2022-04-08, 00:34
Medlem
Sgt.Blands avatar
Här är lite fina fyrverkier från östfronten. Ja det kommer att bli åka av nu där.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1512186358663684098
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Dina röriga twitterlänkar som kan betyda vad som helst är knappast underlag för krigsbrott. Du kan ju dock skicka in bilden till Haag, skriva att ryssen gjort det och se om dom agerar.

Det var ett exempel. Berätta för mig vilket militärt syfte det är att placera ut sprrängladdningar som detonerar i ett bostadshus om man sätter sig på toaletten efter att okupanter lämnat område.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Här är en intressant kanal gällande priser, hon går runt i en storbutik här "Metro" Hon visar priset i dollar https://www.youtube.com/watch?v=aMwSjXtqRdU

Det som är intressant i videon är att priserna verkar höga i dollar, stämmer inte med växelkurs. Just det, växelkurs på världsmarknad är inte vad du får betala för en dollar. Blir tydligt i videon. Tror dollarn är extremt dyr att köpa nu i Ryssland.

Blir alltid så i bananländer. Officiella despot växelkursen stämmer inte utan på den fria marknaden är priset ett helt annat. Har svartväxlat i många gamla öststater innan järnridån föll och även Venezuela och Argentina.
Citera
2022-04-08, 00:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Avslutar dagen med lite rykande färsk propaganda från Tjetjenien.

https://twitter.com/visegrad24/status/1512147826335232003

De har verkligen tappat förståndet fullständigt där borta. Riktig Nordkorea-nivå nu.

Ha har de redan slut på vuxna karlar att skicka? De kom, de försökte plundra och våldta och de dog i Ukraina. Passande slut. Men de bör väl låta ungarna växa till sig innan de skickas för blodshämnd.
Citera
2022-04-08, 00:37
Medlem
Citat:
Kriget är kremls fel.

Vi tycker helt enkelt olika. Du tycker civila ska dö för en nation inlett krig.

Jag tycker civila ska hållas utanför.

Du bad mig alldeles nyss inte föra din talan, men det är ok att du påstår att jag tycker civila ska dö?

Du tycker kreml ska föra detta krig. Krig skördar civila offer. Jag är emot krig och dess konsekvenser. Du får gärna försöka igen
Citera
2022-04-08, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag bara inte fattar att Ukraina inte har tappat den stan ännu..

Dom kan eventuellt förlora den men man har många planer för försvaret och det är förberett. Om man förlorar den inom en vecka kan man enligt min uppfattning ta tillbaka den i ett senare skede. Jag har fått förtroende för Ukrainas armé, dom ger sig aldrig.
Citera
2022-04-08, 00:41
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Här är lite fina fyrverkier från östfronten. Ja det kommer att bli åka av nu där.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1512186358663684098

Fyfan, försöker dom ens förhandla längre?
Citera
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nya krigsbrott, massgravar etc i Chernihiv visas nu på CNN.

Jösses, vad orcherna ställt till med. Inte bara för Ukraina utan även för sig själva!
Ja man undrar nu hur länge lever prutten? Han måste bort nu.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det var ett exempel. Berätta för mig vilket militärt syfte det är att placera ut sprrängladdningar som detonerar i ett bostadshus om man sätter sig på toaletten efter att okupanter lämnat område.

Ja, för det första borde man ju faktiskt kunna bevisa att det är ryska trupper som gjort det.

Idealt vem.

Sen är det intressant att den sitter vid en väg. Eftersom Ryssland är de som avancerar är det ju ganska logiskt av de ukrainska styrkorna att minerna vägarna. Logik verkar inte existera eller kritiskt tänkande. Allt är ryssen, logiskt som ologiskt.

Dock får du gärna följa upp med vart den går och inte att den bara sitter på ett vägräcke. Substans.

Pinna tråden så kommer det kanske uppdateringar om hela konstruktionen och vad syftet var. För det kan du inte bekräfta via den där bilden som du får det att framstå.
Citera
2022-04-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Tycker det är förbannat värt att lyssna på barkies ord av idag istället för att ignorera dem för vad som tidigare sagts.Som jag sa - även om han ter sig som en idiot i sin frustration så gör många av oss andra det också.Rätt eller fel...whatever....barkie kanske faktiskt har lösningen på det vi FAKTISKT söker här.....reflektion,tanke,återhållsamhet,ånger,ärli ghet.....men att strypa katten som kommer tillbaks med brända tassar,bara för att det är enklast,ger inget svar på varför katten hamnade i elden eller varör det började brinna där han var.Tänker inte försvara mig som om att jag är en som försvarar Barkie,för det är inte min jurisdiktion,men nog fan kan jag låta honom språka lite för min egen del

Om du tycker att putins krig är rättfärdigat då usa/eu/nato är boven i dramat så ska du absolut fortsätta din diskussion med honom.
Han har massor att lära dig. 👍
Citera
2022-04-08, 00:45
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Du bad mig alldeles nyss inte föra din talan, men det är ok att du påstår att jag tycker civila ska dö?

Du tycker kreml ska föra detta krig. Krig skördar civila offer. Jag är emot krig och dess konsekvenser. Du får gärna försöka igen

Nej. Jag var öppen med att jag stöttade 100% Rysslands specialoperation som skulle häröra Azov. Detta med bakgrunden av Donbass och de groteska brott mot mänskligheten de stått för.

Nu var det ingen specialoperation och jag hade som bekant fel.

Jag stöttar inte anfallskrig på en nation, kommer aldrig göra. Så nej, jag stöttar det inte.

Jag påstår väl inte någonting?

Du skrev ju det själv och jag klargjorde vart vi stod? Du tycker sanktionerna är bra och att de är Kremls fel att civila sjuka dör i Ryssland.

Jag tycker väst sjunker lika lågt som låter det hända. Ekonomiska sanktioner är en sak som sagt, humanitära är och borde vara för en pacifist som du själv, oacceptabla oavsett.
Citera
2022-04-08, 00:49
Medlem
Citat:
Nej. Jag var öppen med att jag stöttade 100% Rysslands specialoperation som skulle häröra Azov. Detta med bakgrunden av Donbass och de groteska brott mot mänskligheten de stått för.

Nu var det ingen specialoperation och jag hade som bekant fel.

Jag stöttar inte anfallskrig på en nation, kommer aldrig göra. Så nej, jag stöttar det inte.

Jag påstår väl inte någonting?

Du skrev ju det själv och jag klargjorde vart vi stod? Du tycker sanktionerna är bra och att de är Kremls fel att civila sjuka dör i Ryssland.

Jag tycker väst sjunker lika lågt som låter det hända. Ekonomiska sanktioner är en sak som sagt, humanitära är och borde vara för en pacifist som du själv, oacceptabla oavsett.

Visa var jag påstår att sanktionerna är bra. Visa var jag accepterar att civila dör pga krig/sanktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in