2022-04-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym.Karma
Inte var det HA i alla fall som sköt honom, för i så fall skulle väl polisen redan ha tagit in dom. Det är bara Jocke som spekulerar för att ge händ för att han blev out precis som sin son. Men det finns inga som helst bevis på att det är HA som har gjort det. Så lägg ner med alla dessa jävla spekulationer. Det snackar så jävla mycket om brödraskap och att dom inte stod upp för Linus, men hur jävla pålitlig var Linus egentligen som en så kallade ”broder” med tanke på att direkt efter att han blev OUT från HA så sökte sig till deras ärkerivalers mc-klubb. Det säger väl en hel del, att Linus och Jocke är bara väst kåta som fan. Man märker ju vad som var viktigast för Linus och hans far och inte var det familjen och barnen. Usch! Fyfan.

Många av medlemmarna är västkåta. De skiter i lojaliteten de vill bara ha en väst att vifta med.
Citera
2022-04-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Det verkar som att hela klubben håller på att krackelera inifrån.
Sen vågar de ju inte ta fighten med blattarna för de har blivit för bekväma i sin livsstil med guldkedjor och dyra klockor.

Ingen som vill kriga då.

Men visst är det så att de framstår som mesiga när det gäller att ta upp kampen mot blattarna.

Kolla in HA i USA, där tar man fighten oavsett om man kommer förlora eller inte. I Sverige har man blivit lite för bekväm och jiddrar bara med folk som inte tillhör kriminella miljön och kan försvara sig aka påhittade bötfällningar.
Citera
2022-04-07, 20:56
Medlem
Citat:
Inte var det HA i alla fall som sköt honom, för i så fall skulle väl polisen redan ha tagit in dom. Det är bara Jocke som spekulerar för att ge händ för att han blev out precis som sin son. Men det finns inga som helst bevis på att det är HA som har gjort det. Så lägg ner med alla dessa jävla spekulationer. Det snackar så jävla mycket om brödraskap och att dom inte stod upp för Linus, men hur jävla pålitlig var Linus egentligen som en så kallade ”broder” med tanke på att direkt efter att han blev OUT från HA så sökte sig till deras ärkerivalers mc-klubb. Det säger väl en hel del, att Linus och Jocke är bara väst kåta som fan. Man märker ju vad som var viktigast för Linus och hans far och inte var det familjen och barnen. Usch! Fyfan.

Varför skulle man varal lojal mot en klubb som kastat ut en? Är inget konstigt att man känner sig sviken och hittar en ny klubb som vill ha en där.
Citera
2022-04-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lovetstefan
Varför skulle man varal lojal mot en klubb som kastat ut en? Är inget konstigt att man känner sig sviken och hittar en ny klubb som vill ha en där.

Finns många som har blivit OUT och inte fan söker dom sig till någon annan klubb för det. Ligg lågt och fokusera på sina barn och familj istället, vilket Linus verkligen inte gjorde. Västen var viktigare för honom än ans egna familj för fan. Vad fan säger det egentligen om honom som person, far och pojkvän? Om han nu hade en ”Dålig känsla” varför tog han med sin flickvän dit?
Citera
2022-04-07, 22:35
Medlem
Citat:
Finns många som har blivit OUT och inte fan söker dom sig till någon annan klubb för det. Ligg lågt och fokusera på sina barn och familj istället, vilket Linus verkligen inte gjorde. Västen var viktigare för honom än ans egna familj för fan. Vad fan säger det egentligen om honom som person, far och pojkvän? Om han nu hade en ”Dålig känsla” varför tog han med sin flickvän dit?

I den kriminella miljön har alla heder och följer regler, not. Man slänger ut en medlem och tycker han ska fortsätta respektera klubben och följa deras regler, vilket jävla skämt.

Vilken mongo klubb, locka till sig kriminella som inte vill följa regler och ge dom regler att följa annars är man out.
Citera
2022-04-07, 22:52
Avslutad
Citat:

Jag tror inte heller att det var Ha, Hells Angels gubbarna skulle aldrig göra mer än nödvändigt tror jag, jag tror att det var nödvändigt att kasta ut far och son, så det blir ordning och reda i klubben, man vill inte ha massa dårar som springer och skyltar med västen i utpressning, indrivningar, ska man göra sånt så tror jag att man sköter sånt lite mer diskretare, ( Min egen tanke bara) sen att det säkert förekommit flera gånger, men jag tror inte det är så populärt inom klubben eller organisationen,
Det känns också som att en del medlemmar tror att man är odödlig bara för att man har en Ha väst, men så är det ju inte,
Var med i Ha eller nåt annat mc gäng men var alltid ödmjuk, hjälpsam, lojal, mot alla människor och visa respekt och framför allt den du är: med eller utan väst
Citera
2022-04-07, 23:09
Medlem
Coke0s avatar
Men lite sjukt ändå att en så stor organisation inte vågar backa sin medlem mot ett blattegäng, är dom så fega??
Citera
2022-04-07, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Coke0
Men lite sjukt ändå att en så stor organisation inte vågar backa sin medlem mot ett blattegäng, är dom så fega??

Dom vågar säkert, men kanske såg detta som en chans att få honom utslängd efter allt vad han ställt till med? Vi vet ju inte vad som är sant eller falskt i denna soppa, men jag tror ( och det är min tanke) att en hel klubb och dess avdelningar i Sverige och kanske t .o.m Norden, INTE har fel vad det gäller den här Linus, det finns säkert nånting som dom har stört sig på, eller upptäckt att han kanske eventuellt gjort affärer i Ha s namn utan att redovisat till klubben,,

Obs min tanke bara, inget jag vet

Men vi säger att det skulle vara som jag skrev här nu. Så har jag FULL FÖRSTÅELSE Att Hells Angels slängde ut honom,

För då är man inte lojal, och pålitlig,
Och där är jag på Hells Angels sida,
Är du medlem i Ha så vet du lagar och regler och dom följer man, annars har du inget där att göra,
Citera
2022-04-08, 02:19
Medlem
Citat:

”Ärkerivaler” är att ta i lite, eller??

När har satudarah och hells angels i Sverige haft något otalt?

Vad jag vet så visar de varandra ömsesidig respekt, eller har jag missat någon dispyt de haft genom åren ?
Citera
2022-04-08, 06:49
Medlem
Citat:
I den kriminella miljön har alla heder och följer regler, not. Man slänger ut en medlem och tycker han ska fortsätta respektera klubben och följa deras regler, vilket jävla skämt.

Vilken mongo klubb, locka till sig kriminella som inte vill följa regler och ge dom regler att följa annars är man out.

Samtliga ”kriminella” som du säger som går med i klubben VET om förutsättningarna innan, de är högst medvetna om reglerna och vad som gäller. Skillnaden är att det öppnas upp sig oerhört fler möjligheter som en del inte klarar av att hantera, man vill gärna ha hela kakan själv utan att dela med sig trots att man dealat i klubbens namn.

Hävdar bestämt att det inte är klubben som är mongo, utan girigbuken som blåser klubben.
Citera
2022-04-08, 07:02
Medlem
Peyotedudes avatar
Någon eller några på toppen som hivar in många slantar. Måste vara många 100tals miljoner varje år.
Citera
2022-04-08, 07:16
Medlem
Citat:
Kolla in HA i USA, där tar man fighten oavsett om man kommer förlora eller inte. I Sverige har man blivit lite för bekväm och jiddrar bara med folk som inte tillhör kriminella miljön och kan försvara sig aka påhittade bötfällningar.

Det är ju fan löjligt att en sån här MC klubb i stort sett måste gå till blattarna och be om lov när de ska göra något.
Det är ju i princip blattarna som styr HA .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in