2022-04-08, 02:58
Medlem
Subterraneans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Hur många är det som har tagit livet av sig hittills? Kan någon PMa mig vilka det är? Är lite nyfiken..

Han som går med en liten vovve till garaget.
Citera
2022-04-08, 03:04
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleurodes
Påstådda tonåringar? 14 åringar är det som har angetts alltså barn. Vad tror du hade hänt i fall en 14 åring kommit till träffen hade dom spelat finns i sjön🤦

Du har aldrig vart på en dejt som inte gick som du tänkt dig hör jag.
Citera
2022-04-08, 03:11
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Lyncheffekten är absolut skrämmande. Påminner om experimentet i filmen Die Welle. Skulle Patrik uppmana till hangripligheter finns det säkert ett fåtal som skulle följa efter. Följer man framfarten på sociala medier inser man att det finns många anhängare som inte kan tänka själva.

Anledningen till lynchstämningen är för att 2forty2 moderatorerna och Dumpen ansvariga sitter och deletar minsta lilla kritiskt inlägg som inte delar deras verklighetsfrånvända uppfattning.

Det är skrämmande att Facebook låter den gruppen att fortgå, det enda den gör att sprida en massa hat och förstöra människors liv som har chattat med ett påhittat barn eller pedofilmamma, där det förekommer helt orealistiska scenarier i chatt-konversationerna.

Tur att dom inte har kontroll över Flashback.
Senast redigerad av Mowglino 2022-04-08 kl. 03:35.
Citera
2022-04-08, 03:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Du har aldrig vart på en dejt som inte gick som du tänkt dig hör jag.
Dejt?
Är du helt efterbliven?
Citera
2022-04-08, 03:29
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Dejt?
Är du helt efterbliven?

Hej! Har en seriös fråga till dig, har du någonsin varit på en arbetsintervju som inte fallit ut så som du tänkt dig?

Fråga nummer två, har du någonsin bestämt en träff med en person som aldrig dök upp?

Bara för gäddorna bestämmer träff med påhittade barn så betyder det inte automatisk sex, men du är förmodligen för efterbliven för att förstå det.
Citera
2022-04-08, 03:33
Avslutad
Citat:
Hej! Har en seriös fråga till dig, har du någonsin varit på en arbetsintervju som inte fallit ut så som du tänkt dig?

Fråga nummer två, har du någonsin bestämt en träff med en person som aldrig dök upp?

Bara för gäddorna bestämmer träff med påhittade barn så betyder det inte automatisk sex, men du är förmodligen för efterbliven för att förstå det.
Vad snackar du om ens. Du är medveten om att det finns chattloggar på varje gädda där dem bokstavligen säger att det är knull som gäller när det blir träff.
Citera
2022-04-08, 03:38
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Vad snackar du om ens. Du är medveten om att det finns chattloggar på varje gädda där dem bokstavligen säger att det är knull som gäller när det blir träff.

Så en chattlogg = sex 100% IRL för dig, bra då vet alla i tråden det. Avslutar diskussionen här, du är för urkopplad för det ska vara värt att fortsätta.
Citera
2022-04-08, 03:40
Avslutad
TheNightTripper. Jag kan lova och svära utifrån den statistik och forskning som finns.
Klart att de som hängs ut inte groomar på samma sätt igen men redan från början fanns ingen risk eftersom inga barn dyker upp till främmande män de chattat med på nätet. Det är inte så barnvåldtäkter sker.
Pedofiler ska numera alltså avhålla sig från brott för att Sjöberg kan komma med videokamera... De som begick brott blev redan innan dumpen outade i media och då med betydligt större stigma. Att vara med i dumpen kan snart läggas i envars CV.
Återigen så hjälper det inte att 70 pers hänger på dumpen eftersom det återstår 4 miljoner män och fullt potentiella barnvåldtäktsmän.
Jag förstår resonemanget om man tror att det bara är vissa som är "pedofiler". Sanning är dock att män har sex med barn oavsett om det är dödsstraff. De knarkar också lika mycket trots att det är livstid för narkotika. Det som hjälper mot brott är att informera. Kanske är det så Sjöberg menar att hans arbete ska hjälpa.
Men vem visste inte redan innan dumpen att 15 år var lagen och gränsen för sex. Folk begår brott för att de inte är straffkänsliga och/eller tror att risken är liten att åka fast. Gromning över nätet ger jag att Sjöberg kan minska men det är ändå inte så våldtäkterna äger rum.
Sjöberg kan till viss del även mata den hunger efter "rättvisa" som allmänt folk känner men aldrig tillfredsställa suget en lynchmobb upplever.
Senast redigerad av Midsommarafton2030 2022-04-08 kl. 03:51.
Citera
2022-04-08, 03:44
Medlem
Citat:
Så en chattlogg = sex 100% IRL för dig, bra då vet alla i tråden det. Avslutar diskussionen här, du är för urkopplad för det ska vara värt att fortsätta.

En vuxen människa som sexchattar och bestämmer träff med ett barn och dyker upp på plats vill ju självklart bara dricka saft, bygga sandslott och ha ett intellektuellt utbyte med.

Undra vem det är som är urkopplad
Citera
2022-04-08, 04:14
Medlem
Läraren och flicktränaren i den senaste uthängningen på Dumpen har tydligen skapat ett märkligt trauma.

Det känns som om skiten träffat fläkten.

Ryktet går om att räddningstjänsten och ambulans setts utanför familjens bostad i Vetlanda.

Det kommer in fler och fler elaka kommentarer på den uthängdas Facebook-sida som inte stängts eller begränsats. Familjen hängs ut i allt raskare takt.

Stackars övrig familj, släkt och vänner.

Det är ett grymt öde som exploderar inför våra ögon.

Varför hängde Dumpen ut chattkonversationen där snubben och fiskaren vikthånade frun?

Ingen förklaring. Men efter reaktioner togs den tydligen bort. Varför?

Vi väntar på svar.
Citera
2022-04-08, 04:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Korr. gäddan skrev att frun inte ville ligga för att hon tyckte att hon var för tjock. Då ställde "fjortisen" en kontrollfråga på det påståendet, om gäddan själv tyckte att frun var tjock och ful, då svarar gäddan "inte ful" och konstaterar därefter att frun är tjock och han gillar smala.

Ser nu att gäddan bara är "gift" på Facebook, fruns namn är borttaget. På fruns Facebook är civilståndet helt borttaget. Lite småkul att så fort folk har problem i sina relationer så är aktivitet nummer 1 att korrigera civilståndet på Facebook.
Menar du "Tränaren"? Efter att han berättade om sina fantasier efter att ha sett flickorna på simlektionerna så förstår jag om frun inte vill ens förknippas med honom . Har de barn också? Vissa människor har en sällsynt förmåga att ställa till det för sig (och indirekt sin familj). Förutom att det handlar om försök till övergrepp på minderåriga, så vilket jävla svek mot sin partner och sin familj. Samhället verkar dock inte vara särskilt förlåtande mot den här typen av människor har vi fått se tack vare Dumpen. Jag gissar att han inte har något jobb längre?
Citera
2022-04-08, 04:29
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Men hur tänker du dig att Dumpens verksamhet och metoder borde vara istället? (jag följer tråden för sporadiskt för att känna alla deltagarna). I nästan samtliga fall har gäddan diskuterat sex i chattarna och vad han skulle vilja göra med eller få av den han tror är en tjej i 13 till 14-årsåldern. Bara det är illa nog, för det där är inte något en vuxen man ska sitta och diskutera med minderåriga. Men precis som du tror även jag att alla egentligen inte är ute efter sex eller ens tror sig få det. Många kåtar nog upp sig genom bara situationen, att få sitta och sexchatta med, som de tror, minderåriga.

Några är ju också direkt enfaldiga och det är svårt att förstå hur de tänkt att sexet ska ske när de träffats på någon tågstation någonstans i Sverige. Men faktum är, de har sexchattat och de har i de flesta stämt träff med som de tror är minderårig och som de utlovats att få ha sex med. Det tycker Dumpen är fullt tillräckligt och allvarligt för att hänga ut dem. Men det är ju svårt att veta exakt hur alla situationer och möten skulle ha utspelat sig om det varit riktiga 14-åringar. Men enligt min mening är det möten som aldrig borde äga rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in