2022-04-08, 00:50
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ja, för det första borde man ju faktiskt kunna bevisa att det är ryska trupper som gjort det.

Idealt vem.

Sen är det intressant att den sitter vid en väg. Eftersom Ryssland är de som avancerar är det ju ganska logiskt av de ukrainska styrkorna att minerna vägarna. Logik verkar inte existera eller kritiskt tänkande. Allt är ryssen, logiskt som ologiskt.

Dock får du gärna följa upp med vart den går och inte att den bara sitter på ett vägräcke. Substans.

Pinna tråden så kommer det kanske uppdateringar om hela konstruktionen och vad syftet var. För det kan du inte bekräfta via den där bilden som du får det att framstå.

Konspirationsteoretiskt trams. Enligt ditt resonemang kan man inte utesluta det har gjorts av utomjordlingar. Skulle du sitta i en domstol skulle aldrig någon nånsin bli dömd. Det kan ju vara så att DNA matchningen blev rätt av en slump man kan aldrig vara helt säker, eller att en labanalytiker var mutad och växlade prover.
Citera
2022-04-08, 00:53
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Tycker det är förbannat värt att lyssna på barkies ord av idag istället för att ignorera dem för vad som tidigare sagts.Som jag sa - även om han ter sig som en idiot i sin frustration så gör många av oss andra det också.Rätt eller fel...whatever....barkie kanske faktiskt har lösningen på det vi FAKTISKT söker här.....reflektion,tanke,återhållsamhet,ånger,ärli ghet.....men att strypa katten som kommer tillbaks med brända tassar,bara för att det är enklast,ger inget svar på varför katten hamnade i elden eller varör det började brinna där han var.Tänker inte försvara mig som om att jag är en som försvarar Barkie,för det är inte min jurisdiktion,men nog fan kan jag låta honom språka lite för min egen del

Trams om någon blir påkommen med handen i godisburken med munnen full av godis. Då är gärningmannen glasklar. Vi snackar om patologiska lögnare.
Citera
2022-04-08, 00:56
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Sen är det intressant att den sitter vid en väg. Eftersom Ryssland är de som avancerar är det ju ganska logiskt av de ukrainska styrkorna att minerna vägarna. Logik verkar inte existera eller kritiskt tänkande. Allt är ryssen, logiskt som ologiskt

Jag kan hålla med dig. Just den är inget 100% bra exempel. Kan vara tänkt för att slå ut militär som kommer mot en på vägen oavsett vilken sida som gjort den. Fast när det gäller i princip allt så behöver ju inte Ryssland vara där och dom har gjort vidrigheter så det räcker ändå.
Citera
2022-04-08, 00:57
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Visa var jag påstår att sanktionerna är bra. Visa var jag accepterar att civila dör pga krig/sanktioner.

Går inte på den igen. Du är så satans snabb på redigera.

Du kanske inte fattade att du skrev det själv. Det kanske måste vara exakt i dom orden för det ska räknas.

Ditt resonemang hamnar dock i att "Det är Putins fel, han kan stoppa sanktionerna när han vill".

Nej det kan han inte.

Nej sanktionerna mot svårt sjuka civila i Ryssland är inte hans fel. Väst med den moraliska höggrunden ska inte ge sig på sjuka civila. De ska ge sig på ekonomin.
Citera
2022-04-08, 01:00
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Konspirationsteoretiskt trams. Enligt ditt resonemang kan man inte utesluta det har gjorts av utomjordlingar. Skulle du sitta i en domstol skulle aldrig någon nånsin bli dömd. Det kan ju vara så att DNA matchningen blev rätt av en slump man kan aldrig vara helt säker, eller att en labanalytiker var mutad och växlade prover.

Du gillar utomjordingar va? Så fort någon ifrågasätter ditt meningslösa twitterbombande drar du till med utomjordingar.

Lustigt, tänkte samma sak om dig fast tvärtom. Hade du suttit som domare hade du dömt folk till döden på en bild eller påstående utan något som helst annat.

Sen fattar jag nu vad ni sysslar med. Ni halkar in på massa annat trams när ert trams blir ifrågasatt.
Du svara heller inte på mitt tidigare inlägg för du har inget att säga.

Du påstår att ryssen har minerat ett bostadshus via ett vägräcke och undrar om det är krigsbrott.

Du har en bild som bevis. Det är ungefär 1% av kontexten. Bra jobbat.
Citera
2022-04-08, 01:00
Medlem
Citat:
Går inte på den igen. Du är så satans snabb på redigera.

Du kanske inte fattade att du skrev det själv. Det kanske måste vara exakt i dom orden för det ska räknas.

Ditt resonemang hamnar dock i att "Det är Putins fel, han kan stoppa sanktionerna när han vill".

Nej det kan han inte.

Nej sanktionerna mot svårt sjuka civila i Ryssland är inte hans fel. Väst med den moraliska höggrunden ska inte ge sig på sjuka civila. De ska ge sig på ekonomin.

Du har citerat allt jag skrivit så det är bara att leta upp! Eller erkänna ännu en lögn....

Och att du fortfarande skyller putins krig på väst..... Ja jag behöver ju inte skriva mer om det.
Citera
2022-04-08, 01:01
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reptileking
Jag kan hålla med dig. Just den är inget 100% bra exempel. Kan vara tänkt för att slå ut militär som kommer mot en på vägen oavsett vilken sida som gjort den. Fast när det gäller i princip allt så behöver ju inte Ryssland vara där och dom har gjort vidrigheter så det räcker ändå.

Japp, det har dom gjort. Men Ryssland ska ha gjort allt och mer därtill också. De räcker inte med att dom begått krigsbrott.

Det börjar nästan bli komiskt med all uppenbar skit folk hittar på och postar.
Citera
2022-04-08, 01:07
Medlem
Frågan är vad man ska göra mot ett land som kan förgöra världen. Har aldrig varit för sanktioner mot länder som Venezuela, Irak etc men i det här fallet när någon bedriver anfallskrig så kan man enbart komma ut gubbfan med hjälp av att slå mot hela ryska samhället. Vi kommer behöva ställa in oss på det värsta för det är på den nivån Putin beter sig nu.

Klart att det skriks om krigsbrott för minsta lilla nu och mycket kommer man ändå undan med i krig. Kan ändå tycka att ett land som Ryssland ska klara av förinta hela städer infrastruktur och krångla med att släppa ut folk som vill lämna. Det är inget krig där Rysslands nation har kniven mot strupen och mot ett svagare land.
Senast redigerad av Kukilon 2022-04-08 kl. 01:09.
Citera
2022-04-08, 01:10
Medlem
barkies avatar
Citat:
Du har citerat allt jag skrivit så det är bara att leta upp! Eller erkänna ännu en lögn....

Och att du fortfarande skyller putins krig på väst..... Ja jag behöver ju inte skriva mer om det.

Whatever, du trollar. Eller så har du svårt att förstå och hålla dig till en sak i taget.

Skyller Putins krig på väst? Aha. Nej.

Jag skyller de civila dödsfall bland sjuka i Ryssland på väst. Det är de som infört sanktionerna som medför brist på livsviktig medicin.

Kriget valde Putin att starta. Att sanktionerna livsnödvändiga mediciner till sjuka civila väljer väst alldeles på egen hand.

Får du inte ihop det och kan utmåla skillnaden så kan vi gå vidare. Vi kommer ingen vart med det.
Citera
2022-04-08, 01:12
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Om du tycker att putins krig är rättfärdigat då usa/eu/nato är boven i dramat så ska du absolut fortsätta din diskussion med honom.
Han har massor att lära dig. 👍
Uräkta??? Vad i mitt tycke om Barkie hade med det att göra?Förövrigt så är jag så mycket nato som man kan bli om man nu kallar nato för US som de flesta gör.Jag diskuterar inte med Barkie,men jag tycker det är förbannat fint av honom att visa oss sitt riktiga jag.Särskilt som det kostar honom mer än både stolthet och sanning.Tror du tog mig lite för lätt på orden nu Klevenson.Tummen upp
Citera
2022-04-08, 01:14
Medlem
Knut-Annes avatar
Lång artikel men den förtjänar att läsas.

Brunsmetningen av Azov passar Kremls syften
Azovregementet som försvarar den belägrade staden Mariupol är idag ett högst professionellt specialförband som inte kan beskrivas som nynazistiskt eller som en milis. De i Väst, som på svag grund svartmålat dagens Azovregemente, har ett delansvar för att ha möjliggjort den humanitära katastrofen i Mariupol, skriver Anton Sjechovtsov som är en ledande ukrainsk expert på högerextrema rörelser. Texten har en inledning av Kvartals kulturredaktör Ola Wong om mediebilden av Azov i Sverige .

https://kvartal.se/artiklar/brunsmetningen-av-azov/?fbclid=IwAR30hbDO6RUQ6JSnWrA-stN3_vrWDZj1alR73HnVIxzpIR7-6j9IWDjPhdA
Citera
2022-04-08, 01:17
Medlem
moment42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Trams om någon blir påkommen med handen i godisburken med munnen full av godis. Då är gärningmannen glasklar. Vi snackar om patologiska lögnare.
Ja,men om de patologiska lögnarna visar återbördan och tanke så är de ju till och med mer värda att lyssna på än de som var 100% säkra från början.Som sagt,jag är deffinitivt inte Barkies högra hand.Förmodligen mer av en av de värsta antagonisterna till hans "tjat".Men,det gör ju inte att jag inte kan lyssna en liten stund till....en extra tanke är mer värd än den som aldrig kan förändras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in