sig som dessa ryska soldater. Skulle vara ISIS med sina tfn-filmer då, men det kanske dessa ryssar har också om man får fatt dem. Lägg till drönar- och satellitbilder från den ryska ockupationen där man ser kropparna och bara hårt vodkamarinerade och/eller reflexmässigt ljugande ryssar förnekar vad som skedde.

Underbart! Det kommer bli en glädjens dag den dag de ryska svinen står inför skranket!
Maken till klantarslen får man leta efter. Alla psykopater kommer tyvärr inte fångas in men så länge de lämnar så många bevis efter sig kommer många åka dit, även högre upp i hierarkin.
Kan Putin hållas ansvarig för dessa brott mot mänskligheten?
Citera
2022-04-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag vill se delrepublikerna nu ta chansen att bli självständiga, fattar dom inte Moskva skiter fullständigt i dom och dom är bara kanonföda så inte några soldater från Moskva blir dödade.
Skulle civila från typ Sibirien åka till Moskva så hade dom fått stryk av dom etniska ryssarna och dom skulle inte bli kallade ryssar av den lite ”finare” delen av Ryssland.
Bli självständiga och tåga mot Moskva med högaffeln i handen!

Jag tyckte i början synd om dom ryska civila, men nu har det gått lite för lång tid för att inte förstå vad som pågår, dom kan inte längre skylla på att dom inget visste.
Jag har sagt detta till mina ryska vänner och dom förstår att jag känner så, dom håller på och förbereder sig från att flytta ifrån skitlandet.

Bilden på den 3 åriga flickan som mördats och blivit våldtagen och låg på sin döda syster som jag råkade se igår, försvinner fan inte från mina ögon, dom skyldiga till det skall ha ett långt och utdraget straff tills dom dör, dom är inga människor längre, dom är mindre värda än en fästing.
Eftersom hela landet, och inte bara dom områdena, måste rösta om det så ser jag inte riktigt hur det skulle gå till så länge Ukraina inte faller helt eller ger upp dom i fredsavtal. Har svårt att se att västvärlden skulle erkänna dom annars.
Citera
2022-04-08, 11:32
Medlem
Vilket härligt land Ryssland är som tar hand om sina döda soldater.

Omkring 7 000 döda ryska soldater ligger på ukrainska bårhus och i lastbilar med kylrum, uppger Oleksiy Arestovych, rådgivare till Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj, för Washington Post.

Ingen har kommit för att hämta dem.

I början av kriget ska Ukraina ha försökt skicka 3 000 döda soldater tillbaka till Ryssland, men inte lyckats.

– De säger ”vi tror inte på era siffror. Vi har inte dessa siffror. Vi tänker inte acceptera kropparna”, säger han till tidningen.
Citera
2022-04-08, 11:33
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryssarn
Eftersom hela landet, och inte bara dom områdena, måste rösta om det så ser jag inte riktigt hur det skulle gå till så länge Ukraina inte faller helt eller ger upp dom i fredsavtal. Har svårt att se att västvärlden skulle erkänna dom annars.

Att få västvärldens erkännande lär inte bli några problem. Tvärtom.
Dvs de ryska delrepublikerna. Har inget med Ukraina att göra.
Senast redigerad av Citronita 2022-04-08 kl. 11:36. Anledning: Tillägg
Citera
2022-04-08, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det ingår i den ryska taktiken att ständigt trolla och så tvivel.

Men man kan lugnt utgå ifrån att allt som ryssarna säger är lögn tills motsatsen har bevisats.

Och mästaren i att trolla och ljuga är krigspresidenten Putin själv välsignad av patriarken Kiril i grekisk ortodoxa kyrkan. Den 9 maj planerar den mentalt störde presidenten en stor segerparad där han skall trolla militära nederlag till segertriumf. Tala om rysk seger när det handlar om att mörda civila och förstöra infrastruktur och särskilt sjukhus. Förhoppningsvis innebär Putins krig som han kallar specialoperation slutet på hans tid som brutal diktator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in