2022-04-08, 01:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vad jag vet har ingen inom vanlig media, eller ens demokrat-bloggare, gått ut och publicerat direkta mejl och bilder som påståtts vara skrivna av eller föreställa Trump när han smutsar ner sig under åren 2016-20 eller tidigare. Personliga dokument från honom själv, som skulle antas ge belägg för allsköns brott, fiffel och perversioner från Trumpens sida i Ryssland - eller ens i New York. Raw stuff från mannen själv, förstår du? Inte återberättat av andra, inte heler telefonsamtal omvittnade av andra, utan förstahandskällor där vi antas se eller höra honom själv.

Men du kanske har sett några sådana exempel hos NYT, CNN, WaPo osv? Låt höra? Obs. Intervjuer och telefonsamtal som finns på band och som Donald sedan har kallat för "fake news" (t ex samtalen med Bob Woodward och Brad Raffensperger) räknas inte.

Jag förstår inte riktigt din poäng. Hade detta funnits så hade naturligtvis inte MSM varit sena med att publicera detta. Dock hade de aldrig problem med att svartmåla Trump oavsett om det fanns belägg för det eller ej, inte ens stämningarna av Trump ledde någon vart. MSM:s dubbla måttstockar har aldrig varit tydligare. Tro mig, hade detta varit ett faktum hade jag själv velat att se det då jag inte kan med korrupta politiker.

Du ställer fortfarande fel frågor, udden måste riktas mot de som inte agerat mot korruptionen och inte mot de som faktiskt agerar mot den.
Senast redigerad av RobRoys 2022-04-08 kl. 02:04.
Citera
2022-04-08, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Så det finns ännu inget material utan det ska man nu först få fram alltså. Då får man vänta då, jag trodde att det fanns bevis nu. Vilken privatperson är det som sitter med ett team, det har jag missat?
Jack Mack, antar jag. The Mack Daddy's gonna make you jump...
Citera
2022-04-08, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Så det finns ännu inget material utan det ska man nu först få fram alltså. Då får man vänta då, jag trodde att det fanns bevis nu. Vilken privatperson är det som sitter med ett team, det har jag missat?

Jaha, vad ska jag göra åt det då?

Citat:
Så Jack Mack har redan gjort hela den tekniska och polisiära granskning som FBI "borde ha gjort"? - och som en domstol kommer att förvänta sig. Vilken flitig karl.

Som sagt, udden måste naturligtvis riktas mot de som inte agerar mot korruptionen och inte mot de som faktiskt gör något. Självfallet, med det sagt så kan man ju inte heller svälja allt med hull och hår oavsett vilken sida det kommer ifrån, men FBI agerande inte, det är ett faktum och man måste fråga sig varför med tanke på den skiten som redan publicerats.
Citera
2022-04-08, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Jag förstår inte riktigt din poäng. Hade detta funnits så hade naturligtvis inte MSM varit sena med att publicera detta. Dock hade de aldrig problem med att svartmåla Trump oavsett om det fanns belägg för det eller ej, inte ens stämningarna av Trump ledde någon vart. MSM dubbla måttstockar har aldrig varit tydligare. Tro mig, hade detta varit ett faktum hade jag själv velat att se det då jag inte kan med korrupta politiker.

Du ställer fortfarande fel frågor, udden måste riktas mot de som inte agerat mot korruptionen och inte mot de som faktiskt agerar mot korruptionen.
Ja, du verkar helt missa att dokument, påstådda mejl, bilder osv ganska enkelt kan förfalskas - särskilt om det är en enda man eller en liten sluten krets som sitter på dem och sedan bara spritsar ut de göttaste bitarna via sin egen media.

En domstol är, till skillnad från skvallermedia och MAGA-aktivister,. uppmärksam på just risken för förfalskningar. Därför köper riktiga domstolar inte grisen i säcken.
Citera
2022-04-08, 01:53
Medlem
Citat:
Vad jag vet har ingen inom vanlig media, eller ens demokrat-bloggare, gått ut och publicerat direkta mejl och bilder som påståtts vara skrivna av eller föreställa Trump när han smutsar ner sig under åren 2016-20 eller tidigare. Personliga dokument från honom själv, som skulle antas ge belägg för allsköns brott, fiffel och perversioner från Trumpens sida i Ryssland - eller ens i New York. Raw stuff från mannen själv, förstår du? Inte återberättat av andra, inte heler telefonsamtal omvittnade av andra, utan förstahandskällor där vi antas se eller höra honom själv.

Men du kanske har sett några sådana exempel hos NYT, CNN, WaPo osv? Låt höra? Obs. Intervjuer och telefonsamtal som finns på band och som Donald sedan har kallat för "fake news" (t ex samtalen med Bob Woodward och Brad Raffensperger) räknas inte.
Detta beror uteslutande på att det inte existerar några direkta mejl och bilder på Trump när han smutsar ner sig på samma sätt som Hunter Biden gjort. All smuts de "släppte på" Trump var uppdiktad av häxan Clinton och hennes advokater. Hade demokraterna haft något riktigt på Trump hade de förstås släppt detta i stället för alla dessa enkelt motbevisade lögner.
Citera
2022-04-08, 01:59
Medlem
Citat:
Ja, du verkar helt missa att dokument, påstådda mejl, bilder osv ganska enkelt kan förfalskas - särskilt om det är en enda man eller en liten sluten krets som sitter på dem och sedan bara spritsar ut de göttaste bitarna via sin egen media.

En domstol är, till skillnad från skvallermedia och MAGA-aktivister,. uppmärksam på just risken för förfalskningar. Därför köper riktiga domstolar inte grisen i säcken.
Men flera av de komprometerande breven är ju bekräftade av oberoende källor. Du är väl inte dum att du tror att Bidenklanen inte skulle ha förnekat äktheten i brev som de själva visste var lögner?
Citera
2022-04-08, 01:59
Avslutad
Citat:
Ja, du verkar helt missa att dokument, påstådda mejl, bilder osb´v ganska enkelt kan förfalskas - särskilt om det är en enda man eller en liten sluten krets som sitter på dem och sedan bara spritsar ut de göttaste bitarna via sin egen media.

Enkelt förfalskas? Verkligen? Berätta för oss hur enkelt det är, gärna i detalj så vi inte missar något. Hade detta varit fallet så hade ju familjen Biden varit fullt upptagna med att stämma folk högt och lågt men det gör man ju inte eftersom man inte vill göra skiten än mer offentlig. Detta tyder ju naturligtvis på att "Laptopen from hell" är ett faktum, som vid det här fallet bekräftats minst 1000 ggr, ej heller har något av det redan släppta materialet bevisats som falskt. Jag förstår inte varför ni inte kan acceptera det här. Ibland är verkligheten jobbig, så är det bara.
Senast redigerad av RobRoys 2022-04-08 kl. 02:30.
Citera
2022-04-08, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Men flera av de komprometerande breven är ju bekräftade av oberoende källor. Du är väl inte dum att du tror att Bidenklanen inte skulle ha förnekat äktheten i brev som de själva visste var lögner?
Att Biden inte tog upp och dementerade saker i detalj under valkampanjen berodde säkerlligen mest på att han insåg hur sociala medier fungerar inom en sekt med egna medier - och Trumprörelsen *är* en sekt.

Dementier, ingående förnekanden och avståndstaganden leder till att spridningen av ryktena förstärks ytterligare. Eftersom Biden inte tänkte tillbringa de avgörande veckorna fram til valet med att diskutera sin son - och eftersom han visste att det var precis dit Trump ville ha valrörelsen - så ignorerade han frågan. Hunter Biden hade aldrig haft något politiskt ämbete och hade dessutom redan clearats av den ukrainske chefsåklagaren *efter* att Trump hade försökt få Zelensky att hoppa och dansa - men Biden visste att sektbundna MAGA-tomtar når man inte med sådana sakargument, de fortsätter bara att blint tro på sin ledare. Alltså var det bäst att ignorera de här snaskiga beskyllningarna.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-04-08 kl. 02:21.
Citera
2022-04-08, 02:27
Medlem
Citat:
Att Biden inte tog upp och dementerade saker i detalj under valkampanjen berodde säkerlligen mest på att han insåg hur sociala medier fungerar inom en sekt med egna medier - och Trumporörelsen *är* en sekt.
Det här är så dumt att klockorna stannar. När mer än hälften av amerikanerna nu tror att pedo-Joe är korrupt och när det finns en laptop med bekräftade brev som starkt tyder på att pedo-Joe själv är inblandad i korruptionen, när t o m pedo-Joe's egen son står inför rätta, när t o m den demokratiska pressen börjar skriva om Hunters korruption...

...då tror du (eller låtsas tro) att Biden och hans advokater på något sätt skulle stå över att kommentera att brev som han vet är falska är just falska av den anledningen att "Trumprunkarna" utgör en sekt? Du anser inte att de miljoner icke-Trumprunkare som nu känner till laptopen förtjänar en förklaring av sin president och enligt egen utsago moraliska föredöme pedo-Joe Biden?
Citera
2022-04-08, 02:32
Medlem
Citat:
Att Biden inte tog upp och dementerade saker i detalj under valkampanjen berodde säkerlligen mest på att han insåg hur sociala medier fungerar inom en sekt med egna medier - och Trumprörelsen *är* en sekt.

Dementier, ingående förnekanden och avståndstaganden leder till att spridningen av ryktena förstärks ytterligare. Eftersom Biden inte tänkte tillbringa de avgörande veckorna fram til valet med att diskutera sin son - och eftersom han visste att det var precis dit Trump ville ha valrörelsen - så ignorerade han frågan. Hunter Biden hade aldrig haft något politiskt ämbete och hade dessutom redan clearats av den ukrainske chefsåklagaren *efter* att Trump hade försökt få Zelensky att hoppa och dansa - men Biden visste att sektbundna MAGA-tomtar når man inte med sådana sakargument, de fortsätter bara att blint tro på sin ledare. Alltså var det bäst att ignorera de här snaskiga beskyllningarna.

Man måste ju vara bra fjärmad från verkligheten om man inte förstår draget för båda Biden är att inte ge luft åt snacket om detta. De vill ju inte bemöta något som än så länge inte visar på något brottsligt. Om det kommer fram, ja då får de ju svara inför domare på vad de sysslat med. Annars är locket på. Finns inget att besvara tills dess.
Citera
2022-04-08, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Det här är så dumt att klockorna stannar. När mer än hälften av amerikanerna nu tror att pedo-Joe är korrupt och när det finns en laptop med bekräftade brev som starkt tyder på att pedo-Joe själv är inblandad i korruptionen, när t o m pedo-Joe's egen son står inför rätta, när t o m den demokratiska pressen börjar skriva om Hunters korruption...

...då tror du (eller låtsas tro) att Biden och hans advokater på något sätt skulle stå över att kommentera att brev som han vet är falska är just falska av den anledningen att "Trumprunkarna" utgör en sekt? Du anser inte att de miljoner icke-Trumprunkare som nu känner till laptopen förtjänar en förklaring av sin president och enligt egen utsago moraliska föredöme pedo-Joe Biden?

Vad finns det att bemöta i detta nu? Det är ju mest skvaller hittills. Skvaller i samma nivå som valfusket som skulle bevisas hittills i alla fall. Ta det till domstol och utred där vad som har skett och sen be om en kommentar eller två från Bidens sida.
Citera
2022-04-08, 09:06
Medlem
arne99s avatar
Intervju med bland annat Emma-Jo Morris som postade den ursprungliga historien i New York Post, börjar något in i videon, ämne kan utläsas av videotiteln.

There's a litany of things on the Hunter's laptop that involve Joe Biden directly | Emma-Jo Morris
https://www.youtube.com/watch?v=jVAfgVlc1vA

Artikeln i Breitbart som Emma-Jo Morris nämner i intervjun länkad nedan.

Morris: The Legacy Media Have Not Conceded the Laptop from Hell Reporting – And They Don’t Deserve Credit
https://www.breitbart.com/politics/2022/04/07/morris-the-legacy-media-has-not-conceded-the-laptop-from-hell-reporting/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in